Αλλη μια ήττα για τον σιδηρόδρομο στη δυτική Θεσσαλία Reviewed by Momizat on . Πανηγυρίζουν και χαίρονται Βολιώτες και Λαρισαίοι για την προωθηση της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος. Εδώ στα Τρίκαλα… τίποτε…. Το Διοικ Πανηγυρίζουν και χαίρονται Βολιώτες και Λαρισαίοι για την προωθηση της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος. Εδώ στα Τρίκαλα… τίποτε…. Το Διοικ Rating: 0

Αλλη μια ήττα για τον σιδηρόδρομο στη δυτική Θεσσαλία

Αλλη μια ήττα για τον σιδηρόδρομο στη δυτική Θεσσαλία

Πανηγυρίζουν και χαίρονται Βολιώτες και Λαρισαίοι για την προωθηση της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος. Εδώ στα Τρίκαλα… τίποτε….

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ ενέκρινε την ανάθεση του έργου «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΛΑΡΙΣΑ – ΒΟΛΟΣ», κατόπιν δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού έναντι συνολικού οικονομικού τιμήματος επτά εκατομμύριων εκατόν εβδομήντα πέντε χιλιάδων ΕΥΡΩ (7.175.000,00€).
Το συνολικό έργο είναι η αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος και προβλέπεται να υλοποιηθεί σε δύο φάσεις: η Α΄ Φάση περιλαμβάνει την αναβάθμιση της εν λόγω σιδ. γραμμής και των σταθμών και θα υλοποιηθεί από τον ΟΣΕ, στο πλαίσιο της ήδη ανατεθείσας εργολαβίας, ενώ η Β΄ Φάση αφορά στην κατασκευή της ηλεκτροκίνησης της υπόψη γραμμής και θα υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ.
Η Α΄ Φάση περιλαμβάνει τις απαιτούμενες εργασίες για την αναβάθμιση της Σιδ. Γραμμής, καθώς και την εξασφάλιση με Α.Σ.Ι.Δ. Αφύλακτων Ισόπεδων Διαβάσεων, τη βελτίωση βατότητας των Ισόπεδων Διαβάσεων και την Αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών.
Σκοπός των ανωτέρω επεμβάσεων είναι η λειτουργία ηλεκτροκίνησης για ταχύτητα συρμών μέχρι και 120 km/h και η μείωση του χρόνου διαδρομής Λάρισα – Βόλοςσε 35λεπτά.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού αλλά και των λοιπών έργων που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η διαδρομή Αθήνα – Βόλοςθα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτάενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά(από τις αρχές του 2016).
Το έργο έχει ως προθεσμία ολοκλήρωσης 24 μήνες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.).
Για το έργο της Β΄ Φάσης (ηλεκτροκίνηση) βρίσκεται σε προωθημένο στάδιο η Περιβαλλοντική Αδειοδότηση ενώ έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης.
Και για το έργο αυτό υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Π.Δ.Ε.
Εκτιμάται ότι οι ηλεκτροκινούμενοι συρμοί θα κυκλοφορούν στη γραμμή Λάρισα- Βόλος από τις αρχές του 2016.
Λαμβάνοντας ως παράδειγμα την επί σειρά ετών επιτυχή λειτουργία της γραμμής Λάρισας – Θεσσαλονίκης, προκύπτει το συμπέρασμα ότι γραμμές με  Ηλεκτροκίνηση:

– Προσφέρουν άνετη επιβατική μεταφορά με την κυκλοφορία σύγχρονων συρμών σε τακτά χρονικά διαστήματα.

– Εξασφαλίζουν την ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

– Είναι απολύτως συμβατές με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και με τις πολιτικές μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και έκλυσης αέριων ρύπων, καθώς και με τον περιορισμό της ευρύτερης περιβαλλοντικής όχλησης.

 

Δηλώσεις Σκοτινιώτη

Σε δήλωσή του σχετικά με την ανάθεση του έργου που αφορά την πρώτη φάση της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου – Λάρισας, ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης, επισημαίνει ότι:

«Η απόφαση του Δ.Σ. του ΟΣΕ να προχωρήσει, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, στην ανάθεση του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ φάση), συνολικού οικονομικού τιμήματος 7.175.000 ευρώ, που είναι εξασφαλισμένο από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη.

Γίνεται πλέον το πρώτο αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση ενός έργου στρατηγικής σημασίας για την περιοχή μας, αφού η αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας θα αποτρέψει τον κίνδυνο σιδηροδρομικής απομόνωσης του Βόλου και δραματικής μείωσης της ανταγωνιστικής του θέσης. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου. Πρόκειται για έργο κορυφαίας σημασίας, το οποίο διεκδικούμε όλο αυτό τον καιρό, μαζί και με την Περιφέρεια, συντονισμένα, σθεναρά και με μεθοδικότητα.

Το ζητούμενο, πλέον, είναι να προχωρήσει γρήγορα και η β’ φάση του έργου, που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, η οποία, τεχνικά, μπορεί να υλοποιηθεί παράλληλα προς την α’ φάση, ώστε πράγματι το συνολικό έργο να έτοιμο να λειτουργήσει στις αρχές του 2016. Η β’ φάση του έργου αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ».

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή