"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

7 C
Trikala

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου απαντά για όλα και για όλους

lafarm

Σχετικά άρθρα

Απαντήσεις στα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την πόλη, δίνει ένα χρόνο και κάτι, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου που δεν διστάζει να αναγνωρίσει παραλήψεις, αλλά και να απαντήσει  για τα κυριότερα προβλήματα που απασχολούν σήμερα το Δήμο Τρικάλων.

Βρίσκοντας απέναντι… τον γραφειοκρατικό μηχανισμό τονίζει τα βήματα που έγιναν για την «επανεκκίνηση», επισημαίνοντας όμως: «Αν δεν προχωρήσει η αξιολόγηση, μην περιμένετε να δείτε θαύματα». Για τα προβλήματα της καθημερινότητας θεωρεί πως «ουσιαστική καλυτέρευση της ζωής των πολιτών πάντως θα έλθει μόλις αναχρηματοδοτήσουμε τα δάνειά μας και έτσι θα μπορέσουμε να διαθέσουμε ποσά για αντίστοιχες δράσεις»… ενώ στέλνει μήνυμα προς τους… διαφωνούντες της δημοτικής ομάδας πως: «δεν θα ανεχτώ, διαφωνίες και γκρίνιες σε προσωπικό επίπεδο, οι προσωπικές διαδρομές και προσωπικές πολιτικές». Για την etrikala τραβάει κόκκινη γραμμή την Άνοιξη, όπου θα πρέπει να κλείσει το θέμα του χρέους της και κατ’ επέκταση θα κριθεί το μέλλον της, ενώ εξηγήσεις δίνει και για το «Μύλο των Ξωτικών». Θα πρέπει να επισημάνουμε πως λόγω χώρου δεν θέσαμε ερωτήματα για τα οικονομικά του Δήμου αλλά και της ΔΕΥΑΤ, που αποτελούν ειδικό αντικείμενο μιας άλλης συνέντευξης.

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΚΟΝΤΟ

εφημερίδα ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

  

  1. Κ. Δήμαρχε ένας χρόνος και κάτι που αναλάβατε τα ηνία του δήμου με κεντρικό σας σύνθημα την «επανεκκίνηση». Δεν θα έλεγε κανείς πως διαπιστώνει κάτι τέτοιο στις υπηρεσίες του δήμου… Ότι ίσχυε, ισχύει. Έχετε δρομολογήσει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση;

Καμία αλλαγή δεν γίνεται από τη μία ημέρα στην άλλη. Ειδικά στο δημόσιο, όπου υπάρχουν παγιωμένες συνήθειες ετών και διαδικασίες που πρέπει να τηρηθούνε. Το έλεγα ωστόσο από την πρώτη ημέρα της εκλογής μας και το λέω και σήμερα, ότι πρωταρχικό μέλημά μας είναι η καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών μας.

Διαφωνώ εν μέρη μαζί σας γιατί θεωρώ ότι για παράδειγμα στην Οικονομική Υπηρεσία και συγκεκριμένα στο κομμάτι των εσόδων, κάναμε σημαντικά βήματα. Παράλληλα προχωράμε τις ημέρες αυτές σε ριζική αλλαγή του μηχανογραφικού μας συστήματος, οργανώνουμε για πρώτη φορά μηχανογραφημένες αποθήκες σε Δήμο και ΔΕΥΑΤ και φέρνουμε το νέο οργανισμό εσωτερική υπηρεσίας για έγκριση.

Αν όμως θέλουμε να είμαστε σοβαροί, ριζικές αλλαγές στο Δήμο θα δούμε όταν και το κράτος αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με τη δημόσια διοίκηση και σταματήσει να χαϊδεύει αυτιά. Αν δεν προχωρήσει η αξιολόγηση, μην περιμένετε να δείτε θαύματα. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες σε πολίτες, στηριζόμενοι πάντα στους υπαλλήλους μας και μάλιστα στους ικανότερους αυτών.

Από τη μεριά μας βέβαια οφείλουμε να αφήσουμε πίσω όποια μικροπολιτική διαχείριση αιτημάτων και θεμάτων των Δημοτών και να ιεραρχήσουμε τις πραγματικές προτεραιότητες.

 

  1. Πάμε λίγο στα προβλήματα της καθημερινότητας. Σε επίπεδο πόλης, ακόμη και αν δεχθούμε πως έχουμε μια ικανοποιητική ανταπόκριση στον τομέα καθαριότητας, στον τομέα πρασίνου υστερούμε σημαντικά. Χορτάρια άκοπα σε πολλές γειτονιές, στα χωριά τα πράγματα ήταν ακόμη πιο δύσκολα, ενώ σε επίπεδο τεχνικών υπηρεσιών, οι λακκούβες στους δρόμους αυξάνονται και τα πεζοδρόμια είναι παγίδες πλέον για τους πολίτες. Λαμβάνοντας υπόψη και άσχημη οικονομική κατάσταση όλων των ΟΤΑ, πως θα κινηθείτε για την καλυτέρευση της ζωής των πολιτών;

Πάλι δεν θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας… Τόσο στην καθαριότητα όσο και στο πράσινο, γίνονται σημαντικές προσπάθειες, που αποδίδουν μέρα με τη μέρα, τόσο στην πόλη όσο και στα χωριά του Δήμου, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για έναν Δήμο «τέρας» με έκταση 610 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Ως προς τις λακκούβες, όντως φέτος λόγω των πολλών βροχών, η κατάσταση ήταν κακή. Όμως να έχετε κατά νου ότι πλέον τα ασφαλτικά στους δρόμους μας είναι παλιά και ταλαιπωρημένα, οι δρόμοι σκάβονται κάθε μέρα για να περάσουν νέα δίκτυα αερίου, οπτικών ινών κα. Και φυσικά η λύση είναι πολύ απλή. Λεφτά! Είναι προφανές ότι αν η οικονομική κατάσταση ήταν διαφορετική, θα είχαμε και καινούργια ασφαλτικά και νέα πεζοδρόμια. Μέχρι τότε απλώς βουλώνουμε λακκούβες, ο αριθμός των οποίων για το 2015 έφτασε σε τετραψήφια επίπεδα! Με δεδομένα λοιπόν τα οικονομικά μας, απλώς ζητάμε τη συνεργασία των δημοτών μας οι οποίοι θα πρέπει να μας ενημερώνουν για τα σημεία στα οποία διαπιστώνουν προβλήματα, προκειμένου να προχωράμε στις σχετικές επουλώσεις. Επίσης συνεχίζουμε τον έλεγχο των επουλώσεων από εταιρίες και φορείς που σκάβουνε στην πόλη και τα χωριά, προκειμένου να διαπιστώσουμε πιθανές κακοτεχνίες και να ζητήσουμε την επιδιόρθωσή τους. Η ουσιαστική καλυτέρευση της ζωής των πολιτών πάντως θα έλθει μόλις αναχρηματοδοτήσουμε τα δάνειά μας και έτσι θα μπορέσουμε να διαθέσουμε ποσά για αντίστοιχες δράσεις.

 

  1. Να μείνουμε λίγο ακόμη στις σχέσεις δήμου και πολιτών ή αν θέλετε επιχειρηματιών. Η ρύθμιση στην οποία εντάχθηκαν αρκετοί καταστηματάρχες, φαίνεται να μην προχωρά και αυτό μάλλον λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης. Σκέφτεστε να κάνετε κάτι γι’ αυτό;

Τα χέρια μας δυστυχώς είναι δεμένα. Και οφείλω στο σημείο αυτό να εκφράσω και ένα παράπονο. Όταν ένας υπουργός οικονομικών δεν καταφέρνει να εισπράξει φόρους, το πιο πιθανό είναι να… μείνει στη θέση του χωρίς καμία επίπληξη. Αν ένας Δήμαρχος δεν τρέξει μέχρι τέλους τις σχετικές διαδικασίες, δεν επιβάλει αναγκαστικά μέτρα όπως κατασχέσεις λογαριασμός και μπλοκάρισμα ΑΦΜ για χρέη πολιτών προς το Δήμο, κατηγορείται για παράβαση καθήκοντος! Συνεπώς ο Δήμος παρότι είναι καθημερινά δίπλα στην κοινωνία και ζει τις αγωνίες της όσο κανένας άλλος φορέας δημόσιας διοίκησης, δεν μπορεί να κάνει τίποτε για την αδυναμία πληρωμών, αφού ακόμη και αυτές οι ρυθμίσεις, προέκυψαν μετά από νομοθετική ρύθμιση από την προηγούμενη κυβέρνηση.

  1. Σε εποχές δύσκολες κι ενώ πανελλαδικά υπάρχει ανοχή, επιβλήθηκαν προ λίγων μερών πρόστιμα σε επιχειρήσεις για το τσιγάρο. Είναι δική σας εντολή αυτό;

Η τήρηση του νόμου δεν είναι προκύπτει από καμία εντολή Δημάρχου και αυτό νομίζω είναι αντιληπτό.  Απλώς κάποια στιγμή πρέπει να γίνουμε σοβαρό κράτος. Μπορώ να δείξω προσωρινά ανοχή σε κάποιον ο οποίος δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει οικονομικά στις υποχρεώσεις του απέναντι στο Δήμο. Δυσκολεύομαι να αντιληφθώ γιατί πρέπει να δείξω ανοχή σε κάποιον που φέρνει τους δημότες μου και τα παιδιά τους πιο κοντά στον καρκίνο του πνεύμονα καπνίζοντας δίπλα τους.

  1. Να αλλάξουμε κεφάλαιο. Προβλήματα και γκρίνιες φαίνεται να υπάρχουν στη δημοτική σας ομάδα και μεταξύ κάποιων αντιδημάρχων κυρίως όσον αφορά στην παραγωγή έργου από τη μια και στις διάφορες εκδηλώσεις από την άλλη, που κάποιοι τις χαρακτηρίζουν επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.

Γκρίνιες υπάρχουν σε όλες τις οικογένειες, ακόμη και εκεί που υπάρχουν δεσμοί αίματος, πόσο δε σε μία… πολυπληθή οικογένεια όπως είναι μία δημοτική ομάδα. Σημασία έχει οι όποιες διαφωνίες, να δρούνε προς όφελος του Δήμου, να είναι δηλαδή στο επίπεδο της βελτίωσης του έργου της Δημοτικής αρχής. Και εάν αυτές μπορώ και πρέπει να τις δεχτώ, αυτές που δεν θα ανεχτώ, είναι διαφωνίες και γκρίνιες σε προσωπικό επίπεδο, οι προσωπικές διαδρομές και προσωπικές πολιτικές.

  1. Πολλοί είναι αυτοί που λένε: «Τρέχει ο Παπαστεργίου, αλλά μόνος του». Είστε ικανοποιημένος από τους αντιδημάρχους σας;

Θα αναγκαστώ να… σας αρνηθώ τρις και να διαφωνήσω μαζί σας πάλι! Καταρχήν ναι, μου αρέσει πάρα πολύ αυτό που κάνω. Κοιμάμαι ελάχιστα και απολαμβάνω κάθε δραστηριότητα του Δήμου, ακόμη και κάποιες που είναι ψυχοφθόρες αφού από όλες αυτές τις διαδικασίες βγαίνεις κερδισμένος, έστω και σε επίπεδο εμπειριών. Μαζί μου τρέχουν και οι αντιδήμαρχοι, οι πρόεδροι των εταιριών και νομικών προσώπων αλλά και όλη η δημοτική ομάδα. Μπορεί η δουλειά κάποιων να είναι πιο προβεβλημένη από αυτή άλλων, αλλά και οι 8 κάνουν εξαιρετικά καλά τη δουλειά τους υπό αντίξοες συνθήκες και συνήθως με ελάχιστους πόρους!

  1. Υπάρχει θέμα με τον τρόπο λειτουργίας της e-trikala; Μέχρι στιγμής έχετε βρεθεί, χωρίς να φταίτε, έκθετος από αστοχίες της. Θα πάρετε μέτρα;

Η etrikala προσέφερε πολλά στο Δήμο, η λειτουργία της και βασικά η οικονομική της κατάσταση όμως με προβληματίζει ιδιαίτερα. Παρόλα αυτά τώρα έχει μπροστά της δύο μεγάλες προκλήσεις: Το λεωφορείο χωρίς οδηγό και τον Μύλο των Ξωτικών. Στις αρχές του 2016 πρέπει να τραβήξουμε μία γραμμή και να δούμε τις προοπτικές της αφού η συσσώρευση χρεών και μεταβίβασή του στους επόμενους, ακόμη κι αν αυτοί είμαστε εμείς, δεν είναι στις προθέσεις μου.

  1. Με τα «Ξωτικά» τελικά τι θα γίνει; Θα σηκώσει και πάλι όλο το οικονομικό βάρος ο Δήμος;

 

Με τον Μύλο των Ξωτικών τα πράγματα είναι απλά. Πέρυσι ο Δήμος σήκωσε μόνος του το ρίσκο ενός προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, ρίσκο που οριακά του «βγήκε». Το ρίσκο φυσικά έγκειται στο γεγονός ότι το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να καταστραφεί οικονομικά από μία ενδεχόμενη κακοκαιρία…

Φέτος η κατάσταση είναι διαφορετική. Ο Δήμος τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν μπορεί να ρισκάρει και φυσικά δεν μπορεί να καλύψει οποιαδήποτε ζημιά προκύψει.

Δεν θα έκανα τέτοιο άνοιγμα στην προσωπική μου δουλειά, με τα δικά μου λεφτά, δεν δικαιούμαι να το κάνω με τα λεφτά των δημοτών…

Ξεκινήσαμε από την άνοιξη έναν κύκλο επαφών με διάφορους φορείς και επιχειρήσεις προκειμένου να βρούμε συνοδοιπόρους για το εγχείρημα. Δυστυχώς στις συναντήσεις μας λίγοι φορείς και επιχειρήσεις ανταποκρίθηκαν και ακόμη λιγότεροι θέλησαν να συμμετέχουν στη δημιουργία ενός νέου, κοινού σχήματος που θα είχε την ευθύνη του Μύλου. Μετρώ στα θετικά το γεγονός ότι όλα τα μεγάλα θεματικά πάρκα της Ελλάδας εξεδήλωσαν ενδιαφέρον, όμως οι όροι και οι προϋποθέσεις τους δεν μας κάλυπταν. Δεν ψάχναμε κάποιον να ξεπουλήσουμε τη φήμη του Μύλου αλλά έναν στρατηγικό συνεργάτη.

Φυσικά ο Μύλος θα γίνει κανονικά, αφού πετύχαμε τελικά καλύτερες και με λιγότερο ρίσκο συνεργασίες στις εκμεταλλεύσεις του. Υπάρχει πλέον τεράστια εμπειρία, διάθεση, φρέσκες ιδέες και η βεβαιότητα ότι συνεπικουρούμενοι και από το λεωφορείο χωρίς οδηγό, θα είμαστε και φέτος το επίκεντρο των Χριστουγέννων στην Ελλάδα.

 

Τι απαντά για οφέλη και ζημιές

από το λεωφορείο χωρίς οδηγό

– Λεωφορείο χωρίς οδηγό: Πολλή ένταση και φασαρία, με πολίτες να διαμαρτύρονται, μέχρι και πληροφορίες για δικηγόρους που θα κινηθούν εναντίον του δήμου. Τελικά ποιο είναι το ποσό για το οποίο υπάρχει όλη αυτή η ταλαιπωρία και τι τελικά θα μείνει στους δημότες ως κέρδος απ’ όλο αυτό το εγχείρημα;

Για το λεωφορείο χωρίς οδηγό, θα σας μεταφέρω αυτολεξεί το τί απάντησα σε σχόλια δημοτών στο διαδίκτυο χθες.

Τα Τρίκαλα είναι μία μικρή, επίπεδη πόλη, εύκολη στο περπάτημα και το ποδήλατο. Συνεπώς πέρα από συγκεκριμένες περιπτώσεις ηλικιωμένων, ανθρώπων με αναπηρίες, βαρέων εμπορευμάτων κλπ, δεν υπάρχει κανένας λόγος κάποιος να φτάνει με το αυτοκίνητό του στο κέντρο.

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό προφανώς δεν ήρθε να λύσει κανένα πρόβλημα μετακίνησης εντός της πόλης. Άλλωστε θα μείνει μόλις για 6 μήνες. Ήρθε απλώς ως ένα ενδιαφέρον πείραμα για το πως θα μετακινούνται στο μέλλον τα αυτοκίνητα. Γιατί όσοι δεν το καταλάβατε, εκεί θα πάει η αυτοκίνηση τα επόμενα 20 χρόνια.

Συμφωνώ ότι η πόλη ταλαιπωρήθηκε αυτό το διάστημα. Αλλά κερδίζει πολλά περισσότερα. Υποδομές όπως νέο δίκτυο οπτικών ινών για διεύρυνση του ασύρματου δικτύου, 6 νέους κόμβους φαναριών οι οποίοι θα αντικαταστήσουν παλιούς ελαττωματικούς μετά το πέρας του 6μήνου, εμπειρία στην ανάπτυξη σχεδίων παγκοσμίου βεληνεκούς, ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφήμιση, έλευση χιλιάδων επισκεπτών ειδικά την περίοδο των εορτών και ΒΑΣΙΚΑ έναν έτοιμο ποδηλατοδρόμο στο κέντρο των Τρικάλων, μετά το τέλος της κυκλοφορίας του λεωφορείου, με στένεμα φυσικά της υφιστάμενης λεωφορειολωρίδας.

Προφανώς υπάρχει μία θέση και ένα σημείο ισορροπίας ανάμεσα στον ελεύθερο χώρο και τα τις θέσεις στάθμευσης, με το σημείο αυτό να μεταφέρεται όλο και περισσότερο προς τον πρώτο.

Και φυσικά δεν δέχομαι τα περί δικαστικών κινήσεων, ζημιών στα καταστήματα κλπ.

Η αιτία της ζημιάς στα καταστήματα είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια μείναμε στάσιμοι, δεν θελήσαμε να δούμε την αλήθεια, δεν επενδύσαμε σε έρευνα, καινοτομία και ΠΑΙΔΕΙΑ. Μείναμε να γκρινιάζουμε για το πού θα παρκάρουμε το αυτοκίνητο, λες και είναι πρόβλημα να περπατήσουνε 100μ. παραπάνω. Λες και υπάρχει πόλη που δεν έχει κυκλοφοριακό. Την ίδια ώρα φυσικά, το πάρκινγκ στα Δικαστήρια… είναι άδειο!

Παρόλα αυτά μένω ρομαντικός και βλέπω στο πρόγραμμα του λεωφορείου μια άλλη οπτική. Βλέπω μια γενιά που θέλει να κοιτάξει μπροστά και όχι κάτω με σκυμμένο το κεφάλι, που βλέπει «έμπνευση» εκεί που άλλοι αδυνατούν να δούνε λόγω της «γκαβομάρας» τους. Μια γενιά σαν αυτή των παιδιών του 7ου Λυκείου Τρικάλων που χθες έμαθα πως κέρδισαν την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής.

Μπορώ να καταλάβω την αγωνία όσων δυσκολεύονται λίγο αυτό το διάστημα. Καθημερινά διορθώνουμε όσα κακώς κείμενα διαπιστώνουμε. Άλλωστε το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και εφαρμόζετε για πρώτη φορά στον κόσμο!

Για όσους όμως βιώνουν την ανεργία ή τα άδεια ταμεία στη δουλειά τους, ας μην ψάχνουν την αιτία σε κανένα λεωφορείο. Ας έρθουν να δουλέψουμε από κοινού, μήπως και βρούμε την άκρη. Να πείσουμε για την ανάγκη ολοκλήρωσης της Ε-65 μέχρι την Εγνατία, να ζητήσουμε κίνητρα για επιστροφή στον πρωτογενή τομέα με νέες καλλιέργειες, να οργανώσουμε το δημόσιο τομέα προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης