Τριήμερη εκπαιδευτική περιβαλλοντική επίσκεψη μαθητών του 9ου Γυμνασίου στη Λιθακιά Ζακύνθου Reviewed by Momizat on . Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Ο Σεισμός σαν Φαινόμενο – Επιπτώσεις – Μέτρα προστασίας» πραγματοποιήθηκε στις  20 - 22 / 3 / 2014 τριήμερη εκπαι Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Ο Σεισμός σαν Φαινόμενο – Επιπτώσεις – Μέτρα προστασίας» πραγματοποιήθηκε στις  20 - 22 / 3 / 2014 τριήμερη εκπαι Rating: 0

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Ο Σεισμός σαν Φαινόμενο – Επιπτώσεις – Μέτρα προστασίας» πραγματοποιήθηκε στις  20 – 22 / 3 / 2014 τριήμερη εκπαιδευτική περιβαλλοντική επίσκεψη στο Κ.Π.Ε Λιθακιάς Ζακύνθου.

Ο ενθουσιασμός τεράστιος! Όλοι ήμασταν κεφάτοι και ευδιάθετοι. Ανυπομονούσαμε να φτάσουμε στο υπέροχο νησί της Ζακύνθου.

Το ταξίδι ήταν μεγάλο και αρκετά κουραστικό. Το κέφι μας όμως μας έκανε να τα βλέπουμε όλα όμορφα. Πρώτη στάση και πρώτη επαφή με υγρό στοιχείο, ήταν στην υπέροχη και πανέμορφη Ναύπακτο. Η θέα εκπληκτική. Δυστυχώς λόγω έλλειψης χρόνου δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε το Φρούριο της Ναυπάκτου. Λίγη ώρα μετά την επιβίβασή μας στο λεωφορείο περάσαμε τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου.

Σε λιγότερο από δύο ώρες είχαμε κιόλας φτάσει στη Κυλλήνη και περιμέναμε αγωνιωδώς την επιβίβασή μας στο πλοίο. Με το που μπήκαμε, πήγαμε και καθίσαμε στο σαλόνι για να ξεκουραστούμε. Το απόγευμα ήμασταν στη Ζάκυνθο. Στο λιμάνι μας υποδέχτηκε η κα. Αγγελική Δαλακιάρη, υπεύθυνη του Κ.Π.Ε. Λιθακιάς και μας οδήγησε στον ξενώνα. Το βραδάκι πήγαμε την πρώτη μας βόλτα στο νησί. Περπατήσαμε κατά μήκος του λιμανιού μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο. Δεν υπήρχε πολύς κόσμος λόγω της εποχής.

Την επόμενη ημέρα επισκεφτήκαμε το Κ.Π.Ε.. Πρόκειται για ένα ιστορικό κτίριο του 1530, το οποίο αρχικά αποτέλεσε το αρχοντικό του Κόντε Μεσσαλά, κηδεμόνα του Διονυσίου Σολωμού μετά το θάνατο του πατέρα του, ενώ στη συνέχεια λειτούργησε ως νοσοκομείο καθώς και ως φυλακή. Κατά τη διάρκεια της τετράωρης επιμόρφωσής μας, οι κυρίες Αγγελική Δαλακιάρη και Σοφία Εμμανουηλίδου μας μίλησαν για τον σεισμό και την ιστορία της Ζακύνθου. Επίσης ενημερωθήκαμε μέσω εισηγήσεων, προβολής ταινίας και σχολιασμών για τη  Γεωγραφία, την Ιστορία, τον  Πολιτισμό της Ζακύνθου και για το σεισμό ως φυσικό φαινόμενο. Κατόπιν εργαστήκαμε σε ομάδες  και παρουσιάσαμε τις εργασίες μας. Ακολούθησε πρακτική εφαρμογή των μέτρων προστασίας με σχέδιο εκκένωσης κτιρίου.

Έπειτα οι μαθητές και οι μαθήτριες μεταφερθήκαμε στο πεδίο παρατήρησης των ρηγμάτων και με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτών του κέντρου παρατηρήσαμε τα ρήγματα και συλλέξαμε πληροφορίες σχετικές με το θέμα.

Στη συνέχεια απολαύσαμε ένα περιβαλλοντικό μονοπάτι. Οδηγηθήκαμε στη παραλία ‘ Κερί ’. Μετά επισκεφτήκαμε το λόφο του ‘ Στράνη ’. Οι υπεύθυνες του Κ.Π.Ε μάς απασχόλησαν με εκπαιδευτικά παιχνίδια που αφορούσαν στο σεισμό στο μικρό, αλλά με ιδιαίτερη ακουστική, θεατράκι που βρισκόταν εκεί. Επίσης μάθαμε πως στον τόπο αυτό ο Δ. Σολωμός  συνέθεσε τον Εθνικό Ύμνο. Συνεχίσαμε ανεβαίνοντας το λόφο της ‘ Μπόχαλης ’. Η θέα από εκεί ήταν μαγευτική. Μπορούσαμε να δούμε όλο το νησί. Επόμενη επίσκεψη για αυτή την ημέρα ήταν το κέντρο της πόλης, όπου είχαμε την ευκαιρία να αγοράσουμε ενθύμια και να γευτούμε τις υπέροχες τοπικές νοστιμιές. Επιστρέψαμε στο ξενώνα όπου φάγαμε βραδινό και αργότερα πήγαμε για μια τελευταία βόλτα στο κέντρο της Ζακύνθου.

Η τελευταία μέρα ήταν από τις καλύτερες. Πήγαμε στην παραλία ωοτοκίας , (εκεί όπου οι χελώνες καρέττα-καρέττα γεννούν τα αυγά τους). Συλλέξαμε αρκετές πληροφορίες για αυτό το έξυπνο ζώο. Επισκεφτήκαμε επίσης την Εκκλησία του Αγίου Διονυσίου, όπου είχαμε την ευκαιρία να προσκυνήσουμε το σκήνωμά του και να θαυμάσουμε την Εκκλησία. Στη συνέχεια πήγαμε στο μουσείο Σολωμού, Κάλβου και Επιφανών Ζακυνθινών, όπου απολαύσαμε τα υπέροχα εκθέματά του. Εκεί πραγματοποιήθηκε ξενάγηση από την κυρία Εμμανουηλίδου, η οποία μας μίλησε για τη ζωή και το έργο του εθνικού μας ποιητή, Διονύσιου Σολωμού. Αυτή ήταν και η τελευταία μας επίσκεψη. Οι υπεύθυνες του Κ.Π.Ε. μας αποχαιρέτησαν.

Λίγη ώρα αργότερα επιβιβαστήκαμε στο καράβι της επιστροφής και στο γυρισμό επισκεφτήκαμε το Χάνι της Γραβιάς.

Η διαδρομή ως τα Τρίκαλα κύλησε πολύ όμορφα, τραγουδώντας και παίζοντας κιθάρα.

Η εκδρομή ήταν υπέροχη! Σε αυτό όμως βοήθησαν και οι συνοδοί καθηγητές μας, ο κύριος Παπαδούλης Χρήστος, καθηγητής πληροφορικής και Διευθυντής του σχολείου μας, η κυρία Γαρδίκα Μαρία, καθηγήτρια φυσικής  και η κυρία Αβδουλά Μαρία, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας. Πρέπει όμως να ευχαριστήσουμε και τις υπεύθυνες του Κ.Π.Ε. Λιθακιάς, κυρίες Δαλακιάρη Αγγελική και κυρία Εμμανουηλίδου Σοφία, που μας έμαθαν τόσα πολλά πράγματα και που μας βοήθησαν να περάσουμε καλά σε όλες τις επισκέψεις μας.