"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

22.8 C
Trikala

Η Ασκληπιού αλλάζει…

lafarm

Σχετικά άρθρα

Σήμερα το σκηνικό και πάλι αλλάζει. Όλα δείχνουν ότι ο πιο πολυσύχναστος δρόμος της πόλης, επί της Ασκληπιού, τείνει να γίνει εμπορικός λόγω της οικονομικής κρίσης. Ο πρόεδρος των καφετεριών, κ. Δημήτρης Μαγκούτης, απαντάει «ότι είναι θέμα αγοράς και θέμα κόστους. Η αγορά δημιουργεί ανάγκες. Είναι πιο εύκολο να ανοίξει ένα εμπορικό κατάστημα παρά μια καφετέρια. 

 
Τα λειτουργικά έξοδα της καφετέριας είναι πολλά διότι στοιχίζει και το προσωπικό ενώ τα εμπορικά δουλεύουν πολλές φορές  με έναν πωλητή ή και κανέναν. Βέβαια επισημαίνει ότι όσο εύκολο είναι να ανοίξει ένα εμπορικό τόσο εύκολο είναι και να κλείσει.
 Έτσι, λοιπόν, μπορεί τα Τρίκαλα να ήταν ανέκαθεν η κατεξοχήν πόλη του καφέ και η Ασκληπιού να ήταν άμεσα συνδεδεμένη με αυτό, ωστόσο η κρίση έγινε πλέον αισθητή και στις καφετέριες, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, όπου όπως λένε και οι ιδιοκτήτες αυτών, είναι «ήρωες».

Πιστό στην… Ασκληπιού είναι το café «Et toi», όπου παρά τις δυσκολίες, όχι μόνο ανταπεξέρχεται αλλά σύντομα θα επεκταθεί, δίνοντας έτσι δουλειά σε περισσότερο κόσμο. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, κ. Δημήτρη Καμπλιώνη, η σταθερή του πελατεία οφείλεται στη παροχή υπηρεσιών και των προσφορών που έχει.

 

 Μάλιστα μας λέει ότι οι ίδιοι ήταν οι πρώτοι που καθιέρωσαν το Happy Hour αλλά και τα συνοδευτικά πιάτα με τα ποτά, κάτι που στην αρχή πολλοί το χλεύαζαν αλλά στη πορεία το υιοθέτησαν. Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι όμως που κάνουν τις καφετέριες να «πλήττουν» οικονομικά? Όπως ισχυρίζεται ο κ. Καμπλιώνης, «μπορεί να είναι τα μεγάλα πρόστιμα που ενδεχομένως έχουν λόγω ωραρίου μουσικής καθώς και το ΙΚΑ των εργαζομένων».

 

 Σε αυτό όμως που ελπίζει ο ίδιος είναι στην υπόσχεση που ο έδωσε ο δήμαρχος κ. Δ. Παπαστεργίου, δηλαδή στην αλλαγή του ωραρίου μουσικής αλλά και στην τοποθέτηση μίας σειράς τραπεζιών κάτω από πέργκολα. Επίσης, στην ερώτηση αν πιστεύει ότι τα εμπορικά καταστήματα που αντικαθιστούν τις καφετέριες, έχουν μέλλον, απαντά ότι «τα ενοίκια αυτών των μαγαζιών είναι πολύ πιο φθηνά και απασχολούν λιγότερους υπαλλήλους».

 

Μία ακόμα εξαίρεση αποτελεί και το café «Belair», το οποίο εξακολουθεί να υπάρχει εδώ και 27 χρόνια. Όπως λέει ο ιδιοκτήτης, κ. Βασίλης Πηλίγκος,  εξακολουθεί να έχει πελατεία επειδή είναι ειλικρινής με τη δουλειά του. Ότι παρέχεται στο μαγαζί είναι γνήσιο χωρίς νοθείες. Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχει κρίση στα καφέ όσο στο ποτό. Τα βράδια συνήθως βλέπεις συγκεκριμένες παρέες. Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια έκλεισαν πολλά café και στη θέση αυτών άνοιξαν, είτε αλυσίδες café, όπως το «Bruno», είτε εμπορικά καταστήματα, τα οποία αυξάνονται με τη πάροδο του χρόνου. 

 

Συγκεκριμένα, η υπεύθυνη της αλυσίδας café «Bruno», κα Κλεοπάτρα Βογιατζή, θεωρεί ότι το άνοιγμα των νέων καταστημάτων, θα ωφελήσει τη δουλειά όλων. Πιστεύει ότι η αγορά είναι ένα κομμάτι πίτας και ο καθένας παίρνει ότι του αξίζει. Ακόμα, ο υπεύθυνος του καταστήματος «Σαράφης», κ. Θεόδωρος Γιουβρής, ότι ο καφές δεν διέρχεται κρίση, καθώς μπορεί να κλείνουν κάποια στην Ασκληπιού αλλά ανοίγουν άλλα σε άλλες οδούς. 

 

Γενικά είναι της άποψης ότι η κατάσταση είναι 50-50. Όσο για το αν ο κόσμος καταναλώνει χρήματα σε ρούχα και ιδιαιτέρως σε  επώνυμα, απαντά ότι ο κόσμος παίρνει αυτό που του αρέσει και μπορεί να πληρώσει. Συνήθως όμως προτιμά ενδύματα από τοπικά καταστήματα ή αλυσίδες? Ο κ. Γιουβρής λέει ότι και οι αλυσίδες δίνουν μία κατεύθυνση. Βλέπουμε  πως δουλεύουν και τι αρέσει στον κόσμο. 

 

Τέλος, και η υπεύθυνη της αλυσίδας ενδυμάτων «Star Fashion», κα Μαρία Μηλιώνη, θεωρεί ότι οι Τρικαλινοί ξοδεύουν περισσότερα στον καφέ και στο τσίπουρο, παρά στα ρούχα. Επίσης, λέει ότι η Ασκληπιού έχει καθιερωθεί ως τέτοιο στέκι και δεν ξέρει κατά πόσο θα λειτουργήσει το καινούριο.

Της Χρύσας Ξάνθη

000 (2)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης