"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.3 C
Trikala

Να μην μείνει κανένα παιδί με αναπηρία εκτός ειδικής εκπαίδευσης

lafarm

Σχετικά άρθρα

Να δοθούν άμεσα λύσεις για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ειδικά σχολεία στα Τρίκαλα ζητούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτα Δριτσέλη και Τάσος Κουράκης, μέσω ερώτησης που κατέθεσαν στον Υπουργό Παιδείας. Στην ερώτησή τους οι βουλευτές υπογραμμίζουν τα μεγάλα προβλήματα που μαστίζουν τα ειδικά σχολεία της περιοχής, ενώ επισημαίνουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς και τα ζητήματα που αφορούν στην απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών. Οι βουλευτές καλούν τον υπουργό να μεριμνήσει άμεσα ώστε κανένα παιδί με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Νομού Τρικάλων να μην μείνει εκτός δημοσίων δομών ειδικής εκπαίδευσης.

ολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα : Σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις στις δημόσιες δομές ειδικής εκπαίδευσης στα Τρίκαλα.

Στο Νομό Τρικάλων λειτουργούν μια σειρά από δομές ειδικής εκπαίδευσης. Πρόκειται, αφενός, για Τμήματα Ένταξης και αφετέρου, για Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), όπως το Ειδικό Νηπιαγωγείο Τρικάλων, τα Ειδικά Δημοτικά Τρικάλων και Καλαμπάκας και το Ειδικό Γυμνάσιο Τρικάλων. Στις δημόσιες δομές ειδικής εκπαίδευσης του νομού φοιτούν αρκετοί μαθητές, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν παιδιά με πολυαναπηρίες, με αυτισμό και με άλλες σοβαρές ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εντούτοις, οι δομές αυτές αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα, τα οποία οφείλονται στις πολιτικές λιτότητας, στις περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση και στην υποστελέχωση.

Συγκεκριμένα, απαιτείται η άμεση ενίσχυση των δομών ειδικής εκπαίδευσης των Τρικάλων με εκπαιδευτικούς. Άμεση ανάγκη αποτελεί ακόμη η πρόσληψη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι, κ.α.). Την ίδια στιγμή, σοβαρότατα προβλήματα αντιμετωπίζουν τα σχολεία και σε σχέση με την μεταφορά των μαθητών: το σχολικό λεωφορείο το οποίο έχει παραχωρηθεί από ιδιώτη φορέα δεν διαθέτει μόνιμο οδηγό, ενώ η απουσία συνοδού καλύπτεται από την εθελοντική προσφορά πολιτών. Σημαντικά θέματα προκύπτουν, τέλος, και σ’ ότι αφορά την κάλυψη βασικών λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων, όπως η θέρμανση.

Επειδή η ειδική εκπαίδευση αποτελεί το πρώτο θύμα των πολιτικών λιτότητας και των δημοσιονομικών περικοπών.

Επειδή τα ειδικά σχολεία των Τρικάλων προσφέρουν σημαντικότατο εκπαιδευτικό έργο.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :

  1. Προτίθεται να στηρίξει ουσιαστικά το εκπαιδευτικό έργο στις δομές ειδικής εκπαίδευσης;

  2. Θα προβεί άμεσα στις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δριτσέλη Παναγιώτα

Κουράκης Τάσος

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης