Η ΔΗΜΑΡ μάς θυμίζει τη “Σιδηροδρομική Εγνατία”, που την ξέχασαν όλοι Reviewed by Momizat on . Με ευθεία επίθεση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, η ΔΗΜΑΡ Τρικάλων υπενθυμίζει το παλιό εκείνο σχέδιο για την κατασκευή "Σιδηροδρομικής Εγνατίας".  Σχέδιο που θεωρητ Με ευθεία επίθεση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, η ΔΗΜΑΡ Τρικάλων υπενθυμίζει το παλιό εκείνο σχέδιο για την κατασκευή "Σιδηροδρομικής Εγνατίας".  Σχέδιο που θεωρητ Rating: 0

Η ΔΗΜΑΡ μάς θυμίζει τη “Σιδηροδρομική Εγνατία”, που την ξέχασαν όλοι

Η ΔΗΜΑΡ μάς θυμίζει τη “Σιδηροδρομική Εγνατία”, που την ξέχασαν όλοι

Με ευθεία επίθεση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, η ΔΗΜΑΡ Τρικάλων υπενθυμίζει το παλιό εκείνο σχέδιο για την κατασκευή “Σιδηροδρομικής Εγνατίας”.  Σχέδιο που θεωρητικά υφίσταται ακόμη, αλλά που, όπως φαίνεται, έχει ξεχαστεί, παρότι η ΕΕ έδωσε τη συγκατάθεσή της. Τρεις βουλευτές, μεταξύ των οποίων και ο Γ. Κυρίτσης, κατέθεεσαν σχετική ερώτηση στη Βουλή, ενώ η ΝΕ Τρικάλων του κόμματος απευθύει συγκεκριμένα ερωτήματα στην Περιφέρεια (η οποία, επίζουμε να απαντήσει). Αναλυτικά το κείμενο – παρέμβαση είναι το ακόλουθο:

dhmarΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΟ ΞΕΡΕΙ;

Τη στιγμή που η Δυτική Θεσσαλία και τα Τρίκαλα απομονώνονται από τα Εθνικά και Ευρωπαϊκά Δίκτυα μεταφορών – ο Ε65 ξεκινάει αλλά θα σταματήσει στην Καλαμπάκα και η σιδηροδρομική σύνδεση Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα κινδυνεύει να σταματήσει λόγω μη χρηματοδότησης των μελετών ηλεκτροκίνησης, μια, ίσως η τελευταία, ευκαιρία αναπτυξιακής προοπτικής έρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα:

Προσφάτως, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τη συμφωνία που επετεύχθη μετά πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον «Κανονισμό για την Αναθεώρηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών».

Αναφορικά με την Ελλάδα, η γεωγραφική της τοποθεσία την καθιστά σημαντικό κόμβο για την Ευρώπη και μεταξύ άλλων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο Έργο Προτεραιότητας 22, δηλαδή τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» (Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα – Σιάτιστα – Κοζάνη – Θεσσαλονίκη –  Αμφίπολη – Καβάλα – Νέα Καρβάλη – Τοξότες) μαζί με τον κάθετο άξονα Αντίρριο-Ηγουμενίτσα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο χρηματοδοτικός μηχανισμός Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility) εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως εργαλείο προτεραιοποίησης της χρηματοδότησης συγκεκριμένων διαδρόμων μεταφορικής υποδομής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαιτέρως των σιδηροδρομικών υποδομών. Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» έχει ενταχθεί στο Παράρτημα του Κανονισμού ως προτεραιότητα προς χρηματοδότηση. Η διαδικασία χρηματοδότησης είναι ανταγωνιστική, κάτι που σημαίνει ότι η χρηματοδότηση εξασφαλίζεται για τις βέλτιστες εκ των προτάσεων που υποβάλλουν τα κράτη-μέλη. Τα χρηματικά κονδύλια για την εκτέλεση της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» για την περίοδο 2014-2020 παρέχονται εν μέρει από το Ταμείο Συνοχής σε κράτη-μέλη επιλέξιμα για χρηματοδότηση, ενώ οι υπόλοιπες κεφαλαιακές ανάγκες καλύπτονται από το νεοσυσταθέν «Χρεωστικό Μέσο», το οποίο εκδίδει εγγυημένα ομόλογα έργων, με στόχο την υπερκέραση του προβλήματος δανειοδότησης κρατών-μελών για την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου.

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα και Μαρία Γιαννακάκη, καθώς και ο βουλευτής Τρικάλων Γιώργος Κυρίτσης που παρενέβη για το τμήμα Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα, ρωτάνε τους αρμόδιους Υπουργούς:

– Θα αποτελέσει το έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» προτεραιότητα για τα Υπουργεία και πώς αυτό αποτυπώνεται στο σχεδιασμό για τη νέα προγραμματική περίοδο;

Εμείς με τη σειρά μας, ρωτάμε την Περιφέρεια Θεσσαλίας:

– Γνωρίζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας τη χρηματοδοτική δυνατότητα που υφίσταται για το έργο αυτό που θα χαράξει τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες στην περιοχή μας και θα καταστήσει την Καλαμπάκα Εθνικό και Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό κόμβο μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων;

– Σε ποιες ενέργειες θα προβεί, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου η «Σιδηροδρομική Εγνατία» να καταστεί Εθνική Αναπτυξιακή Προτεραιότητα τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020;

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Σχόλια (2)

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή