"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

10.8 C
Trikala

Μετατόπιση προς τα ανατολικά – εναλλακτική πρόταση χάραξης για το βόρειο τμήμα του Ε-65

lafarm

Σχετικά άρθρα

Μια εναλλακτική πρόταση χάραξης για το βόρειο τμήμα του Ε-65 καταθέτει ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης, τονίζοντας πως εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα της Ηπείρου, αλλά και δεν ακυρώνει τα οφέλη του οδικού άξονα, όπως αυτή που προωθείται από τον παραχωρησιούχο.

Η πρόταση του κ. Καλογιάννη κατατίθεται προς τους βουλευτές της Ηπείρου και της Κέρκυρας, την Περιφέρεια Ηπείρου, τους δήμους της Ηπείρου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα Επιμελητήρια της Ηπείρου, τους οποίους καλεί να την στηρίξουν, ενώ κοινοποιείται στα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και στον παραχωρησιούχο.
Ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, αφού αναφέρεται αρχικά στις «περιπέτειες» του αυτοκινητοδρόμου και στην συμβολή του για την επανεκκίνηση των εργασιών το 2013, τονίζει πως η χάραξη που προωθείται σήμερα από τον παραχωρησιούχο και την οποία το υπουργείο επεξεργάζεται, ενώ παράλληλα κινείται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησής της, δεν είναι η βέλτιστη και σε κάθε περίπτωση δεν καλύπτει τα συμφέροντα του Νομού Ιωαννίνων και γενικότερα της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου.
Όπως αναφέρει, με την προωθούμενη χάραξη, ο άξονας Ε65 θα συναντήσει την Εγνατία οδό πολύ μακριά από τα Γιάννενα, κοντά στο Κηπουριό Γρεβενών. Όποιος δηλαδή, κινούμενος από Ιωάννινα προς Αθήνα (ή Θεσσαλία), ακολουθήσει αυτή την χάραξη, θα είναι αναγκασμένος να διανύσει περίπου 30 χλμ. επιπλέον για να φθάσει μέχρι την Καλαμπάκα.

Αυτό σημαίνει ότι δε θα επιλέξει τον άξονα Ε65, αλλά την Ιόνια οδό, η οποία θα είναι ένας πολύ ασφαλής αυτοκινητόδρομος, αλλά ως διαδρομή είναι και μεγαλύτερη και ακριβότερη. Ακυρώνονται, ουσιαστικά, σημαντικά οφέλη από την υλοποίηση του άξονα Ε65, όπως αυτά προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησής του.
Η εναλλακτική λύση, που επεξεργάστηκε ο κ. Καλογιάννης με έμπειρους μηχανικούς συνεργάτες του, κινείται ανατολικότερα, έχει συνολικό μήκος 27,5 χλμ, έναντι 54,5 χλμ περίπου της προωθούμενης από το Υπουργείο, ενώ παράλληλα, η απόσταση προς Γρεβενά – Σιάτιστα/Καστοριά – Αλβανία αυξάνεται μόνο κατά 6 χλμ. Έχει δε, επιπλέον, το μεγάλο πλεονέκτημα ότι παρακάμπτει τη ζώνη μόνιμης παρουσίας της αρκούδας (δίκτυο “Natura 2000”) στα όρια των νομών Ιωαννίνων – Τρικάλων, οπότε η περιβαλλοντική αδειοδότησή της είναι απλή.
«Προτείνω την υιοθέτηση αυτής της τεκμηριωμένης εναλλακτικής λύσης, η οποία διασφαλίζει τα συμφέροντα όχι μόνο των συμπολιτών μας, αλλά και ολόκληρης της βορειο-δυτικής Ελλάδας, καθώς συντομεύει κατά πολύ (27 χλμ.) την απόσταση από Γιάννενα προς Τρίκαλα και από εκεί προς Λάρισα/Αθήνα, θα διευκολύνει τα μέγιστα όσους κινούνται κυρίως από τους νομούς της Ηπείρου, την Κέρκυρα, καθώς και από Αλβανία, προς Θεσσαλία/Αττική διότι μικραίνει σημαντικά την απόσταση, δεν επηρεάζει την κίνηση από Δυτική Μακεδονία προς Θεσσαλία/Αττική, καθώς η αύξηση του μήκους είναι αμελητέα (6 χλμ.), δεν έχει ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις καθώς παρακάμπτει ευαίσθητες οικολογικά περιοχές και το εκτιμώμενο κόστος της δεν ξεπερνάει το αντίστοιχο της προωθούμενης από το υπουργείο λύσης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καλογιάννης.
Τέλος, επισημαίνει πως η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του βόρειου τμήματος του Ε65 από το υπουργείο Περιβάλλοντος πρέπει οπωσδήποτε να περιλάβει διαβούλευση και στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου, το οποίο είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που πρέπει να ενημερωθεί αναλυτικά για τη χάραξη του έργου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης