Σ. Παπαδόπουλος: Δημόσιο και δωρεάν σύστημα περίθαλψης Reviewed by Momizat on .   ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ, ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ   «Καμία άλλη χ   ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ, ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ   «Καμία άλλη χ Rating: 0

Σ. Παπαδόπουλος: Δημόσιο και δωρεάν σύστημα περίθαλψης

Σ. Παπαδόπουλος: Δημόσιο και δωρεάν σύστημα περίθαλψης

 

ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ, ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

 

«Καμία άλλη χώρα δεν έχασε μετά τον Β/ Παγκόσμιο Πόλεμο σε βιοτικό επίπεδο, όσα έχασε η Ελλάδα» ομολόγησε ο πρωθυπουργός κ. Σαμαράς, στη φιέστα για την ελληνική προεδρία μιας ΕυρωπαΪκής Ένωσης η οποία δυστυχώς ποδηγετείται από τους τραπεζίτες, τους κεφαλαιοκράτες και το πολιτικό προσωπικό που υπηρετεί μια βάρβαρη νεοφιλελεύθερη πολιτική υπέρ των ισχυρών του χρήματος.             Όμως παρά την ομολογία και την επισήμανση ακόμη και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ότι οι μνημονιακές συνταγές για την αντιμετώπιση του χρέους ήταν καταστροφικές, η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ συνεχίζει απροκάλυπτα την υλοποίηση δεσμεύσεων που βαθαίνουν την ανθρωπιστική τραγωδία στη χώρα.

–          Στην Υγεία μεθοδεύεται η εφαρμογή όλων των σχεδίων των δανειστών και της TASK FORCE, για δραματική μείωση των κοινωνικών δαπανών στην Ελλάδα, για νέες περικοπές στη χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών των Νοσοκομείων και συνολικά της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, για σταδιακή απόσυρση του κράτους και περαιτέρω ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας, για  φθηνό πακέτο παροχών στους πολίτες και μεγαλύτερη επιβάρυνσή τους σε ιδιωτικές δαπάνες , για βίαιη μετατροπή του ΕΟΠΥΥ σε Ασφαλιστικό Οργανισμό Υγείας που θα αγοράζει υπηρεσίες αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα, από τις αλυσίδες διαγνωστικών κέντρων, συνολικά από τα μεγάλα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα

–          Η απόσυρση του χαρατσιού των 25 ευρώ για κάθε εισαγωγή στα νοσοκομεία ήταν αποτέλεσμα της γενικευμένης λαϊκής κατακραυγής για ένα μνημονιακό μέτρο κοινωνικής βαρβαρότητας. Ωστόσο, παραμένουν τα χαράτσια του 1 ευρώ για κάθε συνταγή, των 5 ευρώ για κάθε εξέταση στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία, της υπέρογκης αύξησης της συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη, της αποκλειστικά ιδιωτικής δαπάνης για τα μη συνταγογραφούμενς φάρμακα, της συμμετοχής με 15% στις εργαστηριακές διαγνωστικές εξετάσεις, του υψηλού κόστους των Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων

–          Το Εθνικό Σύστημα Υγείας οδηγείται στη πλήρη απαξίωση και την αποδιάρθρωσή του, με νέες συγχωνεύσεις Κλινικών-Τμημάτων Νοσοκομείων, με τις κραυγαλέες ελλείψεις σε νοσηλευτικό, ιατρικό, εργαστηριακό προσωπικό, σε υγειονομικό υλικό, σε απαραίτητα φάρμακα για τους νοσηλευόμενους ασθενείς και στη διακοπή χημειοθεραπειών και θεραπευτικών σχημάτων ασθενών με ειδικές παθήσεις …

–          Το κυβερνητικό Σχέδιο Νόμου,  που ανακοινώθηκε την 11/1/2014 και εισήχθη στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για οργάνωση « Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας»,  αποδεικνύει ότι ο ξαφνικός θάνατος του ΕΟΠΥΥ ως παρόχου υπηρεσιών υγείας, η διαθεσιμότητα 8691 γιατρών και άλλων υπαλλήλων του και η διοικητική υπαγωγή των δομών του ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ στις Υγειονομικές Περιφέρειες, έγιναν για προφανείς πια λόγους : α) να αποτελέσουν τη νέα δεξαμενή διαθεσιμότητας – απολύσεων που επιβάλλουν οι μνημονιακές υποχρεώσεις της Κυβέρνησης β ) να συντελέσουν στη δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών υγείας γ ) να μετακυλήσουν δαπάνες του κράτους στις τσέπες των πολιτών, στους οποίους θα παρέχεται μόνον ένα « βασικό πακέτο υπηρεσιών υγείας»  δ ) να επιταχύνουν την παράδοση των υπηρεσιών υγείας στους μεγαλόσχημους ιδιώτες « επενδυτές», στα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα.                                               Οι διατάξεις του νομοσχεδίου δεν αποδεικνύουν τον ισχυρισμό ότι « το κράτος μεριμνά και εγγυάται την παροχή υπηρεσιών υγείας στο σύνολο των πολιτών, οι οποίες είναι αναγκαίες και ικανές να διασφαλίσουν την υγεία τους και να προωθήσουν την κοινωνική ευημερία». Δεν συνοδεύονται από ένα σαφή  κυβερνητικό σχεδιασμό για την συνολική οργάνωση της πρόληψης, της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, της περίθαλψης, της νοσηλείας στο σπίτι, της αποκατάστασης, με βάση τον Υγειονομικό Χάρτη της χώρας, που δεν ολοκληρώθηκε παρά τα μεγάλα ποσά τα οποία δαπανήθηκαν.                                         Σχεδιασμός αναλυτικός με συγκεκριμένες δεσμεύσεις και χρονοδιάγραμμα, για την άμεση εφαρμογή του οικογενειακού γιατρού και της διεπιστημονικής Ομάδας Υγείας, καθώς και για τις προϋποθέσεις υλοποίησης της 24ωρης εφημερίας Αστικών Κέντρων Υγείας, δεν υπάρχουν.                                               Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι : 1) η ίδρυση Αστικών Κέντρων Υγείας επαφίεται « στην έγκριση σκοπιμότητας από τον Υπουργό Υγείας…» και οι Οργανισμοί τους σε « κοινές Υπουργικές αποφάσεις των Υπουργών Υγείας, Διοικητικής Μεταρρύθμισης – Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών» 2) τα Κέντρα Υγείας « δύναται» να λειτουργούν σε 24ωρη βάση και 7 ημέρες την εβδομάδα 3)) « με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζεται ο ενιαίος εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Υγείας, η στελέχωσή τους κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα…» καθώς και « ο αριθμός των δικαιούχων που επιλέγουν τον ίδιο οικογενειακό γιατρό, ο αναγκαίος αριθμός οικογενειακών γιατρών ανά ΔΥΠΕ, ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής τους, ο τρόπος παροχής υπηρεσιών και το περιεχόμενό τους, η συνεχιζόμενη εκπαίδευση των οικογενειακών γιατρών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια»  4) « οι έννομες σχέσεις των οικογενειακών γιατρών με τις ΔΥΠΕ καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών»                                                                      Οι γιατροί ειδικοτήτων του ΕΟΠΥΥ , με το μισθολόγιο που ανακοινώθηκε για τις αμοιβές τους στο μεταβατικό διάστημα και τους εκβιαστικούς όρους που τίθενται, εξωθούνται στην απομάκρυνσή τους από τον δημόσιο τομέα υγείας. Η μόνη θετική διάταξη του νομοσχεδίου είναι η υιοθέτηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών και στο ΕΣΥ και στο Π.Ε.Δ.Υ.

–          Στις συνθήκες της ολοφάνερης σήψης του παρακμιακού νεοφιλελεύθερου συστήματος εξουσίας που υπερχρέωσε τη χώρα, ακόμη και η συζήτηση για              « ισοδύναμα μέτρα» που θα επέτρεπαν στη Κυβέρνηση των προθύμων να μην επιβάλλει το χαράτσι των 25 ευρώ, « γιατί το κράτος δεν έχει λεφτά», ήταν προκλητική.                                                                           Η χρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος υγείας πρέπει να γίνεται από τα συνολικά έσοδα του κράτους, από τον κρατικό προϋπολογισμό, η πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες για όλους, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, πρέπει να είναι ελεύθερη και κανείς πολίτης δεν πρέπει να πληρώνει την ώρα της ανάγκης. Το ίδιο το Ελληνικό Σύνταγμα επιβάλλει και τη δίκαιη φορολόγηση των πολιτών ανάλογα με την φοροδοτική τους ικανότητα και την υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει ισότιμα σε όλους τους πολίτες ικανοποιητικές δημόσιες υπηρεσίες υγείας.

Κατόπιν τούτων, είναι φανερό ότι πρέπει να συνεχίσουμε να ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ την ΑΝΑΤΡΟΠΗ των νεοφιλελεύθερων μνημονιακών επιλογών και:

–          Την εφαρμογή πολιτικών που αναγνωρίζουν έμπρακτα ότι η υγεία αποτελεί θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό και ανθρώπινο δικαίωμα, κι όχι εμπόρευμα προς πώληση με τους κανόνες της καπιταλιστικής αγοράς

–          Την οργάνωση καθολικού, ολοκληρωμένου, ποιοτικού, ΔΩΡΕΑΝ, αποκλειστικά Δημόσιου Συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περίθαλψης, αποκατάστασης.

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ε.Γ. ΤΗΣ ΟΕΝΓΕ

και της ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

 

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή