Το 2017 ολοκληρώνονται τα έργα στα Τέμπη Reviewed by Momizat on . «Νεκρά» είναι πλέον τα εργοτάξια στο τμήμα Μαλιακού - Κλειδιού. Η κοινοπραξία προχώρησε από τις αρχές Ιουλίου σε παύση όλων των εργασιών, λόγω του μεγάλου ύψους «Νεκρά» είναι πλέον τα εργοτάξια στο τμήμα Μαλιακού - Κλειδιού. Η κοινοπραξία προχώρησε από τις αρχές Ιουλίου σε παύση όλων των εργασιών, λόγω του μεγάλου ύψους Rating: 0

Το 2017 ολοκληρώνονται τα έργα στα Τέμπη

Το 2017 ολοκληρώνονται τα έργα στα Τέμπη

«Νεκρά» είναι πλέον τα εργοτάξια στο τμήμα Μαλιακού – Κλειδιού. Η κοινοπραξία προχώρησε από τις αρχές Ιουλίου σε παύση όλων των εργασιών, λόγω του μεγάλου ύψους των οφειλών του Δημοσίου, που φθάνουν σήμερα τα 106 εκατ. ευρώ.

Αν τα οφειλόμενα εκταμιευθούν και το έργο επανεκκινηθεί μέσα στο φθινόπωρο, η καθυστέρηση εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 12-18 μήνες, με πιθανότερο ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2017. Σε κάθε περίπτωση, το Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει νέες αποζημιώσεις.

Το τμήμα Ραχών Φθιώτιδας – Κλειδιού Ημαθίας της εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που έχει παραχωρηθεί στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, είναι το πιο προχωρημένο από τα μεγάλα οδικά έργα, έχοντας φθάσει στο 93%. Το κύριο έργο αφορά στην κατασκευή δύο σηράγγων στα Τέμπη (2 και 6 χλμ.) και της σήραγγας Πλαταμώνα (3 χλμ.).

Οταν επετεύχθη στα τέλη του 2013 η συμφωνία επανεκκίνησης των έργων, η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είχε τις περισσότερες πιθανότητες να ολοκληρώσει το έργο πριν από το τέλος του 2015. Ωστόσο από την πρώτη στιγμή προέκυψαν δύο νέα σοβαρά προβλήματα. Η δημιουργία γέφυρας πάνω από τη γραμμή του ΟΣΕ στην είσοδο της πρώτης σήραγγας, που καθυστέρησε αρκετούς μήνες να λυθεί. Και η ανεύρεση σημαντικών αρχαιοτήτων στην περιοχή του Πλαταμώνα, παράλληλα με κάποιες λίγες αλλά «κολλημένες» απαλλοτριώσεις.

Τη «χαριστική βολή» έδωσε η καθυστέρηση στην καταβολή των δόσεων της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου στο έργο και των αποζημιώσεων. Ετσι, όπως αναφέρει στην «Κ» ο γενικός διευθυντής της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Δημήτρης Γκατσώνης, στις αρχές Ιουλίου οι εργασίες σταμάτησαν εντελώς. «Η οφειλή του Δημοσίου φθάνει πλέον τα 106 εκατ. ευρώ. Η τελευταία πληρωμή, ύψους 10,5 εκατ. ευρώ, έγινε πριν από μερικές εβδομάδες, ωστόσο δεν επαρκεί για την επανεκκίνηση των εργοταξίων. Επιπλέον, όταν δεν καταβάλλεται η συμμετοχή του Δημοσίου, “παγώνει” και η εκταμίευση των δανείων. Επομένως δεν έχει νόημα να κινητοποιήσεις έναν μηχανισμό όταν τα χρήματα επαρκούν για λίγες εβδομάδες», λέει.

Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι αν το χρηματοδοτικό θέμα λυθεί άμεσα, τότε θα μπορέσει πριν από το τέλος του έτους να «πιάσει» τον στόχο προόδου του 95% και να λάβει την τελευταία δόση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (30 εκατ. ευρώ) από το τρέχον ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι, σε αντίθεση με τα άλλα τρία οδικά έργα, δεν θα χρειαστεί να μεταφερθούν δαπάνες στο νέο ΕΣΠΑ. «Ωστόσο η επανεκκίνηση του έργου θα χρειαστεί κάποιον χρόνο», λέει ο κ. Γκατσώνης. «Αν δεν είχε σταματήσει το έργο στις αρχές Ιουλίου, τότε θα μπορούσε να παραδοθεί πριν από το τέλος του 2016». Οπως ήταν επόμενο, η κοινοπραξία θα διεκδικήσει νέες αποζημιώσεις, καθώς αποδίδει την ευθύνη για όλες τις καθυστερήσεις στο Δημόσιο.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή