Τα παλιά (και άχρηστα) νέα της Google Street View για τα Τρίκαλα Reviewed by Momizat on .   [caption id="attachment_25438" align="aligncenter" width="640"] Αυτή ειναι η πιο κοντινή σε Φρούριο φωτό[/caption] Χωρίς καμία χρησιμότητα και με παρωχημ   [caption id="attachment_25438" align="aligncenter" width="640"] Αυτή ειναι η πιο κοντινή σε Φρούριο φωτό[/caption] Χωρίς καμία χρησιμότητα και με παρωχημ Rating: 0

Τα παλιά (και άχρηστα) νέα της Google Street View για τα Τρίκαλα

Τα παλιά (και άχρηστα) νέα της Google Street View για τα Τρίκαλα

 

google1

Αυτή ειναι η πιο κοντινή σε Φρούριο φωτό

Χωρίς καμία χρησιμότητα και με παρωχημένες φωτογραφικές λήψεις για τα Τρίκαλα, διαφημίστηκε το πρόγραμμα Street View της Google.
Φωτογραφίες του Νοέμβρη του 2011 που δεν δείχνουν τίποτε, παρά μόνο άδειους δρόμους και αυτοκίνητα σταθμευμένα. Μια σαφώς άχρηστη παρουσίαση δρόμων της πόλης, χωρίς καμία αναφορά σε ένα, έστω, μνημείο της.
Τότε, τον Νοέμβριο, είχαμε ακολουθήσει για λίγο το αυτοκίνητο της παγκόσμιας εταιρίας, καθώς δεν είχε διευκρινιστεί ακόμη, αν και πότε θα χρησιμοποιούνταν τα στοιχεία και οι φωτογραφίες. Εξάλλου, πολλοί είχαν ήδη εκφράσει τις αμφιβολίες τους, για το κατά πόσο η ελεύθερη φωτογράφιση από ένα ιδιωτικό φορέα, δημόσιων χώρων και η ανάρτησή τους σε παγκόσμια θέα, παραβίαζε τα προσωπικά δεδομένα. Δόθηκαν πολλές μάχες και τελικά η εταιρία αναγκάστηκε να θολώνει τους αριθμούς αυτοκινήτων και να μην εμφανίζει πρόσωπα. Βεβαίως, αν κάποιος δει αναλυτικά και προσεκτικά τις λήψεις για τα Τρίκαλα, μπορεί να βρει μέχρι και γνωστούς του… Δυστυχώς, όποιες κι αν είναι οι προφυλάξεις, σε μια τέτοια παρουσίαση είναι τουλάχιστον αδύνατον να μην εμφανιστούν κάποια στοιχεία που, ποιος ξέρει πού και από ποιον μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Ταυτοχρόνως, το δήθεν ωφέλιμο της δημοσιοποίησης, το «εργαλείο διαφήμισης του αρχαιολογικού πλούτου της χώρας μας», όπως έσπευσε περιχαρής να δηλώσει ο υπουργός Πολιτισμού, είναι τουλάχιστον υποτιμητικό της Παιδείας. Αν περιμέναμε ως χώρα, από μια εταιρία («άξιο συνεργάτη», τη χαρακτήρισε ο υπουργός!) να αναδείξει και να διαφημίσει τις αρχαιολογικές μας αξίες, θα ήμασταν ή εντελώς ανόητοι που δεν θα τα είχαμε αναδείξει μόνοι μας ή εντελώς ανιστόρητοι (άλλο θέμα,, το κατά πόσο το κράτος ασχολείται στα σοβαρά με αυτά). Και δεν θα είχαμε, φυσικά, καμία ουσιαστική μορφή Παιδείας, σε κανένα επίπεδο.
Το πρόγραμμα δεν έχει επιτύχει ούτε έναν στόχο του στα Τρίκαλα:
– οι φωτογραφίες είναι παμπάλαιες (η κεντρική που δείχνουμε, απεικονίζει ένα περίπτερο που έχει κλείσει εδώ και δυο χρόνια)

– οι περιοχές ανάδειξης είναι εξαιρετικά περιορισμένες

– δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο της πόλης που να προβάλλεται – αναδεικνύεται
Πού είναι, η ανάδειξη του αρχαιολογικού πλούτου του Ασκληπιείου Τρικάλων; Του βιομηχανικού μνημείου του μύλου Ματσόπουλου; Του Φρουρίου; Του Βαρουσίου;
Πουθενά…
Για την ακρίβεια, υπάρχουν φωτογραφίες, αλλά ουδείς ξέρει, ποιο είναι τι…

Μόνο υπό αυτή τη λήψη μπορεί κάποιος να "δει" το Ασκληπιείο

Μόνο υπό αυτή τη λήψη μπορεί κάποιος να “δει” το Ασκληπιείο

Το πρόγραμμα είναι μια πολύ καλή διαφημιστική καμπάνια για την ίδια την εταιρία. Το ότι μερικοί θεωρούν ότι αναδεικνύεται κάθε πόλη, είναι θέμα του τι αντιλαμβάνεται κανείς ως ανάδειξη.
Το ότι, όμως, αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ΜΟΝΟ για διαφήμιση, είναι ένα σαφές στοιχείο.
Θανάσης Μιχαλάκης
Αρχίστε από εδώ η περιήγηση

Σχόλια (2)

  • John

    -δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο της πόλης που να προβάλλεται – αναδεικνύεται

    Καλά ρε παιδιά, τι το περάσατε το Street View? Τουριστικό οδηγό? Αυτοί απλά οδηγάνε γύρω-γύρω, τραβάνε φωτογραφίες και τις ανεβάζουν. Όχι μόνο στα Τρίκαλα δεν αναδείξουν μνημεία και αξιοθέατα, αλλά και στη Νέα Υόρκη να πας στο Google Maps δεν θα σου πει τίποτα.

    Τέλος, τι προσωπικά δεδομένα να παραβιάσουν? Αν σε ενοχλεί που φαίνεται το σπίτι σου, μπορείς να τους στείλεις ένα email να το θολώσουν.

    Αυτό θα έπρεπε να ληφθεί θετικά από την πόλη, αλλά ως συνήθως, βρήκαμε κάτι για να γκρινιάζουμε πάλι.

    Απάντηση
    • thanasis

      Προβολή σημαίνει ανάδειξη. Αν ως ανάδειξη θεωρούνται οι φωτογραφίες άδειων δρόμων, τότε προφανώς δεν υπάρχει όμοια αντίληψη για το τι σημαίνει ανάδειξη. Προτείνω να βρεθεί ΕΝΑ μόνο σημείο προβολής της πόλης. Εκτός αν ως τέτοιο θεωρείται ένας οποισδήποτε τυχαίος δρόμος.οσο για το αν είναι τυριστικός οδηγός ή όχι, ας ρίξετε μια ματιά στις οδηγίες για το πρότζεκτ. Εκεί λέει ξεκάθαρα:
      “Επιλεγμένοι τουριστικοί οργανισμοί, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και άλλοι φορείς μπορούν να δανειστούν πλέον τον εξοπλισμό Trekker για να μας βοηθήσουν να συγκεντρώσουμε προβολές από απομακρυσμένα και μοναδικά μέρη”.
      Επίσης: “Εάν διαχειρίζεστε ένα μεγάλο ακίνητο, όπως πανεπιστήμιο, γήπεδο, εμπορικό κέντρο ή πάρκο, ζητήστε να σας επισκεφτεί η ομάδα Street View – κανένα μέρος δεν είναι πολύ μεγάλο για μας”.
      Και τέλος: “Από εστιατόρια και γυμναστήρια μέχρι γραφεία και ακόμη περισσότερα: Φέρτε την επιχείρησή σας στους Χάρτες Google με το δίκτυο Αξιόπιστων φωτογράφων Google”.
      Αυτό δεν είναι προβολή; Είναι τυχαίες φωτογραφίες; Γι’ αυτό αναφερόμαστε συγκεκριμένο στο πρόγραμμα διαφήμισης της εταιρίας. Ουσιαστικά “πιέζουν” να διαφημιστεί σε αυτό ο οποιοσδήποτε. Δηλαδή, για παράδειγμα, ο Δήμος Τρικκαίων να διαφημίσει το Ασκληπιείο. Επομένως, πρόκειται για καθαρή διαφήμιση.
      Οσο για τα προσωπικά δεδομένα, το “τυράκι” είναι η βελτίωση με ένα email. Πόσοι θα βρουν τον εαυτό τους σε μια τυχαία φωτογραφία και θα ζητήσουν διόρθωση; (Δεν αναφερθήκαμε στα σπίτια και απορούμε, πώς προέκυψε αυτό).

      Απάντηση

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή