Μεγάλη έκθεση του Θεοφ. Κατσιπάνου στην γκαλερί alma Reviewed by Momizat on . Κατσιπάνος Θεόφιλος "Αφηγήσεις" Εγκαίνια Έκθεσης : Σάββατο 8 Μαρτίου 2014 Ώρα : 11.00 - 15.00 Διάρκεια Έκθεσης : 8 Μαρτίου - 24 Μαϊου 2014   Τα νέα έργα το Κατσιπάνος Θεόφιλος "Αφηγήσεις" Εγκαίνια Έκθεσης : Σάββατο 8 Μαρτίου 2014 Ώρα : 11.00 - 15.00 Διάρκεια Έκθεσης : 8 Μαρτίου - 24 Μαϊου 2014   Τα νέα έργα το Rating: 0

Μεγάλη έκθεση του Θεοφ. Κατσιπάνου στην γκαλερί alma

Μεγάλη έκθεση του Θεοφ. Κατσιπάνου στην γκαλερί alma

Κατσιπάνος Θεόφιλος

“Αφηγήσεις”

Εγκαίνια Έκθεσης :

Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Ώρα : 11.00 – 15.00

Διάρκεια Έκθεσης :

8 Μαρτίου – 24 Μαϊου 2014

 

Τα νέα έργα του Θεόφιλου Κατσιπάνου, επικυρώνουν τις ιδιαίτερες ποιότητες –σχεδιαστικές, χρωματικές, συνθετικές– της ζωγραφικής του γλώσσας, επιβάλλονται με την πολυμορφία και την ευρηματικότητά τους, δημιουργούν οπτικό ρυθμό στον οποίο υποτάσσονται τα επιμέρους στοιχεία, μαρτυρούν μελέτη, πειραματισμό και οξεία παρατήρηση. Στο μεταίχμιο φαντασίας και πραγματικότητας, σε ευθεία αντιστοιχία με ψυχολογικές καταστάσεις, στην πορεία φανέρωσης ενός άδηλου νοήματος και μιας κρυμμένης αλήθειας, ο ζωγράφος αφηγείται παράδοξες ιστορίες, επικαλείται μια ουσιαστική επικοινωνία μέσα από τη μυστηριώδη σαγήνη, τον αισθησιασμό και την αμφισημία των εικόνων του, παρουσιάζει τις αντανακλάσεις ενός κόσμου σε κρίση, ενός κόσμου προβληματικού, αλλόκοτου και δυσλειτουργικού, μοναχικού, σιωπηλού και αποξενωμένου, τη σκηνή ενός θεάτρου της ανθρώπινης ύπαρξης, των διχασμών, των παγιδεύσεων και των πληγών της ζωής. Η ρεαλιστική γραφή σε συνδυασμό με τις παραμορφώσεις, τις δυσαναλογίες και τις αλλαγές κλίμακας, η πλαστικότητα των σχημάτων και των όγκων, οι προβληματικοί και ελλειπτικοί εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι, η καρτουνίστικη, ποπ διάθεση, η ακρίβεια και η οξύτητα της σχεδίασης, η λογική και η αισθητική, κάποιες φορές, του κολάζ, η καθαρότητα, η επεξεργασία και η τονικότητα των χρωμάτων, συντείνουν καθοριστικά στο «αίνιγμα» της κάθε σύνθεσης, συμβάλλουν στην υποβλητική ατμόσφαιρα, τη λυρική-ρομαντική αίσθηση, οδηγούν σταδιακά στην καταβύθιση στην επικράτεια του ονείρου, του αρχετυπικού χώρου του νοητικού υποβάθρου της ανεκπλήρωτης ή της καταπιεσμένης ερωτικής επιθυμίας, των φόβων και των ψευδαισθήσεων, της παράνοιας, της βίας και του υποσυνείδητου. Η έννοια του χρόνου διατρέχει τα πάντα ως αφηρημένη έκφραση της ίδιας της ζωής, ως φιλοσοφική σύλληψη, ως συμβολική υπόμνηση της θνητότητας, της ματαιότητας, της φθοράς και της παρακμής.

katsipanos1Η δημιουργία του Θεόφιλου Κατσιπάνου παραμένει βαθιά ανθρωποκεντρική. Πυρήνας των έργων του είναι ο άνθρωπος και το θέμα αυτό το προσεγγίζει μέσα από κινήσεις πολυσχιδείς, εκφορές, εκδοχές και προτάσεις πλούσιες σε νοηματικό δυναμικό. Οι μορφές του συγκροτούν μια ιδιόμορφη γεωγραφία του σώματος αλλά κυρίως του προσώπου, με την ναρκισσιστική προσήλωση στην απόδοσή του, υποβάλλουν το αίσθημα της άμεσης σαρκικής επαφής και εμπειρίας, εκλύουν ενέργεια και ενδογενή ένταση, γίνονται φορείς συναισθηματικής φόρτισης και μεταφυσικής αγωνίας. Η σουρεαλιστική αντιπαράθεση και η συμβίωση ετερόκλητων μοτίβων διευρύνουν την όραση, οι μορφές και οι σχέσεις που αναπτύσσουν μεταξύ τους, γίνονται τα κλειδιά ενός εικονογραφικού κώδικα που κατευθύνουν σε περαιτέρω επίπεδα προσέγγισης, ανάγνωσης και ερμηνείας. Η τέχνη του Κατσιπάνου παρουσιάζεται ως αποκάλυψη, άλλοτε παραληρηματική, άλλοτε προσωπική και εξομολογητική, και άλλοτε ερμητική, εσωστρεφής και απροσπέλαστη. Η σκηνοθεσία των έργων και η εικαστική τους πραγμάτωση έρχονται να τονίσουν την πρόθεσή του να θέσει ερωτήματα οντολογικής φύσεως, να δημιουργήσει μια ζωγραφική που να απηχεί όψεις της αντιφατικότητας αυτού του κόσμου, να αποτυπώσει με συνοχή τις εμμονές του, τόσο σε μορφοπλαστικό όσο και σε θεματικό επίπεδο, να αναδιφήσει στα ίχνη μιας εσωτερικής διαδρομής, να καταστήσει ορατά, ως ψυχικά αποτυπώματα, τα βιώματα και τις σκέψεις του, μέσα από μια διαδικασία διαρκούς ωρίμανσης του βλέμματος.

Γιάννης Μπόλης

Ιστορικός τέχνης

 

katsipanos2

Θεόφιλος Κατσιπάνος

 

Γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1975. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας Το 1999 συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus με εξάμηνη παραμονή στην Ισπανία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα

 

Α τ ο μ ι κ έ ς Ε κ θ έ σ ε ι ς

2005 Have a Look, Γκαλερί 7, Αθήνα

2006 C.κ. art garllery, Κύπρος

2007 Art forum, Θεσσαλονίκη

2008  «See through», Γκαλερί 7 Αθήνα

2011  «50.000.000 π.Χ.», Γκαλερί 7

2011  «Ανιχνεύοντας το Παράδοξο», Γκαλερί Αποκάλυψη, Κύπρος

 

katsipanos3

Κ υ ρ ι ό τ ε ρ ε ς O μ α δ ι κ έ ς Ε κ θ έ σ ε ι ς

 

2002 Ένα εικαστικό ταξίδι, Μουσείο Φρυσίρα

2002  Έλληνες Ζωγράφοι, Συλλογή Χ. Χριστοφή, Αθήνα 2003  Βραβείο σύγχρονης ευρωπαϊκής ζωγραφικής, Μουσείο Φρυσίρα [Έπαινος]

2004  Κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν, 60 χρόνια ελληνικής ζωγραφικής από τη συλλογή  του Μουσείου Φρυσίρα, επιμ.: Μ. Χαλικιά

2004 20 Χ 20, Γκαλερί 7, Αθήνα 2005 C.κ. art garllery, Λευκωσία, Κύπρος

2006 Art forum, Θεσσαλονίκη

2007 Unfair, Γκαλερί 7, Αθήνα, Θεσσαλονίκη

2007  Realia Mundi, Μουσείο Κυδωνιέως, Άνδρος, επιμ.Αθηνά Σχινά

2008  «Σταυροί και μισοφέγγαρα», Κ-art gallery, Αθήνα

2009  «Πέρα από το πραγματικό», Πινακοθήκη Χανίων, Κρήτη, επιμ.: Μπία Παπαδοπούλο

2009 «Συνέβη στην Αθήνα», επιμ.: Ίρις Κρητικού

2010  «Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη»,  Κωνσταντινούπολη, επιμ.: Ίρις Κρητικού

2010  «Υποδομώντας τον καμβά επινοώντας την εικόνα» Συλλογή Αντώνη και Αζιας Χατζηιωάννου,   Θεσσαλονίκη, επιμ.: Ίρις Κρητικού

2011  Σώματα-Τόποι, Σύγχρονη Ελληνική Ζωγραφική από την συλλογή Αντώνη & Άζιας Χατζηιωάνου, Ίδρυμα Ελληνικού πολιτισμού, Παράρτημα Βερολίνου

2012 «Ellenico Plurale», Complesso del Vittoriano. Συλλογή  Σωτήρη Φέλιου. Ρώμη

2013   «Μιλώντας για το μέλλον» επιμ.: Ίρις Κρητικού.  Αθήνα

2013    Athens Remap επιμ:  Stigma lab

2013   « Περιστατικά Δ’ » Συλλογή Αντώνη και Αζιας Χατζηιωάννου,   Σύρος , επιμ.: Ίρις Κρητικού

2014 « Μαγειά & Απομάγευση» επιμ: Ήρα Παπαποστόλου   Αθήνα

 

Έργα βρίσκονται σε συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπως επίσης στη μόνιμη συλλογή του μουσείου σύγχρονης τέχνης Β. Φρυσίρα.

 

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή