Τρίκαλα όπως Αμβούργο; Γιατί όχι; Reviewed by Momizat on . Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε πριν 4 ημέρες στη Ναυτεμπορική. Είναι ένα κείμενο που αποτελεί «οδηγό» για το τι θα μπορούσε να πράξει η επόμενη δημοτική αρχή Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε πριν 4 ημέρες στη Ναυτεμπορική. Είναι ένα κείμενο που αποτελεί «οδηγό» για το τι θα μπορούσε να πράξει η επόμενη δημοτική αρχή Rating: 0

Τρίκαλα όπως Αμβούργο; Γιατί όχι;

Τρίκαλα όπως Αμβούργο; Γιατί όχι;

Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε πριν 4 ημέρες στη Ναυτεμπορική. Είναι ένα κείμενο που αποτελεί «οδηγό» για το τι θα μπορούσε να πράξει η επόμενη δημοτική αρχή των Τρικάλων για την πόλη. Αφορά άμεσα στην καθημερινότητα, στην εξοικονόμηση χρημάτων, σε θέματα πολιτισμού και παιδείας, στη βελτίωση της ζωής μας. Προ(σ)καλούμε τους συνδυασμούς που θα ζητήσουν την ψήφο των τρικαλινών, να μας αποστείλλουν θέσεις, σκέψεις και απόψεις για το τι θα μπορούσαν να κάνουν για τα ζητήματα που θίγονται: κυκλοφοριακό, «πράσινη πόλη», ποδήλατα, πεζόδρομοι και πεζοδρόμια…

Κυρίως, όμως, προσκαλούμε όλους τους τρικαλινούς, να εκφράσουν τις απόψεις τους για το θέμα. Ακολουθεί το κείμενο και η ιδέα που θα μπορούσε να αποτελέσει τμήμα συζήτησης κατά την προεκλογική – και στη συνέχεια, φυσικά – περίοδο.
trikkipress.gr
*Υπενθυμίζουμε το κείμενό μας για τον κυκλικό ποδηλατόδρομο στην ολλανδική πόλη Αϊντχόβεν

 

Οι αρχές του Αμβούργου σχεδιάζουν μέσα στα επόμενα 15 με 20 χρόνια να… εξαφανίσουν όλα τα αυτοκίνητα από την πόλη της βόρειας Γερμανίας, στο πλαίσιο του «Πράσινου Δικτύου», ενός προγράμματος που προβλέπει τη δημιουργία πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων, οι οποίοι θα συνδέονται με τους ήδη μεγάλους χώρους πρασίνου. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της δημοτικής αρχής Ανγκέλικα Φριτς, σε λίγα χρόνια κάτοικοι και επισκέπτες «θα μπορούν να εξερευνούν την πόλη αποκλειστικά με ποδήλατο και με τα πόδια». Το Αμβούργο, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, αποτελείται σε ποσοστό 40% από χώρους πρασίνου, αθλητικές εγκαταστάσεις και πλατείες. Με το «Πράσινο Δίκτυο», οι αρχές προσβλέπουν σε περαιτέρω επέκτασή τους, σε μια προσπάθεια όχι μόνο ενίσχυσης της ασφάλειας και της ευημερίας των κατοίκων, αλλά και ρύθμισης του τοπικού κλίματος. Όπως επισήμανε η Φριτς, χάρη στους θαλάσσιους ανέμους του, το Αμβούργο βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων πόλεων, όπως του Βερολίνου, απέναντι στην αντιμετώπιση της ανόδου των θερμοκρασιών. Ωστόσο, η πόλη ήδη βιώνει τις συνέπειες, ακόμη κι αν αυτές δεν είναι αισθητές σε όλους. «Σήμερα η μέση ετήσια θερμοκρασία είναι 9 βαθμοί Κελσίου, δηλαδή μεγαλύτερη κατά 1,2 βαθμούς σε σχέση με πριν από 60 χρόνια», δήλωσε πρόσφατα στον Guardian η Δρ. Ίνζα Μάινκε από το γερμανικό Ινστιτούτο Παράκτιων Ερευνών. «Όταν ο χειμώνας είναι ιδιαίτερα κρύος, τότε ο κόσμος πάντα ρωτάει “πού είναι λοιπόν η κλιματική αλλαγή σας;”, όμως οι ψυχροί χειμώνες είναι απλώς αποτέλεσμα της μεταβλητότητας.» Το Αμβούργο δεν είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη που σκέφτεται να… διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της ή να δημιουργήσει ζώνες χαμηλών εκπομπών. Ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα «πρασινίσματος» είναι αυτό της Κοπεγχάγης που προβλέπει τη δημιουργία 26 «υπερ-λεωφόρων για ποδήλατα». Απώτερος στόχος, η πρωτεύουσα της Δανίας να φθάσει έως το 2050 να αντισταθμίζει το σύνολο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που παράγει.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή