Ανω κάτω στην εκπαίδευση: Παρέτειναν το διδακτικό έτος! Reviewed by Momizat on . Μαντάρα τα έκανε το υπουργείο Παιδείας (η προηγούμενη ηγεσία του, για την ακρίβεια). Σαν να μην έφταναν τα προβλήματα, προστέθηκε η αδυναμία να γίνει κανονική λ Μαντάρα τα έκανε το υπουργείο Παιδείας (η προηγούμενη ηγεσία του, για την ακρίβεια). Σαν να μην έφταναν τα προβλήματα, προστέθηκε η αδυναμία να γίνει κανονική λ Rating: 0

Ανω κάτω στην εκπαίδευση: Παρέτειναν το διδακτικό έτος!

Ανω κάτω στην εκπαίδευση: Παρέτειναν το διδακτικό έτος!

Μαντάρα τα έκανε το υπουργείο Παιδείας (η προηγούμενη ηγεσία του, για την ακρίβεια). Σαν να μην έφταναν τα προβλήματα, προστέθηκε η αδυναμία να γίνει κανονική λήξη του διδακτικού έτους. Και με μια ξαφνική, πριν από λίγη ώρα, απόφαση του νέου υφυπουργού, Αλεξ. Δερμεντζόπουλου, παρατείνεται το έτος (το διδακτικό) μέχρι την Παρασκευή 4 Ιουλίου.
Το δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
»Απόφαση για την παράταση του διδακτικού έτους μέχρι τις 4 Ιουλίου 2014 υπέγραψε ο Υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, αρμόδιος για θέματα Α’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση, παρατείνεται το διδακτικό έτος για το σχολικό έτος 2013-2014, στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, καθώς και στις τάξεις Λυκείου οι οποίες είναι προσαρτημένες σε Γυμνάσια, μέχρι και τις 04 Ιουλίου 2014.

Με τη σχετική Απόφαση για την παράταση του διδακτικού έτους η ισχύς των συμβάσεων εργασίας των υπηρετούντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ανωτέρω σχολικές μονάδες παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι και τις 04 Ιουλίου 2014».
Το ερώτημα είναι: γιατί συμβαίνει αυτό, αιφνιδίως και για πρώτη φορά;

Διότι το υπουργείο ανακάλυψε ότι, όσα του έλεγαν και για όσα το μέμφονταν ή το προειδοποιούσαν, ήταν αλήθεια!
Ότι, δηλαδή, ο νέος τρόπος βαθμολόγησης στην Α Λυκείου, με την απίθανη Τράπεζα Θεμάτων (που φαίνεται πως οδηγεί σε «κόψιμο» περίπου 20% μαθητών στα μαθηματικά), θα επιφέρει προβλήματα. Ποια; Της ανάγκης εκ νέου βαθμολόγησης. Το έγγραφο που έφτασε με ηλεκτρονικό ταχυρομείο στα σχολεία, το πρωί σήμερα (Πέμπτη 26 Ιουνίου) αναφέρει τα εξής:

 

«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο ΠΣ myschool εφαρμόστηκε το ΠΔ 68/2014 για Α’ ΓΕΛ, Α’ εσπερινό ΓΕΛ, Β’ εσπερινό ΓΕΛ.

Μέχρι τώρα, στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα.

Πλέον, αν σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται.

Παρακαλείστε να προβείτε σε νέα έκδοση αποτελεσμάτων».
Το τραγικό είναι, δηλαδή, ότι, ενώ είχαν εκδοθεί αποτελέσματα, έπρεπε να γίνει από την αρχή η διαδικασία…
Και άντε ξανά πάλι από την αρχή χαρτούρα, υπολογισμοί, νέα χαρτούρα, από ανθρώπους που υποτίθεται ότι έχουν προσληφθεί για να διδάσκουν και όχι να ασκούνται σε… ασκήσεις μαθηματικών. Διότι δεν προσλαμβάνονται γραμματείς στα σχολεία, ως γνωστόν, αφού το απαγορεύει «η κατάσταση της χώρας»…

Επομένως, με την παράταση του διδακτικού έτους κατά 4 ημέρες (έληγε τη Δευτέρα 30 Ιουνίου), θα συμβούν δύο πράγματα. Το ένα, η παράταση των συμβάσεων των αναπληρωτών. Δηλαδή, πρόσθετες 4 ημέρες πληρωμή για χιλιάδες αναπληρωτές (αυτά δεν επηρεάζουν την «κατάσταση της χώρας»; Ποιος έκανε την γκάφα;). Δεύτερον, ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, θα δουλέψουν 4 ημέρες, χάνοντας ημέρες διακοπών, χωρίς αποζημίωση (και, φυσικά ο γνωστός αντίλογος υπάρχει: δεν δουλεύουν. Μα, αφού πέρυσι αυξήθηκε κι άλλο το ωράριό τους και θα εργαστούν άλλες 4 ημέρες, γιατί να επανέλθει η μόνιμη εχθρότητα προς τους εκπαιδευτικούς; Αυτό το «διαίρει και βασίλευε» επιδιώκουν οι εκάστοτε κυβερνώντες, αντί ο κόσμος να σκεφτεί μαξιμαλιστικά ως προς τα αιτήματα…).
Ενας άλλος λόγος, που δεν λέγεται, αλλά υπάρχει, είναι η απουσία των διευθυντών. Όπως θα διαβάσετε και εδώ, οι διευθυντές έχουν λάβει προσκλήσεις και μετέχουν (όσοι μετέχουν) σε σεμινάρια για την αξιολόγηση, δηλαδή για το πώς θα μετέχουν στην απόλυση συναδέλφων τους…
Με δεδομένο ότι τα σεμινάρια επιχειρήθηκε να διεξαχθούν σε διαφορετικές ημερομηνίες ανά τη χώρα, υπάρχουν προβλήματα σε διάφορα σχολεία, με την καθυστέρηση υπογραφής των διευθυντών σε βαθμολογίες. Προτιμήθηκε, δηλαδή, να προωθεί άρον άρον η παρουσία των διευθυντών στα σεμινάρια, αντί να ολοκληρωθεί ομαλά η σχολική χρονιά. Κι αντί να δώσουν, για παράδειγμα, αποζημίωση σε όσους διευθυντές θα παρακολουθούσαν τα σεμινάρια «απόλυσης συναδέλφων», όπως ήδη τα λένε οι εκπαιδευτικοί, τώρα θα δώσουν περισσότερα χρήματα, για την αποζημίωση των αναπληρωτών… Ουτε αυτό κατάφεραν, δηλαδή, να σκεφθούν.
Είναι, πλέον, προφανές, και σε συνδυασμό με την Τράπεζα θεμάτων που επιδιώκει την αποθάρρυνση των μαθητών από την εκπαίδευση και τη γιγάντωση των φροντιστηρίων, ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση. Αν ενδιαφερόταν, θα φρόντισε να προστατεύσει τους λειτουργούς της… Αντιθέτως, τους θεωρεί εχθρούς και τους «τιμωρεί» μονίμως. Αλλά, το βασικότερο είναι ότι οι σχεδιασμοί δείχνουν μεγάλη προχειρότητα, ενώ στα λόγια, όλα είναι όμορφα, έναν χρόνο μετά την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και την απόλυση εκπαιδευτικών και την εξάλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού σε νέους ανθρώπους (με παράλληλη στροφή τους στον ιδιωτικό τομέα…).
Θανάσης Μιχαλάκης

 

 

 

 

Σχόλια (2)

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή