"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

12.5 C
Trikala

Μια ακόμη Τρικαλινή στην…όπερα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Ιωάννα Χ. Τσιλιμίγκα…ένα κορίτσι αλλιώτικο απ’ τ’άλλα, ένα κορίτσι με πολλά χαρίσματα και ταλέντα που δε συναντάμε συχνά. Ήρθε λοιπόν, πριν έντεκα χρόνια και μου ζήτησε να της διδάξω πιάνο που είχε αρχίσει πιο πριν.

Στη μεταξύ μας επαφή όμως, ως δασκάλα με μαθήτρια, κατάλαβα πως τελικά κάτι άλλο αγαπούσε και λάτρευε ολοκληρωτικά: το τραγούδι και μάλιστα το ποιοτικό.

Αποτέλεσμα εικόνας για ιωαννα τσιλιμιγκα οπερα

Ώσπου μια μέρα δεν άντεξε: «κ. Νατάσα, μπορούμε να κάνουμε μισή ώρα πιάνο και μισή ώρα τραγούδι; Δεν θέλω μόνο πιάνο ολόκληρη την ώρα. Ξέρετε…μου αρέσει πολύ και ήθελα να δοκιμάσω τί μπορώ να κάνω πάνω σ’ αυτό το αντικείμενο.

Λίγες αναπνοές και ελαφρά τοποθέτηση φωνής να μου δείξετε για να τραγουδάω σωστά αυτά τα έντεχνα τραγούδια που μου αρέσουν και να μη βραχνιάζω». Φυσικά με αυτή την ευγένια και μ’ αυτό το νάζι δεν μπορούσα να αρνηθώ.

 

Της εξήγησα βέβαια, πως για να κάνει μια κοπέλα μαθήματα φωνητικής πρέπει να έχει κλείσει οπωσδήποτε το 16ο έτος της ηλικίας της, λόγω της μεταφώνισης και των ορμονών της εφηβείας που εμποδίζουν, ώστε να μην έχουμε τραυματισμούς στο λαιμό και τις χορδές. Έτσι λοιπόν, δειλά-δειλά και με υπομονή μέχρι να έρθει η σωστή στιγμή, αρχίσαμε κάποια υποτυπώδη γνωριμία με τις αναπνοές και την τοποθέτηση της φωνής.

Αποτέλεσμα εικόνας για ιωαννα τσιλιμιγκα οπερα

Ο ζήλος της μεγάλος. Η απόδοσή της εξαιρετική. Τα έντεχνα ελληνικά τραγούδια διαδέχονταν τον ένα μετά τα άλλο και το πρώτο ολοκληρωμένο ρεπερτόριο ήταν πραγματικότητα. Αυτή τη δουλειά δεν γινόταν να μην την παρουσιάσουμε κάπου.

Έτσι λοιπόν διοργανώσαμε ένα ρεσιτάλ έντεχνου τραγουδιού για φωνή και πιάνο που πραγματοποιήθηκε στη «Suita art cafe» με ιδιαίτερη επιτυχία αλλά και συγκίνηση για την πρώτη επαφή της μικρής μου σοπράνο με το κοινό των Τρικάλων (25-10-2009).

Σε λίγο καιρό, επίσημα πλέον, αρχίσαμε μαθήματα κλασικού τραγουδιού, στα οποία επίσης εντρύφησε με ιδιαίτερο ζήλο και σημείωσε πρόοδο.

   Κατόπιν των πανελλαδικών εξετάσεων εισήχθη στη Σχολή Νομικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στην Κομοτηνή, οπότε συνέχισε εκεί και τις σπουδές της στο κλασικό τραγούδι. Όταν ερχόταν στα Τρίκαλα επισκέπτονταν κι εμένα για κανένα φευγαλέο μάθημα ή κάποια εμφάνιση με τη χορωδία και την ορχήστρα μου.

    Περνώντας τα χρόνια με πολύ διάβασμα, με εξετάσεις και εμφανίσεις, με άγχος και αγωνίες αναμένοντας τους καρπούς των κόπων της, αποφοίτησε ως πτυχιούχος Νομικής και ως διπλωματούχος Μονωδίας. Μένοντας μόνιμα τώρα πια στα Τρίκαλα, συνεχίζουμε τα μαθήματα, ενώ κάθε εβδομάδα μεταβαίνει επίσης για μάθημα στη Θεσσαλονίκη και για σεμινάρια σε οποιαδήποτε πόλη, προκειμένου να προετοιμαστεί σωστά για την εισαγωγή της σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού.

    Και να, που ήρθε η ώρα, η Ιωάννα να κάνει το ντεμπούτο της  στην όπερα. Στις 27 Ιανουαρίου 2018 θα παίξει ως «Barbarina» στην όπερα του W. A. Mozart «Οι Γάμοι του Φίγκαρο» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε σκηνοθεσία Κασσάνδρας Δημοπούλου. Η χαρά απερίγραπτη, το καμάρι μεγάλο για την Τρικαλινή ανερχόμενη σοπράνο που θα την καμαρώσουμε για άλλη μια φορά.

Καλή της επιτυχία και καλή αρχή στη σκηνή της όπερας. Της εύχομαι ολόψυχα να πραγατοποιήσει το όνειρό της και να κάνει περήφανη την πόλη της, τους γονείς της, τους δασκάλους της και όσους την αγαπούμε!…

 Νατάσα Γ. Παπαστάθη

Καθηγήτρια πιάνου, μονωδίας

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης