Ολοκληρώθηκε η 4η εβδομάδα των καλοκαιρινών δράσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Reviewed by Momizat on . Την Πέμπτη 10 Ιουλίου και στην πρώτη δράση της ημέρας «Η μέρα του ψηλού και του χαμηλού» η δασκάλα Μαρία Κουτούπη ανέλυσε την δομή της ιστορίας «Τα κόκκινα ξυλο Την Πέμπτη 10 Ιουλίου και στην πρώτη δράση της ημέρας «Η μέρα του ψηλού και του χαμηλού» η δασκάλα Μαρία Κουτούπη ανέλυσε την δομή της ιστορίας «Τα κόκκινα ξυλο Rating: 0

Ολοκληρώθηκε η 4η εβδομάδα των καλοκαιρινών δράσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης

Ολοκληρώθηκε η 4η εβδομάδα των καλοκαιρινών δράσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης

Την Πέμπτη 10 Ιουλίου και στην πρώτη δράση της ημέρας «Η μέρα του ψηλού και του χαμηλού» η δασκάλα Μαρία Κουτούπη ανέλυσε την δομή της ιστορίας «Τα κόκκινα ξυλοπόδαρα» του Eric Puybaret, έπλασε παραστάσεις αφήγησης που ενθουσίασαν τα παιδιά, ξύπνησαν τη φαντασία τους και τα ταξίδεψε σε έναν ονειρικό κόσμο, θυμίζοντάς τα πως η πιο ξεχωριστή θέση είναι αυτή που κερδίζουμε στις καρδιές των άλλων.

Τα βιβλία του Puybaret σε πείθουν ότι η κινητήρια δύναμη, η αφετηρία τους, είναι πρωτίστως η εικόνα: αυτές οι μορφές που σαν μαριονέτες –όπως άλλωστε υποδηλώνουν και τα λεπτά σαν κλωστές ξυλοπόδαρά τους– περιπλανιούνται ανάμεσα σε πανύψηλα κτίρια και στους αιθέρες, στο φως της ημέρας και στο θάμπος της νύχτας, παραβιάζοντας κάποτε τα όρια της σελίδας. Η οπτικοποίηση ενός κόσμου ονειρικού που αρκεί να τον δεις για να πιστέψεις στην ύπαρξή του.

Το τέλος της ιστορίας δεν αποκαλύφθηκε παρά μόνο αφού τα παιδιά έδωσαν τη δική τους εκδοχή. Την αφήγηση ακολούθησε ένα παιχνίδι με φυσικά υλικά βασισμένο στο βιβλίο «Θεραπευτικά παιχνίδια» της ψυχολόγου Νίνας Γεωργιάδου. Στόχος του ήταν να καταλάβουν τα παιδιά ότι η αρμονική συνύπαρξη μέσα σ’ ένα κοινωνικό χώρο εκτός από τον αμοιβαίο σεβασμό και την αμοιβαία κατανόηση προϋποθέτει κανόνες οι οποίοι οριοθετούν συμπεριφορές και σχέσεις. Κατόπιν μέσα από θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά «ανέβηκαν» σε ξυλοπόδαρα και περιέγραψαν πως βλέπουν τον κόσμο από ψηλά και από χαμηλά.

vivlioth_olokrilwsi1 vivlioth_olokrilwsi2 vivlioth_olokrilwsi3

 

Στη δεύτερη δράση της ημέρας «Η μέρα των σκληρών και των μαλακών» η θεατροπαιδαγωγός Βίκυ Ιακωβάκη αφηγήθηκε στα παιδιά την ιστορία της Ελένης Πριοβόλου «Ο Τρυφεράκανθος». Ο Τρυφεράκανθος πιστεύει πως είναι καλύτερο να σε σέβονται και να σε αγαπούν παρά να σε φοβούνται και αναδυκνείεται σε ένα υπέροχο παραμύθι για τη διαφορετικότητα.

Ο δυνατός λόγος της Ελένης Πριοβόλου τυλιγμένος με την ομορφιά της παραμυθιακής διήγησης, χειρίζεται με ιδιαίτερο τρόπο τις έννοιες της φιλίας, της συνύπαρξης, της αγάπης και της αποδοχής της διαφορετικότητας με αποτέλεσμα Το παραμύθι παίζει με τις αντιθέσεις: τρυφεράκανθος – ακανθόχοιρος, μαλακή υφή – αγκάθια, ροζ – μαύρο. Μετά την αφήγηση τα παιδιά κατασκεύασαν έναν αυτοσχέδιο σκαντζόχοιρο ανακαλύπτοντας την αίσθηση του σκληρού και του μαλακού.

 

Την Παρασκευή 11 Ιουλίου και στη δράση «Η μέρα των ορατών και των αοράτων» η Μαρία Κοuτούπη η νεαρή δασκάλα εμπνευσμένη από τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις περί της ωφελιμότητας του παιχνιδιού στην συναισθηματική, πνευματική και ηθική ανάπτυξη του παιδιού σχεδίασε με μεθοδικότητα και επιμονή το παιχνίδι με το αόρατο μελάνι.

Αρχικά μίλησε στα παιδιά για τους μυστικούς κώδικες επικοινωνίας των Ελλήνων, το μυστικό αλφάβητο της Φιλικής Εταιρείας και τη μεταφορά μυστικών μηνυμάτων στην αρχαία Ελλάδα. Κατόπιν με απλά υλικά, όπως είναι το λεμόνι και το νερό, βοήθησε τα παιδιά να φτιάξουν αόρατο μελάνι και να στείλουν τα δικά τους μυστικά μηνύματα στους φίλους τους.

Όσο στέγνωνε το μελάνι, τα παιδιά μάντευαν κρυμμένους πίνακες μέσα από το βιβλίο της Μαρί Σελλιέ «Οι 10 πρώτοι μου πίνακες ζωγραφικής». Μια μικρή τρυπούλα αποκάλυπτε ένα μικρό κομμάτι του πίνακα και τα παιδιά καλούνταν να μαντέψουν που βρίσκεται ένας όμορφος γκρίζος γάτος, ποια ήταν τα περίεργα καστανά μάτια κ.α. Οι απαντήσεις ήταν δοσμένες με πολύ φαντασία, αλλά η πραγματικότητα της εικόνας την ξεπερνούσε ακόμη περισσότερο. Η επαφή με την Τέχνη δημιουργεί ποικίλα ερεθίσματα στα παιδιά και βλέπουν τον κόσμο μέσα από πολλές πτυχές με κριτική σκέψη.

Στο τέλος τα παιδιά έπαιξαν κρυφτό με διαφορετικό τρόπο, όπως προτείνει η DeborahPlummer στο βιβλίο της «Παιχνίδια αυτοεκτίμησης για παιδιά».

Ένας παίχτης προσπαθούσε να αποκαλύψει ποιος έχει το κρυμμένο μπαλάκι στην ομάδα «διαβάζοντας» τη γλώσσα του σώματος.

Στην 4η και τελευταία συνάντηση της δράσης «Χαρτογραφώντας αντίθετους κόσμους» ο εικονογράφος – συγγραφέας Θανάσης Τζιμούλης ώθησε τα παιδιά με δημιουργικό τρόπο να χαρτογραφήσουν το καθένα χωριστά τον δικό του φανταστικό κόσμο και κατόπιν να τους ενώσουν μεταξύ τους. Έτσι δημιουργήθηκαν χώρες όλων των αντίθετων κόσμων, δρόμοι για να ταξιδέψεις από τον έναν κόσμο στον άλλο, οι κάτοικοι που ζουν στην κάθε χώρα, τα βιβλία που διαβάζουν και τις ιστορίες που αφηγούνται.

vivlioth_olokrilwsi4 vivlioth_olokrilwsi5 vivlioth_olokrilwsi6

 

Το πρόγραμμα της επόμενης εβδομάδας (14-18 Ιουλίου 2014)

 

14 Ιουλίου, 10:00 – 11:00, το πρωί

«Η μέρα του γυμνού και του ντυμένου. Ο βασιλιάς είναι γυμνός!»

Διαβάζουμε το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν « Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα»

Με την Κατερίνα Κοπάνου.

Για παιδιά 5 – 8 ετών.

14 Ιουλίου, 11:00 – 12:00, το πρωί

«Η μέρα του γυμνού και του ντυμένου. Μαθαίνω να ντύνομαι!»

Φτιάχνουμε το περίγραμμα του σώματος μας στο χαρτί και μετά σχεδιάζουμε τα ρούχα πουν θα θέλαμε να φοράμε.

Με την Κατερίνα Κοπάνου.

Για παιδιά 5 – 8 ετών.

15 Ιουλίου, 10:00 – 12:00, το πρωί

«Η μέρα από ψηλά και από χαμηλά»

Εργαστήρι φωτογραφίας. Θα πάρουμε φωτογραφίες με oπτική από πάνω προς τα κάτω και με οπτική από κάτω προς πάνω. Πώς φαίνονται τα πράγματα στη μια και στην άλλη περίπτωση;

Για παιδιά 8 – 12 ετών. 

16 Ιουλίου, 10:00 – 12:00, το πρωί

«Οι αντίθετοι κόσμοι της φυσικής»

Ανοίγουμε το βαλιτσάκι με τα όργανα φυσικής και πειραματιζόμαστε με το φως και το σκοτάδι, το μέσα και το έξω, το πραγματικό και το φανταστικό, το φυσικό και το τεχνητό.

Με τον καθηγητή φυσικής του ΓΕΛ Καλαμπάκας Βασίλειο Παππά.

Για παιδιά 6 – 12 ετών.

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Τις εγκύκλιες σπουδές πραγματοποίησε στην Κέρκυρα. Απόφοιτος του Φυσικού τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών το έτος 1981 .

Το 1986 – 88, διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών σε πρόγραμμα εύρεσης και καταγραφής βιβλίων Φυσικών Επιστημών της περιόδου του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Από το 1995 υπηρετεί στη μέση εκπαίδευση. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ, όπως επίσης και κάτοχος πιστοποιητικού διπλώματος του προγράμματος σπουδών επιλογής «Επιστήμες και Πολιτισμός» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τα επιστημονικά ενδιαφέροντά του έχουν σχέση με την διδακτική της φυσικής μέσω πειραμάτων (ΕΚΦΕ Τρικάλων) και τη διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Φυσικών Επιστημών στη σχολική τάξη (συνέδρια – ανακοινώσεις – ημερίδες).

 

17 Ιουλίου, 11:00 – 12:00, το πρωί

«Η μέρα της αλήθειας και των ψεμάτων. Αλήθεια ή ψέματα;»

Παίζουμε ένα παιχνίδι, λέμε ψέματα, λέμε αλήθεια και προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τα ψέματα που λένε οι συμπαίκτες μας.

Με την εκπαιδευτικό Μαρία Κουτούπη.

Για παιδιά 8 – 12 ετών. 

18 Ιουλίου, 10:00 – 12:00, το πρωί

«Η μέρα των ανέμων»

Κατασκευάζουμε έναν ανεμοδείκτη και μαθαίνουμε για το Βοριά και το Νοτιά, τον ανατολικό και τον δυτικό άνεμο.

Για παιδιά 6 – 12 ετών.

vivlioth_olokrilwsi7 vivlioth_olokrilwsi8 vivlioth_olokrilwsi9

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή