Κάθε μέρα στον δρόμο 2.453 τρικαλινοί μαθητές Reviewed by Momizat on . Στοιχείο πρώτο: 2.453 μαθητές. Αν ήταν επιτυχόντες σε ΑΕΙ – ΤΕΙ, θα λέγαμε: Ω! θαύμα! Είναι όμως ο αριθμός των τρικαλινών μαθητών που καθημερινώς θα μετακινούντ Στοιχείο πρώτο: 2.453 μαθητές. Αν ήταν επιτυχόντες σε ΑΕΙ – ΤΕΙ, θα λέγαμε: Ω! θαύμα! Είναι όμως ο αριθμός των τρικαλινών μαθητών που καθημερινώς θα μετακινούντ Rating: 0

Κάθε μέρα στον δρόμο 2.453 τρικαλινοί μαθητές

Κάθε μέρα στον δρόμο 2.453 τρικαλινοί μαθητές

Στοιχείο πρώτο: 2.453 μαθητές. Αν ήταν επιτυχόντες σε ΑΕΙ – ΤΕΙ, θα λέγαμε: Ω! θαύμα! Είναι όμως ο αριθμός των τρικαλινών μαθητών που καθημερινώς θα μετακινούνται την τρέχουσα σχολική χρονιά με τα δύο ΚΤΕΛ του νομού μας. Δηλαδή, σχεδόν δυόμισι χιλιάδες μαθητές βρίσκονται καθημερινώς στον δρόμο, με όποιον φόβο μπορεί να συνεπάγεται αυτή η κατάσταση.

Στοιχείο δεύτερο: 10.343,16 ευρώ. Αν ήταν ο μισθός ενός έτους, σε τέτοιες εποχές για έναν άγαμο, θα ήταν υποφερτά. Απλώς, ο άνθρωπος αυτός δεν θα ζούσε, όπως ζούσε πριν. Αν όμως αυτά τα χρήματα έβγαιναν κάθε μέρα από τα ταμεία του κράτους και δίνονταν για τη μεταφορά μαθητών; Είναι μεγάλο ποσό ή όχι; Διότι τόσο είναι το ημερήσιο κόστος για τα δύο ΚΤΕΛ του νομού μας, προκειμένου να μεταφέρουν τους μαθητές από τα χωριά σε σχολεία των Τρικάλων ή μεγαλύτερων χωριών. Αυτή είναι η περίφημη έμπνευση της κας Διαμαντοπούλου (θυμάστε;) για τη συγχώνευση σχολείων, κατ’ επιταγή της τρόικας. Φυσικά, τα δύο ΚΤΕΛ παίρνουν όσα ακριβώς λέει ο νόμος. Δεν κάνουν κάτι παράνομο, ούτε υπερβάλλουν στα ποσά.

Ταυτοχρόνως, οι οδηγοί έχουν και την ευθύνη της μεταφοράς παιδιών και εφήβων. Ενώ, από την άλλη, συνεχώς αναμένουν τα χρήματα, αφού συνεχώς καθυστερούν οι πληρωμές (με τις λογικές, επακόλουθες συνέπειες προς όλους).

Το συγκεκριμένο ποσό συμφωνήθηκε μετά από διαπραγμάτευση των υπευθύνων των δύο ΚΤΕΛ με τον αντιπεριφερειάρχη Χρ. Μιχαλάκη.

Ετσι, το μεν Υπεραστικό θα παίρνει 7.764.66 ευρώ τη μέρα, το δε Αστικό ΚΤΕΛ, 2.578,50 ημερησίως για τη μεταφορά μαθητών.

Το Υπεραστικό θα πραγματοποιεί 54 δρομολόγια ημερησίως, με 1.445 μαθητές. Ενώ το Αστικό, θα πραγματοποιεί 39 ημερολόγια ημερησίως, με 1.008 μαθητές.

Κι όλα αυτά, για να πληρώνει – μας έλεγαν – το κράτος λιγότερα χρήματα για θέρμανση και άλλες λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Κι από κοντά, θεωρητικοποίησαν την επιταγή της τρόικας, με το ότι, δήθεν, θα γίνεται καλύτερο μάθημα. Και στη συνέχεια, αποφάσισαν ότι δεν πρέπει η τάξη να έχει λιγότερους από 25 μαθητές, αλλά να αυξάνεται, ει δυνατόν, ο αριθμός των φοιτούντων.

Εχει εκπονηθεί κάποια μελέτη, που να αποδεικνύει ότι όντως το κράτος πληρώνει λιγότερα πλέον στα ΚΤΕΛ, από ό,τι αν πλήρωνε για τα σχολεία; Υπάρχουν δεδομένα; Αν υπάρχουν, θα πρέπει να εξεταστεί και το εξής: επειδή η λειτουργία των σχολείων είναι πλέον ευθύνη των Δήμων, μπορεί η οποιαδήποτε μελέτη, να δείχνει όντως μείωση των χρημάτων. Δεν θα δείχνει, όμως, τις τεράστιες καθυστερήσεις στην πληρωμή των ΚΤΕΛ, στην πληρωμή των προμηθευτών πετρελαίου για τα σχολεία από τους Δήμους, στην έλλειψη θέρμανσης λόγω μείωσης επιχορήγησης των Δήμων και καθυστέρησης απόδοσης της επιχορήγησης αυτής. Δεν θα δείχνει, ακόμη, το αν και κατά πόσο επηρεάστηκε η απόδοση των μαθητών, ούτε θα καταγράφει τις αγωνίες των γονιών.

Θανάσης Μιχαλάκης

(Από τον Ενεργό Πολίτη 23/9/13)

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή