Ξαναβαφτίζουν την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που ήδη ξεκίνησε… Reviewed by Momizat on . Την ώρα που έχουν πάρει τα πάντα από μισθούς και συντάξεις, την ώρα που οι οικογένειες αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα και τις ανάγκες της σχολικής ζωής, η Την ώρα που έχουν πάρει τα πάντα από μισθούς και συντάξεις, την ώρα που οι οικογένειες αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα και τις ανάγκες της σχολικής ζωής, η Rating: 0

Ξαναβαφτίζουν την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που ήδη ξεκίνησε…

Ξαναβαφτίζουν την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που ήδη ξεκίνησε…

Την ώρα που έχουν πάρει τα πάντα από μισθούς και συντάξεις, την ώρα που οι οικογένειες αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα και τις ανάγκες της σχολικής ζωής, η κυβέρνηση επιχειρεί να δείξει φιλολαϊκό πρόσωπο. Και εξαγγέλλει τη δημιουργία «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» ή κάπως έτσι. Το θέμα είναι ότι αυτό το «Φροντιστήριο» (ο υφυπουργός χρησιμοποιεί λέξη μιας πρακτικής που τυπικώς κάθε κυβέρνηση καταδικάζει…) υπάρχει! Αλλά δεν υπάρχει…

Τι εννοούμε; Ότι παλιά, υπήρχε η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Υπήρχε και η Ενισχυτική Διδασκαλία. Επί Αννας Διαμαντοπούλου, με την ευκαιρία των μνημονίων, τα ξέχασαν… Πέρυσι, αναγγέλθηκε η επαναλειτουργία της ΠΔΣ, με τους ίδιους στόχους, αλλά μόνο για ελάχιστους μήνες. Η ΠΔΣ άρχισε τύποις να τίθεται σε εφαρμογή πριν δύο μήνες, με εγκύκλιο του υπουργείου στις 13/11/13 και επίσημη ανακοίνωση στις 26 Νοεμβρίου. Και, κανονικά, θα πρέπει να έχει ξεκινήσει παντού. Αλλά έρχεται χθες ο υφυπουργός Παιδείας κ. Σ. Κεδίκογλου (ο εξάδελφος του κυβερνητικού εκπροσώπου) και εξαγγέλλει στη Βουλή (όπως αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου):

«μια νέα δράση για την στήριξη των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.

Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός δήλωσε:

“Το Κοινωνικό Φροντιστήριο, ή όπως αλλιώς το ονομάσουμε, είναι μια ιδέα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής με κίνητρο την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας που δοκιμάζεται και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάς παιδείας. Είναι η απάντηση του κοινωνικού κράτους με τον εξής διπλό στόχο:

  • Να απασχολήσει νέους άνεργους εκπαιδευτικούς και μακροχρόνια άνεργους εκπαιδευτικούς και
  • Να παράσχει διδακτική στήριξη σε μαθητές οικογενειών με κριτήριο τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Η χρηματοδότηση του προγράμματος θα είναι μέσω ΕΣΠΑ, θα παρέχεται στο λύκειο διαμορφώνοντας μικρά, φροντιστηριακά τμήματα μικρότερα των 10 ατόμων. Στόχος είναι να εφαρμοστεί πιλοτικά το τελευταίο τετράμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ώστε να σταθμίσουμε τα αποτελέσματά του για τη διεύρυνσή του την επόμενη”».

Δηλαδή, ξαναλέει όσα έλεγε στα τέλη του 2012, εγκύκλιος του τέως υφυπουργού Παιδείας, κ. Παπθεοδώρου: «Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ.), ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, ταυτίζεται με τον αντίστοιχο θεσμό της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ.). και απευθύνεται σε μαθητές, όλων των τύπων Λυκείων, οι οποίοι υστερούν στη σχολική τους επίδοση, με συνέπεια να μην μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν αποδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ή μαθητές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής και η βελτίωση της απόδοσής τους και με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της Π.Δ.Σ. δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης».
Υπενθυμίζεται ότι στον Δήμο Τρικκαίων λειτουργεί ήδη σχετική κοινωνική δομή, ενώ και το ΠΑΜΕ ξεκίνησε ήδη τη δική του…

 

Θανάσης Μιχαλάκης

 

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή