"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.5 C
Trikala

Άκουσον , άκουσον

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η νομοθετική απαγόρευση του καπνίσματος, σε χώρους όπου στον ελεύθερο χρόνο τους οι άνθρωποι συναναστρέφονται, συνομιλούν ή διασκεδάζουν, είναι μέτρο μαζικής καθυπόταξης και ελέγχου των συνειδήσεων.
Είναι μέτρο, που θέλει να καταστήσει τους ανθρώπους παθητικούς αποδέκτες των εντολών της εξουσίας.

Οι ρυπογόνες επιχειρήσεις του νεοφιλελευθερισμού, που καταστρέφουν πράγματι το περιβάλλον, τον πλανήτη, την υγεία κι ελέγχουν και εκμεταλλεύονται απάνθρωπα τον εργάσιμο χρόνο, θέλουν τώρα να ελέγξουν, με πρόσχημα την υγεία, και τον ελεύθερο χρόνο.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται

Το κάπνισμα θα έπρεπε να απαγορεύεται σε όσα σημεία υποχρεούται να πάει ο πολίτης, όπως είναι οι δημόσιες υπηρεσίες, τα σχολεία, τα νοσοκομεία τα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι τράπεζες.
Σε έναν χώρο διασκέδασης όμως,που ο καθένας προσέρχεται συνειδητά και οικοιοθελώς, η απαγόρευση του καπνίσματος έχει τα χαρακτηριστικά της καθυπόταξης στην νέα απαγόρευση.
Σήμερα το τσιγάρο , αύριο το κρασί, αργότερα το κοκορέτσι , και πάει λέγοντας.

Παράδειγμα
Το αλάτι, όπως όλοι γνωρίζουν, βλάπτει σοβαρά την υγεία και προκαλεί βλάβες καθολικές.
Η χρήση του αλατιού επιβαρύνει και την υγεία των ατόμων αλλά και τα έξοδα των ασφαλιστικών ταμείων, όμως κανείς δεν σκέφτηκε ν’ απαγορεύσει και να ποινικοποιήσει τη χρήση του αλατιού.

Η απόλαυση ενός νόστιμου φαγητού, κάνει το αλάτι στοιχείο της κουλτούρας και του πολιτισμού, κάνει την ωφέλεια που προκύπτει απ’ το αλάτι να παραγράφει τις όποιες βλαπτικές επιδράσεις, και τελικά να παρατείνει -μάλλον- παρά να μειώνει το προσδόκιμο της ζωής.

Η ζάχαρη είναι μια από τις πιο βλαπτικές ουσίες και προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην υγεία, ιδίως των παιδιών.
Η χρήση της ζάχαρης επιβαρύνει και την υγεία των ατόμων αλλά και τα έξοδα των ασφαλιστικών ταμείων, όμως κανείς δεν σκέφτηκε ν’ απαγορεύσει και να ποινικοποιήσει τη χρήση της ζάχαρης.

Η απόλαυση ενός γλυκού, κάνει τη ζάχαρη στοιχείο της κουλτούρας και του πολιτισμού, κάνει την ωφέλεια που προκύπτει απ’ τη ζάχαρη να παραγράφει τις όποιες βλαπτικές επιδράσεις, και τελικά να παρατείνει -μάλλον- παρά να μειώνει το προσδόκιμο της ζωής.

Η απόλαυση του καφέ, του κρασιού, του ούζου, της τσικουδιάς, του τσιγάρου κλπ., έχουν κοινωνική λειτουργία και κοινωνικό περιεχόμενο και είναι δομικά στοιχεία των πολιτιστικών συνηθειών του ελεύθερου χρόνου, ιδίως στα φτωχότερα λαϊκά στρώματα,που δεν έχει ούτε τις βίλες, ούτε τα εξοχικά, ούτε τις ιδιωτικές λέσχες, ούτε τα κότερα για ιδιωτικές συναντήσεις ,ούτε βεβαίως τα οικονομικά μέσα για να επισκέπτεται το »Μέγαρο» της υψηλής κουλτούρας για τις μικρές αυτές -βλαβερές- απολαύσεις , που δίνουν όμως το νόημα της ζωής.
Χώροι όπως το καφενείο, η καφετέρια, το ουζερί , η ταβέρνα, το μπαράκι, αποτελούν τις μόνες επιλογές του-ιδίως στην επαρχία- για να συναντηθεί με τους φίλους του, να συναντήσει καινούριους ανθρώπους, να κάνει νέες γνωριμίες και να αποφορτιστεί από το βάρος της καθημερινότητας.

Υπάρχουν πολλοί που, για κάποιους δικούς τους λόγους, δεν πίνουν καφέ, δεν πίνουν οινοπνευματώδη ποτά, δεν χρησιμοποιούν ζάχαρη, δεν χρησιμοποιούν αλάτι, είναι χορτοφάγοι κλπ.
Αυτό όμως δεν τους στερεί το δικαίωμα να είναι θαμώνες με την δική τοτς θέληση κι επιλογή, σε καφενεία, σε τέτοιυς καθημερινούς χώρους, μαζί με τους φίλους, τους γνωστούς τους, αλλά και θαμώνες που έχουν διαφορετικές απ’ αυτούς προτιμήσεις.

Το ξέρουμε ότι αυτό που θα πούμε δεν είναι πλέον »πολίτικαλ κορέκτ», αλλά είναι η πραγματικότητα που δεν κρύβεται, όσο κι αν καταιγιστικά προσπαθούν κάποιοι.
Υπάρχουν πολλοί που δεν καπνίζουν, και καλώς πράττουν. Υπάρχουν και πολλοί, βεβαίως, που είναι καπνιστές.
Για τους καπνιστές, ο καφές, το ποτό, η συζήτηση, η αναπόληση, χωρίς τσιγάρο, είναι φαγητό χωρίς αλάτι, είναι ομελέτα χωρίς αυγά, είναι σκορδαλιά χωρίς σκόρδο, είναι μπακλαβάς χωρίς 
σιρόπι…

Το κάπνισμα λοιπόν θα έπρεπε να απαγορεύεται σε όσα σημεία υποχρεούται να πάει ο πολίτης , αλλά Θα μπορούσε να επιβληθεί η δημιουργία ξεχωριστών χώρων για καπνιστές και μη καπνιστές στα μαγαζιά, ακόμα και η εναλλάξ λειτουργία των μαγαζιών ως καπνιζόντων και μη καπνιζόντων.
Όσο για το επιχείρημα ότι με αυτό το μέτρο θα αποθαρρυνθούν οι νέες γενιές από το να καπνίζουν, με την ίδια λογική θα έπρεπε να υπάρχει και ανώτερη παραγγελία στα μπαρ.
Το αλκοόλ ξέρετε ίσως είναι περισσότερο βλαπτικό.
Επιπλέον η οικονομική συγκυρία είναι η χειρότερη δυνατή.
Αν τους ενδιέφερε να κάνουν κάτι για την υγεία μας θα έπρεπε να απαγορέψουν τις εισαγωγές των τσιγάρων αντί να στέλνουμε τα δικά μας καπνά στις βιομηχανίες του εξωτερικού να ανέβει η τιμή τους και πολλά άλλα…

Ο προηγούμενος νόμος είχε εξαιρέσεις. Τώρα δεν υπάρχει καμιά, η πολιτεία αποφασίζει απόλυτα και ολοκληρωτικά !
Πρέπει να δούμε τις βλαβερές συνέπειες στη δημοκρατία μας από τέτοιου είδους απαγορεύσεις.
Όπως κατά καιρούς χρησιμοποιείται το επιχείρημα του δίκαιου της σιωπηρής πλειοψηφίας, έτσι σε αυτή την περίπτωση γίνεται με τον »παθητικό καπνιστή» εκεί όμως που δεν τον υποχρεώνει να πάει με το ζόρι κανένας !

Οι μνημονιακές κυβερνήσεις, και οπωσδήποτε η τωρινή κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν απαγόρευσαν και δεν ποινικοποίησαν το κάπνισμα.
Δεν απαγόρευσαν και δεν ποινικοποίησαν την παρασκευή, την πώληση και την αγορά καπνού.

Άρα, δεν νομοθέτησαν ενάντια στις βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος.
Αν ήθελαν να προστατεύσουν τους μη καπνιστές από το λεγόμενο »παθητικό κάπνισμα», θα μπορούσαν να επιβάλουν καλό εξαερισμό σε καφέ, μπαρ καφενεία κλπ. όπως συμβαίνει πχ. στην Πορτογαλία ας πούμε.

Οι μνημονιακές κυβερνήσεις γνωρίζουν την ανωριμότητα του υποκειμενικού παράγοντα και, με τον ίδιο ωμό και θρασύ τρόπο που επέβαλαν τα μέτρα των μνημονίων χωρίς να συναντήσουν κάποια ουσιώδη αντίσταση, νομοθέτησαν και το μέτρο της καθολικής απαγόρευσης του καπνίσματος σε χώρους όπου οι άνθρωποι συναντώνται, συζητούν και διασκεδάζουν οικοιοθελώς ,για να τονίσουν τη δύναμη της εξουσίας και να χλευάσουν την »πλέμπα».

Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί πλέον να κλειστούν στα σπίτια τους, καταθλιπτικοί και να μεταταπούν σε μια κοινωνία που αποτελείται από ανθρώπους που κάθονται όλη μέρα μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή ή μιας τηλεόρασης…

Υ.γ. Ο Μαρκ Τουαίην, ο διάσημος συγγραφέας και διανοούμενος με το ατίθασο πνεύμα, έγραφε:

»Δεν θέλω καμία από τις στατιστικές σας.
Τις χρησιμοποίησα όλες για να ανάψω την πίπα μου !
Μισώ το σινάφι σας.
Συνέχεια προσπαθείτε να αποδείξετε πόσο βλάπτεται η υγεία του ανθρώπου, πόσο πολύ παρεμποδίζεται η διανοητική του λειτουργία και πόσα δολάρια ξοδεύει κατά τη διάρκεια των 92 χρόνων της ζωής του στην απόλαυση της μοιραίας συνήθειας του καπνίσματος, αλλά και στην εξίσου μοιραία απόλαυση του καφέ και του μπιλιάρδου και κανενός ποτηριού κρασί μαζί με ένα ωραίο δείπνο.
Kαι ποτέ δεν προσπαθήσατε να ανακαλύψετε πόση παρηγοριά, χαλάρωση και απόλαυση αντλεί κατά τη διάρκεια της ζωής του ένας άνθρωπος από το τσιγάρο (όλα αυτά αξίζουν δέκα φορές τα λεφτά που θα εξοικονομούσε αν δεν κάπνιζε), ποτέ δεν μπήκατε στον κόπο να υπολογίσετε το φρικτό κόστος της απώλειας της ευτυχίας μιας ζωής χωρίς κάπνισμα.
Φυσικά και μπορείτε να εξοικονομήσετε κάποια χρήματα αρνούμενοι για πενήντα χρόνια να υποκύψετε σε όλες αυτές τις μικρές ακόλαστες απολαύσεις.
Αλλά τι θα τα κάνετε; Πού θα τα ξοδέψετε;
Τα χρήματα δεν μπορούν να σώσουν την απειροελάχιστη ψυχούλα σας.
Τώρα που σας τα είπα, τα μάθατε πια όλα αυτά.

Έτσι δεν είναι;
Για ποιό λόγο τότε θέλετε να ζήσετε ισχνοί και μαραμένοι μέχρι τα βαθιά σας γεράματα;
Για ποιό λόγο μαζεύετε χρήματα, αφού σας είναι τελείως άχρηστα;
Εν ολίγοις, γιατί δεν πάτε να πεθάνετε κάπου αλλού, αντί να προσπαθείτε με τις μοχθηρές σας “ηθικές στατιστικές” να πείσετε τους ανθρώπους να γίνουν το ίδιο στεγνοί και αγέλαστοι με εσάς;..

Σ. ΓΡ.

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τελικά, ΟΛΟΥΣ τους μάγκες τους πάτησε το τρένο.
    Άκου φίλε πολύξερε, πώς έχει η διαδικασία. Μετά τον πρώτο πόνο, που δεν θα αντέχεται, θα αναγκαστείς να πας στον γιατρό. Τότε και μόνον τότε, πάνε εκεί οι Ελληναράδες ,όταν φτάσουν στο αμήν δηλαδή. Πρόσεξε τώρα. ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν θα στον αναφέρουν με το όνομα του. Ανακάλυψαν πολλά άλλα εύηχα ονόματα, όπως νεοπλασίες, όζοι κλπ. Αυτό για να μην τους… μείνεις τέζα στο ιατρείο και τρέχουν ή στην καλύτερη για σένα, μην σε φύγει η μαγκιά εκείνη την ώρα, μαζί με κάτι άλλο στο …βρακί σου και φάνε αυτοί την βρόμα*. Δεν είναι δραματικό αγαπητέ μου, θα σε πούνε. Θα το πολεμήσουμε με χημειοθεραπεία, με ακτινοβολίες και θα το μειώσουμε πολύ. Και αρχίζεις να καταλαβαίνεις το ανέβασμα του υψώματος …Γολγοθά, που σε μαθαίνανε στο σχολείο. Άντε κάθε 15 ημέρες στην αρχή στο Πανεπιστημιακό να σε τρυπάνε και να ρέει το φαρμάκι μέσα σου επί ώρες. Μόλις « παλιώσεις» λίγο και ξεψαρώσεις, στο φορτώνουν επάνω σου και άντε στο σπίτι σου να αδειάσει, μην μας πιάνεις και την γωνία εδώ. Βλέπεις υπάρχει και στριμωξίδι. Και όταν με το καλό θα ξαναέλθεις να μας φέρεις το «μπουκάλι» πίσω, να το ξαναγεμίσουμε. Εν τω μεταξύ θα κάνεις και γνωριμίες εκεί, με άλλους Τρικαλινούς και θα τα λέτε. Θα ανακαλύψεις ότι είστε στρατός ολόκληρος. Μετά την πρώτη στάση στον Γολγοθά, θα ακολουθήσει εξέταση για να δούνε τι έκαναν τα …πυρά σου. Το θηρίο υποχώρησε λίγο, άντε άλλες τόσες. Πτου από την αρχή. Στάση Β’. Το τέρας έγινε μικρό πολύ, αλλά έσκασε κεφαλάκι αλλού. Θα το πολεμήσουμε με άλλο …σχήμα. Ξανά μανά τα ίδια. Συνάμα, εσύ θα βλέπεις και κάτι περίεργους τύπους, κουστουμαρισμένους, με τσάντες James Bond, να μπαινοβγαίνουν στα γραφεία των ιατρών. Πολλάκις είναι περισσότεροι από τους …ασθενείς. Επίσης θα βλέπεις και κάτι συγγενείς βουρκωμένους και φαρμακωμένους. Τους κολλητούς σου δεν θα θέλεις ΕΣΥ να τους βλέπεις, γιατί πρέπει να τους λες όλα αυτά και να τους εξηγείς διάφορα. Πάνε οι γιορτές, οι μαζώξεις για τσίπουρα, τα μαλώματα για τα ντέρμπυ. Πάρε το απόφαση:κοινωνία τέλος. Όπως το πήρε απόφαση και αυτή: ΕΣΥ ΤΕΛΟΣ .Και όταν με το καλό φτάσεις στην κορυφή του γνωστού όρους, αφού το μαλλί σου θα έχει εξαφανιστεί και δεν θα σε γνωρίζει κανένας, θα μάθεις τι γίνεται εκεί ψηλά, εκτός εάν το θυμάσαι από τα Θρησκευτικά. Αλλά εσένα, δεν θα σε πειράζουν όλα αυτά παρά μόνον ένα: ότι κατά την διάρκεια της αναβάσεως, δεν …επιτρέπεται το κάπνισμα. Έχει παντού ταμπέλες.
    Υ.Γ. Αφιερωμένο στους τρεις συμμαθητές και έναν κουμπάρο που αποχαιρέτησα φέτος από την ίδια λαίλαπα. Επίσης αφιερωμένο στους συγγενείς και φίλους που το «παλεύουνε» και κάνω εγώ τον μεταφορέα.
    *Με όμικρον από το ρήμα βρομώ.

    • Σας ευχαριστώ Jim Riflevinegar.

      Συνιστώ το Σ.ΓΡ. να πάει στη μάνα που έχασε το 22χρονο γιο της από καρκίνο του πνεύμονος ως παθητικός καπνιστής να πει αυτά που γράφει εδώ. Θα του δώσω τη διεύθυνση της μάνας μου.

  2. Γιά να επιχειρηματολογήσει, μάλλον να δικαιολογήσει το «μέτρο, που θέλει να καταστήσει τους ανθρώπους παθητικούς αποδέκτες των εντολών της εξουσίας» μας ξεφουρνίζει…αηδίες. Ποία σχεση μεταξυ αλατιού/ζάχαρης και καρκίνου του…πνεύμονος ; Άσχετο, άσκοπο, επικίνδυνο παράδειγμα.
    Πότε έζησε ο…. «διάσημος συγγραφέας και διανοούμενος με το ατίθασο πνεύμα, Μαρκ Τουαίην»;

  3. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΟΥ και όχι του «φίλου» σου Μαρκ Τουαίην αγαπητέ Σ.ΓΡ. κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα πέθαναν από καπνό, ταμπάκο για τους μάγκες του είδους σου, 100 εκ. Τον 21ο αιώνα θα πεθάνει 1 δισεκατομμύριο. Διαφίμηση κατά του καπνίσματος. Παλιά δεν ήξερες, τώρα ;

    • ακριβώς ετσι εχουν τα πράγματα !!!! μπράβο ρε φιλε καλα τα λες ,αλλα υπαρχουν πολλα τρωκτικα που ροκανιζουν τα μυαλα των συνανθρώπων μας !!!

  4. “Από την Πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα” – επιχειρηματολογία ό,τι νά’ναι… Δεν θα πληρώσουμε με δικους μας καρκίνους τους νταλκαδες του καθενός. Όσο για τη …λογοτεχνική θεμελιωση, θυμίσω ότι πολύ πριν τον Μαρκ Τουεην, ο Κικέρωνας είχε διατυπώσει το περίφημο “Dura lex sed lex”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης