Διδάσκοντας την Ιστορία, μαθαίνοντας από αυτή Reviewed by Momizat on . Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε χτες Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η ημερίδα με θέμα «Διδάσκοντας Ιστορία σε κρίσιμους καιρούς», την οποία διοργάνωσε ο  Σύνδ Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε χτες Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η ημερίδα με θέμα «Διδάσκοντας Ιστορία σε κρίσιμους καιρούς», την οποία διοργάνωσε ο  Σύνδ Rating: 0

Διδάσκοντας την Ιστορία, μαθαίνοντας από αυτή

Διδάσκοντας την Ιστορία, μαθαίνοντας από αυτή

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε χτες Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η ημερίδα με θέμα «Διδάσκοντας Ιστορία σε κρίσιμους καιρούς», την οποία διοργάνωσε ο  Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων. Η Πρόεδρος του Συνδέσμου Γεωργία Κολοβελώνη τόνισε ότι   «στόχος της ημερίδας είναι να δούμε πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε την ιστορία του 19ου και 20ου αιώνα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς επίσης και πώς μπορούμε επίμαχα και συγκρουσιακά θέματα, όπως είναι ο Ναζισμός, να τα διδάξουμε στο ελληνικό σχολείο, ειδικά σε μία τόσο κρίσιμη εποχή, έτσι ώστε να συμβάλουμε στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και στην ανάπτυξη υγιούς ιστορικής και πολιτικής συνείδησης στους μαθητές μας». Η έναρξη της ημερίδας έγινε με την παρουσίαση του βιβλίου «Κριτικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου: από την ιστοριογραφία και την πολιτική θεωρία στη σχολική ιστορική μάθηση» (επιμέλεια Άγγελου Παληκίδη), από τον Αγαθοκλή Αζέλη, Διδάκτορα Ιστορίας. Στη συνέχεια, ο Άγγελος Παληκίδης, Λέκτορας Διδακτικής της Ιστορίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ανέπτυξε το θέμα «Τι (δεν) διδάσκουμε για το Ναζισμό στο ελληνικό σχολείο», αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «αποκαλύπτοντας τις αδυναμίες του σχολείου και γενικότερα της εκπαίδευσης, μπορούμε να προτείνουμε τρόπους για την προσέγγιση αυτών των ζητημάτων, ώστε η εκπαίδευσή μας να αποτελέσει το εφαλτήριο για τη δημιουργία μιας ελεύθερης δημοκρατικής συνείδησης». Κατόπιν, η Βασιλική Σακκά,  Ιστορικός, Διδάκτωρ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και Ιστορία-Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Μεσσηνίας, ανέπτυξε το θέμα «Προσεγγίζοντας την ιστορία του 19ου και 20ου αιώνα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:  Στοχοθεσία και διαχείριση της ύλης σε ένα δύσκολο πλαίσιο», προτείνοντας τρόπους διδασκαλίας της Ιστορίας που οδηγούν στην καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης των μαθητών. Τέλος, η Κατερίνα Μπρεντάνου, Διδάκτωρ Ιστορίας, Θεατρολόγος-Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Πειραιά, ανέπτυξε το θέμα «“ Εχθροί της δημοκρατίας: ο Ναζισμός”: το διδακτικό υλικό του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων», παρουσιάζοντας υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στην τάξη.

Την ημερίδα παρακολούθησαν πλήθος εκπαιδευτικών αλλά και τρικαλινών πολιτών.

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή