Βήματα χελώνας για τον Ε65 Reviewed by Momizat on . Εστώ και αργά – πολύ αργά – κάτι κινείται για τον Ε65. Όχι ότι θα μπουν… μπουλντόζες άμεσα, όπως είχε προαναγγείλει ο Κ. Χατζηδάκης για το περασμένο Πάσχα (!). Εστώ και αργά – πολύ αργά – κάτι κινείται για τον Ε65. Όχι ότι θα μπουν… μπουλντόζες άμεσα, όπως είχε προαναγγείλει ο Κ. Χατζηδάκης για το περασμένο Πάσχα (!). Rating: 0

Βήματα χελώνας για τον Ε65

Βήματα χελώνας για τον Ε65

Εστώ και αργά – πολύ αργά – κάτι κινείται για τον Ε65. Όχι ότι θα μπουν… μπουλντόζες άμεσα, όπως είχε προαναγγείλει ο Κ. Χατζηδάκης για το περασμένο Πάσχα (!). Απλώς, άρχισαν να κινούνται οι γραφειοκρατικές μεν, ουσιαστικές δε και απαραίτητες εργασίες για την επίλυση των προβλημάτων που δημιούργησαν οι συμβάσεις παραχώρησης.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και τις πληροφορίες, οι δύο απαραίτητες ενέργειες που σχετίζονται με την προώθηση του έργου, προωθούνται. Η μία είναι το επίσημο αίτημα από τις ελληνικές Αρχές στη Κομισιόν, σχετικά με τη διάθεση των κονδυλίων ύψους 1,4 δισ. ευρώ για τους αυτοκινητοδρόμους. Αυτό το δήλωσε ο επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, ο οποίος τόνισε ότι η σχετικά απόφαση θα ληφθεί από την Επιτροπή έως το τέλος του έτους.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Γ. Χαν δήλωσε ότι στο θέμα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων «έχουμε σημειώσει ικανοποιητική πρόοδο», σε ένα ζήτημα στο οποίο εμπλέκονται αρκετές υπηρεσίες της Επιτροπής, με ευθύνη για τις κρατικές ενισχύσεις και τον ανταγωνισμό.
Όπως είπε ο Ευρωπαίος επίτροπος, όλα είναι έτοιμα, αλλά πρέπει τώρα η ελληνική κυβέρνηση να καταθέσει συγκεκριμένο αίτημα για την τροποποίηση των προγραμμάτων, ώστε να αντληθούν οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την υλοποίηση των έργων. Το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ που απαιτείται, είναι διαθέσιμο επί της αρχής, αλλά το ζητούμενο είναι από πού και πώς θα προβλεφθούν αυτά τα κονδύλια, σημείωσε.
Η δεύτερη είναι οι γνωστές μας τράπεζες. Αν, δηλαδή, συμφωνούσαν να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του έργου. Οπως προκύπτει από ανακοίνωση του βουλευτή Ιωαννίνων της ΝΔ και πρώην αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, δόθηκε τελικά η σύμφωνη γνώμη των Τραπεζών που χρηματοδοτούν το έργο. Αυτή ήταν απαραίτητη για να υλοποιηθεί η συμφωνία που είχε υπογραφεί τον περασμένο Απρίλιο για επανεκκίνηση των εργασιών, από το τότε υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές.
Φυσικά, η υλοποίηση τόσο του συγκεκριμένου έργου, όσο και των άλλων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης (Ιόνια Οδός, Ολυμπία οδός, Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας), εξαρτάται και από την ταχύτητα που θα κινηθούν όλες οι εμπλεκόμενες πλευράς.
Και εδώ ερχόμαστε σε μια ακόμη απαραίτητη ενέργεια: την κατάθεση των τροποποιημένων συμβάσεων παραχώρησης στη Βουλή. Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, «τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά, καθώς η περίοδος εφαρμογής του ΕΣΠΑ οδεύει προς το τέλος της». Με άλλα λόγια, αν όλα αυτά δεν γίνουν σε δύο μήνες, το έργο ίσως χαθεί ή, τέλος πάντως, ίσως καθυστερήσει κι άλλο. Επί της ουσίας, ο Ε65 βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά. Αν όλες οι σχετικές διαδικασίες προωθηθούν άμεσα, τότε, ίσως το έργο ξεκινήσει κάποια στιγμή το 2014. Ειδάλλως, θα ψάχνουμε να βρούμε και τρόπο ένταξης των έργων σε πρόγραμμα της ΕΕ και πιθανώς, νέες συμφωνίες με τράπεζες και εταιρίες.

 

Θανάσης Μιχαλάκης

(Από τον Ενεργό Πολίτη 7-10-13)

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή