Χωρίς τον μύλο τα “ξωτικά” για 2 χρόνια, χωρίς ενημέρωση οι τρικαλινοί Reviewed by Momizat on . Πότε θα τελειώσουν οι εργασίες στον μύλο Ματσόπουλου; Ποιος να το ξέρει; Προφανώς δεν είναι υποχρέωση του Δήμου, να αναφέρει, πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες για Πότε θα τελειώσουν οι εργασίες στον μύλο Ματσόπουλου; Ποιος να το ξέρει; Προφανώς δεν είναι υποχρέωση του Δήμου, να αναφέρει, πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες για Rating: 0

Χωρίς τον μύλο τα “ξωτικά” για 2 χρόνια, χωρίς ενημέρωση οι τρικαλινοί

Χωρίς τον μύλο τα “ξωτικά” για 2 χρόνια, χωρίς ενημέρωση οι τρικαλινοί

Πότε θα τελειώσουν οι εργασίες στον μύλο Ματσόπουλου; Ποιος να το ξέρει; Προφανώς δεν είναι υποχρέωση του Δήμου, να αναφέρει, πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την «Αποκατάσταση και μουσειολογική ανάδειξη του ιστορικού μηχανολογικού εξοπλισμού του Μύλου Ματσόπουλου, υποέργο 2». Ούτε πότε θα τελειώσουν.
Και γιατί να το αναφέρει; Μήπως είναι ο Δήμος αρμόδιος για τον μύλο; Ή για τα ξωτικά; Που θα πρέπει να αλλάξουν πλήρως και εντελώς τον τρόπο που μέχρι τώρα πραγματοποιούνταν;
Πλήρης αβεβαιότητα και καμία ενημέρωση από τον Δήμο Τρικκαίων. Σαν να μην αφορά τους τρικαλινούς, το τι θα γίνει στο κτήριο του μύλου σε σχέση με τα ξωτικά. Από την ίδια δημοτική αρχή, που επαίρονταν για αυτά!
Η κατάσταση έχει ως εξής.

Θα γίνουν εργασίες στο εσωτερικό του μύλου, διότι είναι ένα κτίσμα του 1884 και πρέπει επιτέλους να επιδιορθωθεί ο συγκεκριμένος εξοπλισμός, που φαίνεται να είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ στην Ελλάδα. Με ή χωρίς τα ξωτικά, ο μύλος μπορεί να γίνει πλήρες βιομηχανικό μουσείο.
Για τον λόγο αυτό, η δημοτική αρχή προσπάθησε να προωθήσει ένα σημαντικό έργο για την αποκατάστασή του. Γράφαμε όμως πριν μερικούς μήνες, για διάφορα λάθη που έγιναν (όλο το κείμενο εδώ).

Στις 14 Φεβρουαρίου, πάντως, και αφού τα υποέργα έγιναν 9, για να εκτελεστεί καλύτερα η αποκατάσταση – ανάδειξη, έγινε δημοπρασία για το υποέργο 2, που μας αφορά. Ανάδοχος επελέγη με έκπτωση και χθες, Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014, υπογράφτηκε η σύμβαση. Ε, λοιπόν, στις Δεκεμβρίου 2015, δηλαδή 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το έργο. Δηλαδή, δύο ολόκληρες σεζόν χωρίς το κεντρικό κτήριο για τα ξωτικά. Κι αν η δεύτερη σεζόν θα είναι εύκολη για τη νέα δημοτική αρχή, διότι θα γνωρίζει ήδη, που βαδίζει, η φετινή, είναι η πιο δύσκολη. Όχι μόνο πρέπει να ενημερωθεί για τα της διοργάνωσης, να αποφασίσει επί διαφόρων θεμάτων, αλλά και να μεταβεί σε μια νέα κατάσταση. Οι πληροφορίες λένε ότι προς το παρόν, η συνεργασία είναι καλή. Αγνοείται εάν αγνοήθηκε η επόμενη δημοτική αρχή, όπως αγνοήθηκε ο τρικαλινός λαός, ως προς την ενημέρωσή του για το πότε τελειώνουν τα έργα. Για να γίνει κατανοητό, υπενθυμίζουμε: Επί δύο χρόνια, θα πρέπει τα «ξωτικά», να μη φιλοξενούνται σε κεντρικό κτήριο του μύλου. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξει πλήρως ο σχεδιασμός, να αλλάξουν δεδομένα στην πόλη και γενικώς, να αλλάξουν τα πάντα.

Αλλά αυτό δεν έγινε σαφές από ένα δελτίο Τύπου, που ΠΟΤΕ δεν έφτασε στην trikkipress.gr.
Αναμένουμε την απάντηση των υπευθύνων για αυτό.

trikkipress.gr

Τι θα γίνει

Αναλυτικά, οι εργασίες στο κεντρικό κτήριο, θα είναι οι εξής:

Λειτουργικά θα γίνει η αποκατάσταση του υδροστροβίλου η οποία κα περιλαμβάνει την εξάρμοση του συστήματος υδροστροβίλου, την κατασκευή του στροφείου και του κατακόρυφου άξονα, την επισκευή και την αποκατάσταση λειτουργίας των οριζοντίων του αξόνων, την κατασκευή συστημάτων έδρασης πρωτεύοντος και δευτερεύοντος άξονα, την κατασκευή εδράσεων συστήματος ελέγχου ροής εισόδου, την κατασκευή χυτοσιδήρου στροφάλου ελέγχου ροής, τις εργασίες εφαρμογής , την κατασκευή ξύλινων οδόντων για τα γρανάζια καθώς και οδόντων από χάλυβα και τεφλόν, την κατασκευή συμπληρωμάτων και την επισκευή υδατοφρακτών εγγύς του υδροστροβίλου, την επανεγκατάσταση του συστήματος υδροστροβίλου και τις απαραίτητες δοκιμές.

Η επισκευή της ντιζελομηχανής, η οποία θα περιλαμβάνει την πλήρη μηχανολογική αποτύπωση και αποσυναρμολόγησή της, ο επιμελής καθαρισμός της, οι απαραίτητες προμήθειες νέων κατάλληλων εξαρτημάτων, το ρεκτιφιέ στροφάλου το reprofile εκκεντροφόρου , την επισκευή αντλιών πετρελαίου, την επισκευή και ρύθμιση των εκχυτήρων, τις επισκευές της αντλίας λαδιού, του ρυθμιστή ισχύος, των κυλινδροκεφαλών, των οργάνων ελέγχου και τη συμπλήρωσή τους, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτροκίνητου αεροσυμπιεστή, την συντήρηση και την πιστοποίηση του συστήματος του αέρα προκίνησης, την βαφή των χυτοσιδηρών εξαρτημάτων, την προμήθεια και κατασκευή στεγανοποιητικών παρεμβυσμάτων και τέλος την συναρμολόγηση της μηχανής και τις τελικές δοκιμές.

Η αποκατάσταση του ηλεκτροκινητήρα, η οποία θα περιλαμβάνει την αποσυναρμολόγηση του κινητήρα και του πίνακα ελέγχου, την αφύγρανση των τυλιγμάτων, την αντικατάσταση των καλωδιώσεων του εκκινητή και του ρουλεμάν κινητήρα, την τελική συναρμολόγηση , την σύνδεση και τις τελικές δοκιμές.

Η αποκατάσταση των μηχανημάτων της παραγωγικής διαδικασίας, που θα περιλαμβάνει τις λειτουργικές αποκαταστάσεις των τριών συστημάτων των μυλολίθων, των δύο μηχανικών κόσκινων πολλαπλού διαχωρισμού, των δώδεκα αναβατορίων, των δύο σιμιγδαλιέρων, του κεντρικού συστήματος αγωγών όδευσης ενδιάμεσων προϊόντων καθώς και τη συμπλήρωσή τους, του συστήματος ανεμισμού και των κυκλώνων παγίδευσης αιωρημάτων, του συστήματος κοχλιομεταφορέων, του Κεντρικός Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης, του καθαρισμού και τη στερέωση των μηχανημάτων του πλυντηρίου, των αναμεικτήρων και την συντήρηση των σιλό, και των υποστηρικτικών συστημάτων.

Επιπλέον περιλαμβάνονται οι ακόλουθες εργασίες:

– Μεταλλική ενίσχυση του ξύλινου φέροντα οργανισμού και βαφή των μεταλλικών στοιχείων με διάφανο βερνίκι ενός

συστατικού

– Ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και συγκεκριμένα

– Προμήθεια και τοποθέτηση σχαρών ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων

– Κατασκευή δικτύου καλωδιώσεων, ρευμάτων ισχυρών (παροχών πινάκων, παροχών φωτισμού και

ρευματοδοτών, παροχών λοιπών καταναλώσεων) και ασθενών (τηλέφωνα, data, μεγαφωνικά, πυρανίχνευση κ.λ.π)

– Προετοιμασία υποδομών για την τοποθέτηση φωτιστικών, ραγών φωτισμού.

– Κατασκευή υδραυλικών δικτύων (κατακόρυφων και διανομής) της εγκατάστασης θέρμανσης- κλιματισμού.

– Κατασκευή, τοποθέτηση και σύνδεση με τα δίκτυα θερμαντικών σωμάτων στο σοβατεπί του διαδρόμου

– Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης μονάδων κλιματισμού

– Απαιτούμενες αποξηλώσεις και έλεγχοι.

Χαρακτηριστικά του εξοπλισμού

Ο ιστορικός μηχανολογικός εξοπλισμός του συγκροτήματος του «Μύλου Ματσόπουλου» ενσωματώνει τα παρακάτω χαρακτηριστικά.

1. Μεγάλη κλίμακα. Ο αριθμός των μηχανημάτων, ως διακριτές μονάδες ξεπερνάει τα 60. Από αυτά τα 20 είναι μεγάλου μεγέθους και βάρους.

2. Υψηλή πολυπλοκότητα. Περισσότερα από τα μισά μηχανήματα του εξοπλισμού, αποτελούνται από μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων ακριβείας, σε συνέργεια υψηλής τάξης πολυπλοκότητας μεταξύ τους.

3. Υψηλή συνθετότητα. Ο εξοπλισμός στο σύνολό του ως αλυσίδα παραγωγικής διαδικασίας, ακολουθεί πολύπλοκες και μη γραμμικές διαδοχές φάσεων καθώς και μη προφανείς και μονοδιάστατες μεταβάσεις από το ένα στάδιο της κατεργασίας στο επόμενο.

4. Ευθραυστότητα. Η σύνθετη κατασκευή των μηχανημάτων, από μεταλλικά και ξύλινα μέλη, τα οποία στην πλειονότητά τους βρίσκονται σε κατάσταση προϊούσης φθοράς, καθιστά τους χειρισμούς, κατά την αποκατάσταση, ιδιαίτερα κρίσιμους.

5. Ιδιαιτερότητα. Ο εξοπλισμός του μύλου Ματσόπουλου, ως προς το μέγεθος και την πληρότητα, αποτελεί μοναδικό εναπομείναν δείγμα της κατηγορίας του στο ελληνικό χώρο. Επιπλέον σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται η σπανιότατη μονάδα υδροκίνησης, στροβίλου μεταβλητών πτερυγίων στο κελύφος.

Σύμφωνα με τη μελέτη,  μεγάλο μέρος από τον εξοπλισμό, θα πρέπει να επανέλθει σε λειτουργική κατάσταση, με ή χωρίς την επιδεικτική παραγωγή προϊόντος. Κατά συνέπεια η αποκατάσταση των μηχανημάτων, δεν θα είναι μία συνήθης συντήρηση ή σταθεροποίηση της υφιστάμενης κατάστασης, αλλά θα αποτελεί πλήρη λειτουργική ανασυγκρότηση για το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού με ότι συνεπάγεται αυτό. Επιπλέον η νέα «λειτουργική» μορφή του εργοστασίου θα πρέπει να είναι εποπτική και ασφαλής για το κοινό.

 

Η σύμβαση

Το έργο είχε προϋπολογισμό 2.306.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και η χρηματοδότησή του θα γίνει από το  ΕΣΠΑ 2007-2013 , στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα, στον Άξονα Προτεραιότητας  3, στο πλαίσιο της πράξης «Ενίσχυση των υποδομών του πολιτιστικού αποθέματος με στόχο τη δημιουργία πυρήνων τουριστικής ανάπτυξης περιφερειακής, διαπεριφερειακής και εθνικής σημασίας». Με την έκπτωση ανήλθε στο ποσό των 1.147.844,08  ευρώ και τη σύμβαση υπέγραψε ο Δήμαρχος Τρικκαίων με τον εκπρόσωπο της εταιρίας ΒΕΡΜΙΟΝ ΑΤΕΕ, κ. Ιωάννη Ρουπακιά

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή