Σήμερα εσύ, αύριο εγώ… Reviewed by Momizat on . Συνάδελφοι, Σε λιγότερο από έναν μήνα πρόκειται να έχουμε τις πρώτες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, μετά από έναν αιώνα. Ανάμεσα σε αυτούς θα είναι και μερικές ε Συνάδελφοι, Σε λιγότερο από έναν μήνα πρόκειται να έχουμε τις πρώτες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, μετά από έναν αιώνα. Ανάμεσα σε αυτούς θα είναι και μερικές ε Rating: 0

Σήμερα εσύ, αύριο εγώ…

Σήμερα εσύ, αύριο εγώ…

Συνάδελφοι,

Σε λιγότερο από έναν μήνα πρόκειται να έχουμε τις πρώτες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, μετά από έναν αιώνα. Ανάμεσα σε αυτούς θα είναι και μερικές εκατοντάδες συναδέλφων μας που βγήκαν ξαφνικά πέρυσι σε διαθεσιμότητα και περιμένουν να μάθουν την τύχη τους κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Βλέπουμε να σκληραίνει η πειθαρχική διαδικασία, όχι με γνώμονα το αν κάποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του, αλλά με βάση ένα πειθαρχικό δίκαιο, το οποίο μας πηγαίνει πολλές δεκαετίες πίσω, με την γελοία αναφορά σε αναξιοπρεπή συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας, μια αναφορά η οποία είναι τόσο γενικόλογη που αφήνει χώρο για κάθε είδους ερμηνεία από τη μεριά της κυβέρνησης, καθώς θα βρει επιτέλους τους «ανάξιους» εκπαιδευτικούς για να τους απολύσει ή να τους θέσει σε αργία. Η περίπτωση του Στέφανου Μπουλογεώργου στα Τρίκαλα ήταν η πρώτη, δεν θα είναι όμως η τελευταία.

Κοντά σε αυτό, έρχονται και οι…ανακρίσεις μαθητών από την αστυνομία, με ερωτήσεις τύπου «ποιο κόμμα ψηφίζουν οι γονείς σου;», και το έγγραφο της ΓΑΔΑ που ζητά από τους διευθυντές σχολείων να γίνουν συνεργάτες και πληροφοριοδότες τους.

Και στα σχολεία; Το υπουργείο παιδείας προχωρεί στο Λύκειο στην δημιουργία της περίφημης «τράπεζας θεμάτων» και όσο προχωρεί φαίνεται η ταξικότητα του: Σχολείο-εξεταστικό κέντρο, με διαρκώς ογκούμενη ύλη, καθηγητές στα πρόθυρα της απόγνωσης και μαθητές που δεν ξέρουν κυριολεκτικά τι θα τους ξημερώσει. Είναι φανερό ότι ο στόχος του υπουργείου, αν αφαιρέσει κανείς τις βαρετές πια φανφάρες του εκάστοτε υπουργού, είναι η ταξικότητα του σχολείου: Να τελειώνουν το λύκειο οι λίγοι και εκλεκτοί, όσοι έχουν τη δυνατότητα ή την τύχη να σπουδάσουν.

Και βεβαίως, μέσα σε όλα αυτά έχουμε και την…αυτοαξιολόγηση. Μια διαδικασία η οποία ελέγχεται από πολλές πλευρές για την νομιμότητα της, τόσο στον οικονομικό τομέα, όσο και στον υποχρεωτικό της χαρακτήρα. Η γνωμάτευση της νομικού συμβούλου της ΔΟΕ ουδέποτε αντικρούστηκε από το υπουργείο παιδείας.

Η κύρια πλευρά όμως θεωρούμε ότι είναι άλλη: είναι η πλευρά της χειραγώγησης, της πειθάρχησης και της υποταγής. Πόσο μακριά είμαστε από τα «εντέλλεσθε» και τα «διότι δεν συνεμορφώθειτε προς τας υποδείξεις»; Ποιος άραγε είναι ο πραγματικός στόχος της αυτοαξιολόγησης; Να γίνουν καλύτερα τα σχολεία, ξαναμετρώντας τα μετρημένα θρανία και τους μαθητές και απαντώντας στο κράτος πόσα χρήματα δίνει στα σχολεία το…κράτος; Ή ουσιαστικά να μας εθίσουν στην υποταγή και να ακολουθήσει το επόμενο βήμα, δηλαδή αυτό της αξιολόγησης, της οικονομικής στασιμότητας, της απόλυσης;

Και απέναντι σε όλα αυτά πώς απαντάμε; Μένουμε άβουλοι, δειλοί και μοιραίοι; ΄Η παλεύουμε για να μην απολυθεί κανένας συνάδελφος, να μη μείνει κανένα παιδί έξω από το σχολείο, για δημόσια δωρεάν παιδεία;

Επειδή η Αγωνιστική Κίνηση εδώ και χρόνια έχει ταχθεί με την δεύτερη άποψη, σας καλεί όλους στη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ την ερχόμενη Τρίτη, προκειμένου να αποφασίσουμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις διαρκείας, προκειμένου να αντισταθούμε στην κατεδάφιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, προκειμένου να υπερασπιστούμε τους συναδέλφους μας, προκειμένου να σώσουμε τις θέσεις εργασίας και τα σχολεία από την λαίλαπα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας που βιώνουμε.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή