Θα το ανεχθούμε κι αυτό; Reviewed by Momizat on . Toυ Κώστα Μιχαλάκη Η δύναμη της γλώσσας... Αντιγράφω τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου: “Οι εκπαιδευτικοί μας δε μπορούν να εργαστούν παραπάνω για Toυ Κώστα Μιχαλάκη Η δύναμη της γλώσσας... Αντιγράφω τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου: “Οι εκπαιδευτικοί μας δε μπορούν να εργαστούν παραπάνω για Rating: 0

Θα το ανεχθούμε κι αυτό;

Θα το ανεχθούμε κι αυτό;

Toυ Κώστα Μιχαλάκη

Η δύναμη της γλώσσας…
Αντιγράφω τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου: “Οι εκπαιδευτικοί μας δε μπορούν να εργαστούν παραπάνω γιατί όταν μετράμε τις ώρες δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, στήνουν τα πειράματα, κάνουν τις διοικητικές εργασίες.

Φωτογραφία του Κώστας Μιχαλάκης.

Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν, και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ υπάρχουν διοικητικοί, βοηθοί, τεχνικοί εργαστηρίων. Εδώ ένας εκπαιδευτικός τα φορτώνεται όλα αυτά, συν το γεγονός ότι έχει μια ευθύνη στα παιδιά, τα οποία ξέρουμε, ότι στην περίοδο κρίσης περνάνε και αυτά μια κρίση ταυτότητας, λόγω οικογενειακών προβλημάτων κ.α.. Άρα ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό, τον ψυχολόγο.
Αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό. Όταν λοιπόν πάνε να μας συγκρίνουν, δε μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Το έχουμε πει 50 φορές. Σε αυτό θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο, αλλά γιατί οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μια ευθύνη που στην Ευρώπη δεν την έχει κανένας εκπαιδευτικός.»
Ας δούμε τώρα τα ρήματα που χρησιμοποιεί ο υπουργός για τους εκπαιδευτικούς: Φορτώνονται, έχουν στην πλάτη τους. Γιατί χρησιμοποιεί ρήματα όχι ενεργητικής αλλά μέσης ή παθητικής διάθεσης; Μα για να κρύψει ποιος τα φορτώνει όλα αυτά στους εκπαιδευτικούς! Τα έχουν λοιπόν όλα αυτά στην πλάτη τους οι εκπαιδευτικοί επειδή το επέλεξαν εθελοντικά ή επειδή τους ανάγκασε το Υπουργείο και όλα αυτά τα χρόνια δεν έκανε τίποτα απολύτως, όποια κυβέρνηση και να ήταν στην εξουσία, προκειμένου να παράσχει σοβαρή εκπαίδευση ενός πολιτισμένου κράτους; Αλλά είπαμε, η παθητική φωνή κρύβει το υποκείμενο. Μου θυμίζει μαθητές που λένε «έσπασε το τζάμι στην αίθουσα», όχι «σπάσαμε το τζάμι».
Από την άλλη, ο Υπουργός προσπαθεί να μας πείσει ότι δεν υπέγραψε αύξηση ωραρίου, αλλά τις 30 ώρες οι οποίες ίσχυαν από το 1985, κλείνοντας μας το μάτι, ότι κορόιδεψε τους κουτόφραγκους. Μόνο που στην περίπτωση αυτή, εμάς θεωρεί κουτούς, όχι τους Φράγκους. Ο νόμος 1566/85 προέβλεπε ανώτατο όριο τις 30 ώρες, όχι υποχρεωτικό.
Αλλά είπαμε, η δύναμη της γλώσσας μερικές φορές καλύπτει τους ψεύτες.
Το ερώτημα είναι: Θα το ανεχθούμε κι αυτό;

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή