Θετικές εξελίξεις για τον Ε 65 στο τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας Reviewed by Momizat on . Το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε χθες στην ΤΕΡΝΑ την κατασκευή των πρώτων 32 χιλιομέτρων του Ε65, προκειμένου να συνδεθεί με τη Λαμία και την εθνική οδό το «τυφλό» Το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε χθες στην ΤΕΡΝΑ την κατασκευή των πρώτων 32 χιλιομέτρων του Ε65, προκειμένου να συνδεθεί με τη Λαμία και την εθνική οδό το «τυφλό» Rating: 0

Θετικές εξελίξεις για τον Ε 65 στο τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας

Θετικές εξελίξεις για τον Ε 65 στο τμήμα  Λαμίας – Ξυνιάδας

Το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε χθες στην ΤΕΡΝΑ την κατασκευή των πρώτων 32 χιλιομέτρων του Ε65, προκειμένου να συνδεθεί με τη Λαμία και την εθνική οδό το «τυφλό» τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων. Το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, χωρίς χρηματοδοτική συμμετοχή του παραχωρησιούχου, στον οποίο θα παραδοθεί μετά την ολοκλήρωσή του. Ολα αυτά βέβαια, εφόσον δώσει το «πράσινο φως» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το τμήμα Λαμιάς – Ξυνιάδας (όπως και το τμήμα Τρικάλων – Εγνατίας Οδού, μήκους 63 χλμ.) «κόπηκε» από τον Ε65 στα τέλη του 2013, με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Η σύμβαση όριζε ότι θα κατασκευαστεί μόνο το εύκολο κεντρικό τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων (77,6 χλμ.) και τα άλλα δύο τμήματα (η αρχή και το τέλος του δρόμου) θα «αναβάλλονταν». Το Δημόσιο έπρεπε, εφόσον επιθυμεί να τα κατασκευάσει, να έδινε εντολή στον παραχωρησιούχο (Κεντρική Οδός) εντός τριών ετών για το νότιο τμήμα και εντός πέντε για το βόρειο.

Η ανάθεση έγινε υπό δύο αιρέσεις. Η πρώτη είναι η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, ώστε να συμπεριληφθούν και τρεις αλλαγές χάραξης που είχε ζητήσει η κοινοπραξία (για γεωλογικούς λόγους και για αρχαιότητες), όπερ εγένετο στις 16 Δεκεμβρίου. Η δεύτερη είναι η έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. της αναγκαίας χρηματοδότησης εκ μέρους του Δημοσίου.

Οσον αφορά το τεχνικό σκέλος, στα πρώτα 15 χιλιόμετρα του άξονα, έως τον σχεδιαζόμενο κόμβο Καρπενησίου, έχει κατασκευαστεί περισσότερο από το 55% του έργου και εκτιμάται ότι θα χρειαστεί 1-1,5 χρόνο για να ολοκληρωθεί. Το τμήμα Καρπενησίου – Ξυνιάδας υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 2 έτη από την έναρξη των εργασιών.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή