Το 7ο Λύκειο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Reviewed by Momizat on . Το 7ο Λύκειο Τρικάλων ανταποκρινόμενο σε πρόσκληση που δέχτηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πραγματοποίησε τον Οκτώβρη μια υπέροχη εκπαιδευτική επίσκεψη. Η επί Το 7ο Λύκειο Τρικάλων ανταποκρινόμενο σε πρόσκληση που δέχτηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πραγματοποίησε τον Οκτώβρη μια υπέροχη εκπαιδευτική επίσκεψη. Η επί Rating: 0

Το 7ο Λύκειο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Η επίσκεψη οργανώθηκε από τη Διευθύντρια του σχολείου κα Βασιλική Κάκλα και από την καθηγήτρια καΤζέλη Κωνσταντίνα που είχε την ευθύνη της επικοινωνίας. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιδοτούσε κάθε μετακινoυμενο με 300€. Ο αριθμός των  μαθητών και καθηγητών είχε συμπληρωθεί πλήρως, 40 άτομα συνολικά. Τελικός προορισμός της εκδρομής η γαλλική πόλη του Στρασβούργου, όπου είναι η έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Επρόκειτο για μία ιδιαίτερη εκδρομή, την οποία  λίγα σχολεία σε όλη την Ελλάδα, είχαν τη δυνατότητα  να πραγματοποιήσουν. Όλοι οι μαθητές αισθανόμασταν τυχεροί και ταυτόχρονα ανυπομονούσαμε να φτάσει η ώρα της  αναχώρησης και αγωνιούσαμε όλα να πάνε όπως τα είχαμε προγραμματίσει.
Η αναχώρησή μας πραγματοποιήθηκε όπως είχε προγραμματιστεί στις 7 Οκτωβρίου.  Όλα ήταν έτοιμα. Μαθητές και καθηγητές κατάλληλα οργανωμένοι. Έτσι στις 6 η ώρα το πρωί εκείνης της ημέρας επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε με σκοπό την απόκτηση μιας ακόμη εμπειρίας στις ζωές τόσο των μαθητών όσο και των καθηγητών.
Πρώτος προορισμός μας  το αεροδρόμιο Μακεδονία στην Θεσσαλονίκη. Φτάνοντας, αφού περάσαμε χωρίς κανένα πρόβλημα τον έλεγχο του αεροδρομίου κι έπειτα από λίγη ώρα αναμονής, επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο. Κατά την διάρκεια της δίωρης πτήσης μας,  είχαμε την δυνατότητα να γευματίσουμε. Πολλοί από εμάς δεν είχαμε ταξιδέψει  στο παρελθόν με αεροπλάνο,  γι’ αυτό ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία την οποία απολαύσαμε όλοι.
Προσγειωθήκαμε στο Μπέργκαμο, αεροδρόμιο του Μιλάνου, όπου μας υποδέχθηκε ο ξεναγός, που μας συνόδευε καθ’ όλη την διάρκεια της εκδρομής μας. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με πρώτη στάση την Ελβετική πόλη Λουκέρνη, αφού γευματίσαμε καθ’ οδόν στα σύνορα Ιταλίας-Ελβετίας. Η διαδρομή για την Λουκέρνη σηματοδότησε και την πρώτη εντύπωσή μας για την χώρα της Ελβετίας. Η φύση καταπράσινη, οι δρόμοι σύγχρονοι και ασφαλείς, τα σπίτια παραδοσιακά και ξεχωριστά. Όλα πλήρως εναρμονισμένα μεταξύ τους.
Φτάνοντας στην συννεφιασμένη Λουκέρνη περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης και περπατήσαμε στη γέφυρα πάνω από την λίμνη. Δειπνήσαμε “πρόχειρα” κι επειδή ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος ξεκινήσαμε για τον δεύτερο προορισμό μας, την Ζυρίχη, όπου είχαμε την πρώτη μας διανυκτέρευση. Το ξενοδοχείο ήταν λίγο έξω από την πόλη, τα δωμάτια και οι υπηρεσίες του ικανοποιητικές κι έτσι όλοι μείναμε ευχαριστημένοι. Εξαντλημένοι από το πολύωρο ταξίδι μας, αλλά ταυτόχρονα άκρως ενθουσιασμένοι από τις πρώτες εντυπώσεις μας, κοιμηθήκαμε για να είμαστε ξεκούραστοι  την επόμενη, δεύτερη μέρα της εκδρομής μας.
      Ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί, πήραμε ένα πλούσιο πρωινό και ξεκινήσαμε ορεξάτοι για την ξενάγησή μας στο κέντρο της Ζυρίχης, η οποία είναι η μεγαλύτερη πόλη της Ελβετίας  καθώς επίσης και το οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της.  Το πρώτο πράγμα που μας εντυπωσίασε, αντικρίζοντας την πόλη, ήταν τ1jpgα επιβλητικά και μεγαλειώδη κτήρια, στα οποία στεγάζονταν ως επί των πλείστον τράπεζες. Διασχίζοντας τους δρόμους διαμορφώσαμε την εικόνα της καθημερινότητας των κατοίκων. Κύρια μέσα μεταφοράς τους είναι τα λεωφορεία, το τραμ, αλλά αυτό που κέντρισε τη προσοχή μας ήταν το πλήθος των ποδηλάτων με τα οποία μετακινούνται συνεχώς και για τα οποία υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένα παρκινγκ και ποδηλατόδρομοι. Στη συνέχεια  περπατήσαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης με τα πλακόστρωτα σοκάκια καταλήγοντας στο σημείο όπου ο ποταμός Λιμάτ εκβάλει στην λίμνη της πόλης. Περπατώντας στην όχθη της λίμνης και θαυμάζοντας τους καθολικούς ναούς  τελικά επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό τους καταρράκτες του Ρήνου, οι οποίοι είναι οι μεγαλύτεροι της Ευρώπης.
Φτάνοντας εκεί μείναμε έκπληκτοι από το μαγευτικό τοπίο. Τα κάτασπρα νερά του ποταμού έπεφταν από ψηλά με ορμή στα βράχια, αφρίζοντας και χαρίζοντάς μας πρωτότυπες και εντυπωσιακές εικόνες. Περπατώντας τον δρόμο μέσα στην φύση  προς τους καταρράκτες, συναντήσαμε έναν νερόμυλο και λίγο πιο κάτω είχαμε την δυνατότητα να αγοράσουμε από τα τουριστικά περίπτερα που υπήρχαν διάφορα αναμνηστικά δώρα. Έπειτα από όλα αυτά κατευθυνθήκαμε οδικώς προς τον Μέλανα Δρυμό, ένα μεγάλο δάσος της νοτιοδυτικής Γερμανίας. Αντικρίζοντας τα καταπράσινα, ομοιόμορφα και πανύψηλα δέντρα μας κατέβαλε ένα αίσθημα αρμονίας και γαλήνης. Παρ’ όλο που το όνομα, «Μέλας» συμβολίζει κάτι το “σκοτεινό”, αντίθετα είναι ένα πολύ φωτεινό και λαμπερό δάσος. Στην συνέχεια γευματίσαμε στην κοντινότερη πόλη και  ξεκινήσαμε για τον κύριο προορισμό της εκδρομής μας, το Στρασβούργο. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έπρεπε να τακτοποιηθούμε στα δωμάτια και να ετοιμαστούμε για την βραδινή μας έξοδο, η οποία ήταν σε ένα παραδοσιακό γαλλικό εστιατόριο στο κέντρο της πόλης. Ο εσωτερικός του χώρος ήταν ωραίος με πολύχρωμες και ζωηρές ταπετσαρίες. Το μενού που μας προσφέρθηκε ήταν σύμφωνα με τα γαλλικά πρότυπα, πρωτότυπο για εμάς αλλά γευστικότατο. Η ατμόσφαιρα που επικρατούσε ήταν εύθυμη και διασκεδαστική αφού καταλήξαμε μαθητές και καθηγητές να τραγουδάμε χαρούμενοι για την εξέλιξη της εκδρομής μας.
Το επόμενο πρωί, τρίτη μέρα, ήταν η ημέρα που αποτέλεσε το επίκεντρο ολόκληρης της εκδρομής μας. Με  πρωινό  μας γεύμα,  ετοιμαστήκαμε κατάλληλα και ξεκινήσαμε με προορισμό το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ήταν ό, τι πιο εντυπωσιακό ανθρώπινο δημιούργημα είχαμε δει μέχρι εκείνη την στιγμή. Ένα ολοστρόγγυλο, τεράστιο, γυάλινο κτήριο με πολλές διακλαδώσεις. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε στο επάνω τμήμα του,  να υπάρχουν κενά σημεία για κάθε χώρα που προστίθεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αφού περάσαμε την είσοδό του, μετά από αυστηρό έλεγχο, μας υποδέχθηκε ένας Έλληνας  υπεύθυνος του γραφείου  τύπου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο κ. Ευάγγελος Γκιντέρσος με καταγωγή από την περιοχή μας. Ο κ. Γκιντέρσος  εργάζεται  εκεί για αρκετά χρόνια ως υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου  και μας μίλησε πολύ γλαφυρά  για το Κοινοβούλιο γενικά, το ρόλο του και για επιμέρους θέματα.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΤο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι το εκλεγμένο κοινοβουλευτικό όργανο της Ευρωπαϊκής  Ένωσης. Οι εκλογές γίνονται κάθε πέντε χρόνια και ο ρόλος του είναι να νομοθετεί, να εγκρίνει τον κοινοτικό προϋπολογισμό και να ασκεί δημοκρατικό έλεγχο πάνω στην δράση των κοινοτικών οργάνων. Αποτελείται από 754 βουλευτές, οι οποίοι οργανώνονται σε επτά πολιτικές ομάδες  οι οποίες χαρακτηρίζονται από συγκριμένες πολιτικές και ιδεολογικές τοποθετήσεις. Στην συνέχεια, είχαμε την δυνατότητα και την τύχη να παρακολουθήσουμε την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου στη μεγάλη αμφιθεατρική αίθουσα. Η Ολομέλεια του κοινοβουλίου συνέρχεται για μία εβδομάδα κάθε μήνα. . Στο εσωτερικό του κτηρίου υπήρχαν αρκετές αίθουσες και προσωπικό. Αφού πρώτα παρακολουθήσαμε μια ενημέρωση, από τον Έλληνα Ευρωβουλευτή, τον κ. Σπύρο Δανέλλη, ο οποίος και μας υποδέχτηκε, κατευθυνθήκαμε στην κεντρική αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου, όπου παρακολουθήσαμε μια ψηφοφορία ζωντανά. Τα έδρανα των βουλευτών είχαν ημικυκλικό σχήμα και πάνω από αυτά υπήρχαν δύο διαζώματα με 24 αίθουσες για τους διερμηνείς. Ο τρόπος ψηφοφορίας ήταν σύγχρονος και πρωτοποριακός, καθώς διέθετε ηλεκτρονικό σύστημα, επιτυγχάνοντας τη διευκόλυνση στην έγκριση των νόμων.  Τελειώνοντας η επίσκεψή μας στο Κοινοβούλιο, μία πραγματικά μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία, σειρά είχε η ξενάγηση μας στην πόλη του Στρασβούργου.
Επιβιβαστήκαμε σε ένα ποταμόπλοιο και διασχίσαμε την πόλη εν πλω ανακαλύπτοντας  την ιστορία και την γραφικότητά της. Είναι μία πόλη που διατηρεί το ιστορικό της κέντρο και για το λόγο αυτό είναι και ιδιαίτερα γραφική. Αποτελεί ένα μίγμα γαλλικών και γερμανικών στοιχείων, ενώ η πόλη θεωρείται γέφυρα της ενότητας μεταξύ της σύγχρονης Γαλλίας και Γερμανίας. Δυο γέφυρες συνδέουν το Στρασβούργο με τη γερμανική κωμόπολη Κελ, δηλαδή την Γαλλία με την Γερμανία. Δεξιά και αριστερά στις όχθες του ποταμού Ιλλ (παραπόταμος του ποταμού Ρήνου) ξεπρόβαλαν τα υπέροχα από αρχιτεκτονικής απόψεως κτήρια και κατοικίες, τα οποία ήταν “λουσμένα” με ποικιλία και πολυχρωμία λουλουδιών και φυτών.
Βεβαίως, αυτό το οποίο έκλεψε την παράσταση καθ’ όλη την διάρκεια της ξενάγησης στην πόλη ήταν ο επιβλητικός  και μοναδικός Καθεδρικός ναός, που αποτελεί το σύμβολο της  πόλης. Το ύψος του είναι 149 μέτρα, είναι γοτθικού ρυθμού και μία από τις κυριότερες Ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες της Γαλλίας. . Η ανέγερση του ναού άρχισε το 1176 και μέχρι το 1439 όπου έλαβε την τελική του μορφή, δέχτηκε πλήθος διαφοροποιήσεων και παρεμβάσεων. Αρχικά λοιπόν, σχεδιάστηκε βάσει της ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής γύρω στα 1225, όμως μια νέα αρχιτεκτονική ομάδα πρότεινε την υιοθέτηση της γοτθικής τεχνοτροπίας, καταλήγοντας μάλιστα σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, ώστε σήμερα η αρχιτεκτονική του κτηρίου να θεωρείται η επιτομή του γοτθικού ύφους. Ίσως το κυριότερο χαρακτηριστικό διαφοροποίησης ήταν η τοποθέτηση πλακιδίων ψαμίτη που προσέδωσαν ένα χαρακτηριστικό ροζ χρώμα στο ναό. Το ύψος του ναού φτάνει τα 142 μέτρα και από το 1647 μέχρι το 1874 ήταν το ψηλότερο κτήριο στον κόσμο. Σήμερα, είναι η έκτη ψηλότερη εκκλησία στον κόσμο και συνεχίζει να είναι ορατή σε ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων. Είναι αναγκαίο να επισημανθεί πως εντός του ναού υπάρχει και ένα αστρονομικό ρολόι, με αριστοτεχνική καλαισθησία όπου φαίνονται όλες οι φάσεις του χρόνου και της ημέρας.

Στην συνέχεια κάναμε μία “μίνι” ξενάγηση στην  πόλη μέσα από το λεωφορείο και καταλήξαμε στο ξενοδοχείο, όπου ξεκουραστήκαμε κι έπειτα ετοιμαστήκαμε για να συνεχίσουμε την βραδιά μας σε ένα τοπικό εστιατόριο στο ονομαζόμενο μέρος της πόλης “Petite France“ , το ιστορικό κέντρο του Στρασβούργου που χαρακτηρίσθηκε ως “Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς” από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Η αρχιτεκτονική των παλαιών κτηρίων είναι επιβλητική αλλά και λεπτοδουλεμένη. Εντυπωσιάζουν, τόσο με τον όγκο όσο και με την μορφή των προσόψεών τους, η Βιβλιοθήκη, το Εθνικό Θέατρο, το Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Επιστημών και η Όπερα. Το εστιατόριο όπου καταλήξαμε και δειπνήσαμε μας ενθουσίασε με το ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον του καθώς επίσης και με το διαφορετικό και παράλληλα νόστιμο μενού του. Ύστερα επιστρέψαμε για την τρίτη μας διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο και για ξεκούραση έχοντας μπροστά μας την επόμενη μέρα, την τελευταία.
Ξυπνήσαμε νωρίς, πήραμε πρωινό και αφού μαζέψαμε τα πράγματά μας επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο, παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής. Έπειτα από αρκετές ώρες διαδρομής, κάναμε στάση στην πόλη Λουγκάνο της Ελβετίας.  Είναι η μεγαλύτερη ιταλόφωνη πόλη της νότιας Ελβετίας. Διακρίνεται από τον συνδυασμό ιταλικού χαρακτήρα και ελβετικής αποτελεσματικότητας. Ο πληθυσμός του είναι 52.000 κάτοικοι, ενώ η ευρύτερη περιφέρεια έχει περίπου 140.000 κατοίκους.

Αφού γευματίσαμε εκεί, επόμενος προορισμός μας ήταν το αεροδρόμιο Μπέργκαμο του Μιλάνου. Η εκδρομή μας πια έφτανε προς το τέλος της. Τα συναισθήματά μας ήταν ανάμεικτα. Από την μία λυπόμασταν που θα τελείωνε αυτό το όμορφο ταξίδι, από την άλλη όμως ήμασταν πολύ χαρούμενοι που το είχαμε ζήσει.
Η πτήση μας προς την Ελλάδα αν και με μία μικρή καθυστέρηση, είχε αίσιο τέλος. Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο, με το οποίο ταξιδέψαμε για τον τελικό μας προορισμό, την πόλη μας, τα Τρίκαλα. Ήταν μία εποικοδομητική για εμάς εκδρομή. Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις για τον πολιτισμό και την κουλτούρα άλλων Ευρωπαϊκών λαών, είδαμε μοναδικά πράγματα και ζήσαμε ξεχωριστές στιγμές, οι οποίες μας γέμισαν με όμορφες και ανεπανάληπτες αναμνήσεις!
Όλοι οι μαθητές που πήραμε μέρος σε αυτήν την εκδρομή θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους συνοδούς καθηγητές και την διεύθυνση του σχολείου μας που οργάνωσαν με απόλυτη επιτυχία αυτήν την ξεχωριστή εκδρομή για όλους μας και ευχόμαστε στο μέλλον να μας δοθεί ξανά η ευκαιρία να ζήσουμε μία παρόμοια εμπειρία στα πλαίσια της σχολικής μας ζωής!
Ευχαριστούμε τη Διευθύντρια του σχολείου κα Βασιλική Κάκλα για τον όλο συντονισμό του ταξιδιού, την κα Τζέλη Κωνσταντίνα για την επικοινωνία και την ανάληψη του προγράμματος από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τους συνοδούς κ. Απόστολο Καλαμπάκα,κ. Βασίλη Ζυγούρη, κ.Νικόλαο Τριανταφύλλου , κ. Κωνσταντίνο Μπρίζη και κα Κωνσταντινιά Γαλάνη που νίκησαν την κούραση και μας συνόδευσαν με αγάπη και στοργή καθώς και όλο το Σύλλογο διδασκόντων που διευκόλυναν το πρόγραμμα του σχολείου  κατά την απουσία μας.

Να ευχηθούμε και σε άλλα σχολεία να απολαύσουν μια ανάλογη εμπειρία.