"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.5 C
Trikala

Κομφούζιο …με το κυκλοφοριακό στα Τρίκαλα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Άρχισε να πνίγεται σήμερα η “έξυπνη” πόλη με την έναρξη των μαθημάτων αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι το κυκλοφοριακό είναι το μεγάλο στοίχημα και η μεγάλη πρόκληση για την ζωή στην πόλη μας τις επόμενες δεκαετίες.
Από νωρίς το πρωί υπήρχαν “σφιξίματα” στην κίνηση , κυρίως στην πολύπαθη περιοχή της λαϊκής αγοράς. Ατελείωτο μποτιλιάρισμα , κορναρίσματα, ντομάτες και πιπεριές ανακατεμένες με φορτία που έπρεπε να ξεφορτωθούν , αστικά λεωφορεία τεραστίου μεγέθους να κάνουν μανούβρα, με τον κόσμο να προσπαθεί να κάνει τα ψώνια του απερίσπαστος , διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, μηχανάκια στα πεζοδρόμια , κόλαση …
Παιδιά, δεν μπορούν να γίνουν όλα . Δεν χωράνε όλα . Πρέπει να υπάρξουν δραστικές λύσεις.
Υπάρχει πραγματική αδυναμία των οδικών αξόνων της πόλης να «φορτώσουν» όλες εκείνες τις οδικές δομές και εφαρμογές που αντί να κάνουν πιο ποιοτική τη ζωή μας δυσκολεύουν και δοκιμάζουν την καθημερινότητά μας.
Είναι γεγονός ότι η πόλη μας αγκομαχούσε πάντα λόγω του μεγάλου αριθμού οχημάτων και των πυκνοκατοικημένων περιοχών. Όλες οι δημοτικές αρχές κινούνταν στην λογική του «να μην ενοχληθούν παραγωγικές τάξεις και γειτονιές» χωρίς να παραδειγματίζονται από την αποσυμφόρηση και τα προφανή οφέλη της αποχώρησης του υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Έτσι δεν υπήρχαν αντίστοιχες παρεμβάσεις, παρά τις επετειακές εξαγγελίες όπως π.χ. στη λαϊκή αγορά, αλλά αντιθέτως υπήρξαν επιπλέον επιβαρύνσεις όπως κεντροποίηση της αφετηρίας των Αστικών Λεωφορείων.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το πυκνό αλλά άναρχο δίκτυο πεζοδρόμων χωρίς την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της κυκλοφορίας, ο συνωστισμός εμπορικών κέντρων με άτακτη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, οι νησίδες στους δρόμους που δεν συγχωρούν το περιθώριο λάθους και δημιουργούν μποτιλιάρισμα, το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων εσχάτως το οποίο κατά την γνώμη μου δεν έχει σχεδιαστική επάρκεια και δεν απαντά στις ανάγκες των οδηγών ποδηλάτων που έχουν οδηγική συμπεριφορά, δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα και κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Όλα αυτά μαζί λοιπόν απέδειξαν ότι η πόλη δεν σηκώνει πολλά «κουτάκια», διαδρόμους και λαβύρινθους και προφανώς δεν χωράνε αυτοκίνητα, νησίδες, ποδηλατοδρόμοι, παρκάρισμα, μηχανήματα, κλπ με συνέπεια να παύει να είναι λειτουργική.
Απαιτείται λοιπόν επανασχεδιασμός και τολμηρές αποφάσεις ώστε η πόλη να γίνει ξανά ανθρώπινη και λειτουργική διατηρώντας ταυτόχρονα της ταυτότητά της .

Kώστας Κρεμμύδας

[ αλιευθέν από το διαδίκτυο ]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης