Παρέμβαση του Γιώργου Καΐκη για τις εξελίξεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Reviewed by Momizat on . Η  αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προχωρά και στην περιοχή μας με το νέο Πανεπιστήμιο που θα προκύψει α Η  αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προχωρά και στην περιοχή μας με το νέο Πανεπιστήμιο που θα προκύψει α Rating: 0

Παρέμβαση του Γιώργου Καΐκη για τις εξελίξεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Παρέμβαση του Γιώργου Καΐκη  για τις εξελίξεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η  αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προχωρά και στην περιοχή μας με το νέο Πανεπιστήμιο που θα προκύψει από την συγχώνευση του ΠΘ με το ΤΕΙ Θεσσαλίας και το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
Με βάση την πρόταση του υπουργείου έχουμε ένταξη τμημάτων του ΤΕΙ σε σχολές του Πανεπιστημίου, ίδρυση νέων σχολών, ίδρυση νέων τμημάτων, κατάργηση τμημάτων  μέχρι το 2024 και ταυτόχρονη ίδρυση διετών προγραμμάτων κατάρτισης από το Παν/μιο.
Με την  πρόταση του υπουργείου:
Επιχειρείται από τη μία η καλλιέργεια αυταπατών στους σπουδαστές του ΤΕΙ, για δήθεν αναβάθμιση των σπουδών τους.
Την ίδια  ώρα υπάρχουν και σπουδαστές που βλέπουν  το μέλλον τους αβέβαιο καθώς υπάρχουν τμήματα που προτείνεται να κλείσουν, να μετατραπούν επί της ουσίας σε διετής κύκλους κατάρτισης.
Για όσους φοιτούν σήμερα στις σχολές του ΤΕΙ οι σχολές τους σταδιακά θα κλείσουν μέχρι το 2024, ενώ οι ίδιοι δεν θα μπορούν να ενταχθούν στις νέες σχολές που θα δημιουργηθούν από την απορρόφηση του ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας στο ΠΘ.
Από την άλλη στους φοιτητές του Πανεπιστημίου από τη μία προβάλλεται ότι με την ίδρυση των νέων τμημάτων το πανεπιστήμιο θα αναβαθμιστεί και από την άλλη παρουσιάζεται το ΤΕΙ ως πηγή υποβάθμισης του κύρους και του έργου του ΠΘ.
Σε προηγούμενη σύσκεψη των φορέων της πόλης για τις εξελίξεις στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ΤΕΙ, κυριάρχησε το ζήτημα « ότι… απλώς δεν υπάρχουμε ως νομός στους σχεδιασμούς του πανεπιστημίου Θεσσαλίας» και συνεχίζει να κυριαρχεί ως ζήτημα έως σήμερα.
Κατά την άποψη μας όμως το κύριο ζήτημα που πρέπει να απαντηθεί από όλους είναι: Ποιος είναι ο στόχος τέτοιων αλλαγών; Ποιος επωφελείται; Τι πρέπει να διεκδικήσουμε ώστε «να μην πληρώσουν και πάλι το μάρμαρο οι φοιτητές – σπουδαστές, οι εργαζόμενοι»;
 
Μέχρι τώρα με εξαίρεση τη Λαϊκή Συσπείρωση που στηρίζεται από το ΚΚΕ δεν αναδείχθηκε ούτε αμφισβητήθηκε η στρατηγική στόχευση της κυβέρνησης, δηλαδή η εφαρμογή της πολιτικής της ευρωπαϊκής ένωσης για δημιουργία ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης με κριτήριο τις πιθανές μπίζνες.
Η αντιπαράθεση εκφράζεται όχι  για την ουσία των αλλαγών, αλλά για τη έδρα των τμημάτων, βλέποντας τους σπουδαστές ως πελάτες. Αυτή η αντιπαράθεση είναι συνέπεια της λειτουργίας των ιδρυμάτων με όρους αγοράς και βεβαίως ο ανταγωνισμός για το ποιο ίδρυμα είναι καλύτερο στο  να πουλήσει τα προϊόντα»ου. Δεν αφορά την εκπαίδευση ολοκληρωμένων επιστημόνων που συμβάλλουν στην ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών.
 
Αφορά με άλλα λόγια το στόχο της δίκαιης ανάπτυξης που
διαφημίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Δηλαδή, τη στήριξη των κερδών μεγάλων εταιρειών της περιοχής π.χ. στον Αγροτοδιατροφικό Τομέα,  στον τομέα της ιδιωτικής υγείας, στον τομέα του τουρισμού –πολιτισμού. Αυτούς έρχεται να εξυπηρετήσει η δημιουργία των νέων σχολών, τα διετή προγράμματα κατάρτισης .Θα τους παρέχουν τσάμπα εργατικό δυναμικό μέσω πρακτικής άσκησης και μαθητείας και τσάμπα έρευνα.
Ακόμα με το σχέδιο αυτό προωθείται  η εξοικονόμηση πόρων για να προκύπτουν τα ματωμένα πλεονάσματα που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τα μνημόνια διαρκείας.
 
Δεν έχουμε  καμιά αυταπάτη ότι με  το νέο πανεπιστήμιο  έχουμε αύξηση της χρηματοδότησης, προσλήψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, εργαστηριακές και άλλες υποδομές (εστίες, λέσχες κλπ.).
 Γιατί άραγε τόσα χρόνια δεν υπήρξε ανάλογη ανησυχία και διεκδίκηση όλων αυτών που σήμερα ανησυχούν για την τύχη του ΣΕΦΑΑ και του ΤΕΙ, για την δημιουργία φοιτητικών εστιών έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται με τον βραχνά των ενοικίων λαϊκές οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στην πόλη μας.
Γιατί δεν μπήκε ποτέ στην προσοχή τους το γεγονός ότι η πλειοψηφία των φοιτητών σπουδαστών απασχολούνται σε διάφορα μαγαζιά εστίασης και ψυχαγωγίας για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οικονομικά στα μεγάλα έξοδα την ώρα που απερίσπαστα έπρεπε να ασχολούνται με τις σπουδές τους. Ποιο ήταν το ενδιαφέρον τους για το μέλλον των αποφοίτων;
Μετά το πτυχίο τι;
Η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών-σπουδαστών βολοδέρνουν ανάμεσα στην ανεργία και την υποαπασχόληση την ίδια ώρα μάλιστα που οι ώρες του μαθήματος της φυσικής αγωγής στα σχολεία μειώνονται. Δεν γνωρίζανε για τις τεράστιες ελλείψεις του ΤΕΙ σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και την τεράστια έλλειψη αθλητικών υποδομών του ΣΕΦΑΑ;
Οι όποιες προτάσεις έχουν γίνει , π.χ για την δημιουργία τμημάτων  διατροφής και διαιτολογίας, καθώς και τμήματων  φυσιοθεραπείας-κινησιολογίας , ως ενισχυτικά- δορυφορικά τμήματα στη ΣΕΦΦΑ, γίνονται για την καλύτερη προσέλκυση «επενδυτών». Ήδη υπάρχουν συναντήσεις  της δημοτικής αρχής  με εταιρείες που   εκμεταλλεύονται   καλλιέργειες   βοτάνων και αρωματικών φυτών    
( υπάρχουν στην περιοχή του Κόζιακα) , ενώ ταυτόχρονα ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στην περιοχή μας ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης. Σκοπός των προτάσεων η παροχή τζάμπα εργατικού δυναμικού μέσω πρακτικής άσκησης και μαθητείας , μέσω των διετών προγραμμάτων κατάρτισης που ιδρύονται με τους νέους σχεδιασμούς, και φυσικά τζάμπα έρευνα για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Ποιο τελικά το όφελος για τους φοιτητές, τους αποφοίτους , την «τοπική κοινωνία»;
Σήμερα χρειάζεται να μπουν μπροστά τα πραγματικά κριτήρια και οι ανάγκες του λαού. Οι απαντήσεις στις αγωνίες και τα ερωτήματα των σπουδαστών, των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης, που στηρίζεται από το ΚΚΕ, για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν!
Στην πρόταση αυτή η ανώτατη εκπαίδευση είναι πραγματικά ενιαία, γιατί σταματά η πολυδιάσπαση και η κατηγοριοποίηση ιδρυμάτων, πτυχίων και αποφοίτων με τη διαμόρφωση ενός μόνο πτυχίου ανά επιστημονικό αντικείμενο, ανώτατου, πανεπιστημιακού δηλαδή επιπέδου.
Υπάρχει σαφής και επιστημονικός καθορισμός των επιστημονικών αντικειμένων, νέα προγράμματα σπουδών, με κριτήριο να ανταποκρίνονται ενιαία στις πραγματικές ανάγκες της επιστημονικής και κοινωνικής προόδου και όχι στις εφήμερες ανάγκες της «αγοράς» και των μονοπωλίων.
Έτσι μπορούν στην πράξη να αντιστοιχίζονται οι σπουδές στις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών, των εκπαιδευτικών, αύριο των εργαζομένων. Με βάση αυτή την πρόταση, το πτυχίο θα είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα και εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση και αφομοίωση του επιστημονικού αντικειμένου και για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος.
Η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. Όλα τα ιδρύματα έχουν σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό, εστίες και λέσχες. Οι φοιτητές απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου παροχές, με ευθύνη του κράτους και δεν επιβαρύνονται καθόλου για τις σπουδές τους.
Το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό είναι μόνιμο. Η πρόταση αυτή προϋποθέτει μια άλλη οικονομία, νέα κοινωνική οργάνωση και εξουσία, με γνώμονα τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες και όχι το κέρδος των μονοπωλίων.
Η πρόταση αυτή πατάει στις ανάγκες και τις δυνατότητες του σήμερα, όπως αυτές καθορίζονται από την ανάπτυξη των ίδιων των μέσων παραγωγής, της ίδιας της επιστημονικής  γνώσης. Ταυτόχρονα είναι και η μοναδική που μπορεί να δώσει μεγαλύτερη δύναμη και προοπτική στους καθημερινούς μας αγώνες για τη βελτίωση των συνθηκών σπουδών!

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή