"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.5 C
Trikala

Οι Λαρισαίοι που κατακτούν το πανελλήνιο φιλοδοξώντας να δώσουν στη γυναικεία τσάντα μια άλλη διάσταση

lafarm

Σχετικά άρθρα

Όταν δύο νεοι άνθρωποι επιχειρούν καινοτομώντας σε καιρό κρίσης είναι είδηση. Από τη τη στιγμή μάλιστα που οι άνθρωποι αυτοί ειναι Λαρισαίοι, αυτό δείχνει το δρόμο στους υπόλοιπους νεόυς της επαρχίας ότι η μετανάστεση, εσωτερική και εξωτερική, δεν είναι μονόδρομος. Τα δύο αδέρφια, ο Κωνσταντίνος και η Μαρία, που δειλά δειλά κατακτούν την ελληνική αγορά, μας μιλούν για το ξεκίνημα, για τη δημιουργικότητα και τα ονειρά τους.

Ερ. Με τι έχετε ασχοληθεί πριν την παρούσα δραστηριότητα;
Κωνσταντίνος: Έχω σπουδάσει Γεωπονία στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο με ειδίκευση στην Αγροτική Οικονομία/Διαχείριση Φυσικών Πόρων και τώρα εργάζομαι ως υπεύθυνος σε μια pub.
Μαρία: Έχω αποφοιτήσει ως Μηχανικός Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων από τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και έχω ασχοληθεί με γραφιστικά project για μια διαφημιστική εταιρία αλλά και ανεξάρτητους πελάτες.
Ερ. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για δύο αδέρφια να στεγάσουν τα επαγγελματικά τους όνειρα κάτω από την ίδια στέγη;
Μαρία: Σε μια συνεργασία γενικά, το παν είναι να υπάρχει κοινός κώδικας επικοινωνίας. Εμείς το έχουμε βρει αυτό. Φυσικά σαν χαρακτήρες έχουμε πολλά κοινά, αλλά έχουμε και διαφορές όσον αφορά την αντίληψη των πραγμάτων, τις αντιδράσεις. Aπλά έχουμε βρει τον τρόπο να επικοινωνούμε και να συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο. Έπειτα, επειδή ο καθένας, ας πούμε, έχει το πόστο του σε αυτό που κάνουμε, ο Κωνσταντίνος ασχολείται με τα του ξύλου, ενώ εγώ με τα υφάσματα και τα ραψίματα και είναι προκαθορισμένο και μελετημένο αυτό που έχουμε να δημιουργήσουμε, δεν υπάρχουν σημεία τριβής.
Ερ. Στήσατε μια επιχείρηση σε μια επαρχιακή πόλη εν μέσω κρίσης, τι δυσκολίες ενέχει αυτό;
Απ. Πέρα από τις οικονομικές δυσκολίες, που βέβαια αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, δηλαδή την έλλειψη ρευστότητας, το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η δυσκολία του να βρούμε κάποιους προμηθευτές και κάποια υλικά. Γι’ αυτό και κάποια από τα περιφερειακά που χρησιμοποιούμε στις τσάντες, τα σχεδιάσαμε και τα φτιάξαμε μόνοι μας. Έπειτα, ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι θα θέλαμε να συμμετάσχουμε σε περισσότερες εκθέσεις, συνέδρια για το σχεδιασμό, σεμινάρια τα οποία πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο μόνο στην Αθήνα.
Ερ. Πείτε μας πως προέκυψε η ιδέα της ξύλινης τσάντας και πως αυτό έγινε πραγματικότητα;
Μαρία: Και οι δύο ήμασταν πάντα πρακτικά και δημιουργικά χέρια, ο καθένας στον τομέα του. Έτσι λοιπόν ο Κωνσταντίνος άρχισε να ασχολείται με πάσης φύσεως κατασκευές από ξύλο, να πειραματίζεται και να μαθαίνει μόνος του τις ιδιότητες αλλά και τις ικανότητες αυτού του φυσικού υλικού. Εγώ πάλι, ως χόμπι, ασχολούμουν με την κατασκευή κοσμημάτων και διακοσμητικών. Έπειτα, και λόγω του αντικειμένου που σπούδασα, έψαχνα διάφορα σεμινάρια για δημιουργική απασχόληση, ένα εξ αυτών ήταν και το ράψιμο. Κάπως έτσι και ενώ η ιδέα για ξύλινα αξεσουάρ δημιουργήθηκε στο μυαλό του Κωνσταντίνου από τα μέσα του 2014, δέσανε όλα μαζί και συνδυάστηκαν τα χόμπι, οι ιδέες και η φαντασία και των δύο που οδήγησαν στον να ξεκινήσει να υλοποιείται και πρακτικά αυτό το εγχείρημα τον Απρίλιο του 2015.

0024-Edit copy
Ερ. Αποτελεί επαγγελματική διέξοδο για εσάς;
Απ. Στην αρχή το όλο εγχείρημα ξεκίνησε ως δημιουργικό χόμπι. Όταν όμως άρχισε να σχηματοποιείται, να παίρνει σάρκα και οστά και να ωριμάζει, μετατράπηκε σε επαγγελματική επιδίωξη. Αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργήσαμε εταιρία, και που παρά το γεγονός ότι η collecion μας ήταν έτοιμη από το καλοκαίρι ακολουθήσαμε τη νόμιμη οδό και ξεκινήσαμε τις παραγγελίες και τις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο. Αποφασίσαμε ότι εφόσον βγαίνει ένα όμορφο αποτέλεσμα, που εμάς μας αντιπροσωπεύει, να το διοχετεύσουμε και στον κόσμο με αργά και σταθερά βήματα που θα θέσουν τις βάσεις για ένα υγιές και δυνατό brand.
Ερ. Ποιες δυσκολίες συναντήσατε στην ίδρυση της επιχείρησης;
Απ.Το επιχειρείν στην Ελλάδα είναι αρκετά δύσκολο και χρονοβόρο. Το κύριο πρόβλημα έγκειται κλασικά στην ατέλειωτη γραφειοκρατία που υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο. Παρόλα αυτά, εάν υπάρχει η απαιτούμενη υπομονή και διάθεση να υλοποιήσεις κάτι στο οποίο πιστεύεις όλα τα εμπόδια ξεπερνιούνται, έστω κι αν υπάρχουν καθυστερήσεις.

Ερ. Γιατί διαλέξατε το όνομα “Orphans” και ποια η φιλοσοφίας σας;
Απ.Η ονομασία “Orphans” 1618 αποτελείται από δύο μέρη που μας χαρακτηρίζουν και τους δύο και ταυτόχρονα περιγράφουν και την φιλοσοφία μας. Δηλαδή, τον αυτοσαρκασμό αλλά και το πάθος με την αρμονία , τα βασικά σχήματα και την απλότητα. Συνεπώς, το πρώτο κομμάτι του brand name μας {orphans’}είναι, ας πούμε χαριτολογώντας, μια από τις “ιδιότητες” μας. Από την άλλη το1618 είναι είναι ουσιαστικά ο χρυσός κάνονας , ο αριθμός Φ, {1,618}, ο αριθμός της αρμονίας , ο αριθμός που υπάρχει παντού και κρίνει αν κάτι είναι όμορφο κι αρμονικό. Η σύνθεση αυτών των δύο δημιουργεί το δικό μας brand και ταυτόχρονα φανερώνει στοιχεία του χαρακτήρα μας αλλά και της αντίληψής μας περί δημιουργίας, ισορροπίας και σχεδιασμού.

0016-Edit copy

Ερ. Γιατί κάποιος να επιλέξει μια τσάντα “orphans”;
Απ.Θεωρούμε ότι είναι κάτι διαφορετικό, που μπορεί να εκτιμηθεί από κάποιον που εκτιμά ένα φυσικό προϊόν όπως το ξύλο αλλά και την χειροποίητη δημιουργία.
Ερ. Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που σαν πρώτο υλικό διαλέγετε να δουλέψετε το ξύλο;
Απ.Το ξύλο είναι ένα μοναδικό φυσικό υλικό, ουσιαστικά ένας ζωντανός οργανισμός, με πολλές ιδιότητες, όπου με πάρα πολλές διαφορετικές τεχνικές μπορείς να το επεξεργαστείς, να του δώσεις διάφορες φόρμες και να δώσει μοναδικά αποτελέσματα. Έχει ιδιαίτερη ομορφιά σαν υλικό, διότι υπάρχουν τόσες ποικιλίες ξύλου με φυσικά νερά και αποχρώσεις και με κύρια ιδιότητα την ανθεκτικότητα και την αντοχή του μπορεί να δημιουργήσει πάσης φύσης αντικείμενα υψηλής αισθητικής, ποιότητας και με μια αίσθηση οργανικότητας. Όλες αυτές τις ιδιότητες θελήσαμε και εμείς να εκμεταλλευτούμε και να ενισχύσουμε με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα διαφορετικό προϊόν στον τομέα της τσάντας που μέχρι στιγμής δεν υπάρχει υπό την μορφή μιας ολοκληρωμένης collection.
Ερ. Πόσο χρονικό διάστημα χρειάζεται να κατασκευαστεί μια τσάντα;
Απ.Η διαδικασίες κατασκευής μιας τσάντας απαιτούν ένα χρονικό διάστημα ώστε να γίνεται ομαλά η μετάβαση από το ένα στάδιο επεξεργασίας στο άλλο προκειμένου να προκύψει ένα αψεγάδιαστο προϊόν και μεσοσταθμικά το διάστημα που απαιτείται είναι 7-10 ημέρες.

0033-Edit copy

Ερ. Δεδομένης της οικονομικής κρίσης, πιστεύετε ότι οι τιμές είναι προσιτές;
Απ.Είναι γεγονός ότι οι τιμές μας δεν είναι τόσο προσιτές, αναλογιζόμενοι την κρίση. Παρόλα αυτά, αντικατοπτρίζουν και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούμε αλλά συνεπάγονται και της δουλειάς που γίνεται στο χέρι προκειμένου να βγει αυτό το αποτέλεσμα. Θεωρούμε λοιπόν ότι η collection μας αποτελείται από κομμάτια θα λέγαμε κλασικά, διαχρονικά και ότι κάποιος που αναγνωρίζει και εκτιμά ένα χειροποίητο προϊόν θα διέθετε ένα ποσό προκειμένου να αγοράσει κάτι διαφορετικό, διαχρονική και αισθητική αξία.
Ερ. Τι σχέδια έχετε για το μέλλον του brand; Που θα φτάσουν οι “orphans”;
Απ.Στα μελλοντικά μας σχέδια είναι να χτίσουμε αλλά και να ενισχύουμε έναν κώδικα επικοινωνίας με τους ανθρώπους που θα πιστέψουν σε μας σαν φιλοσοφία του brand μας αλλά και στη χειροποίητη δημιουργία και ότι αυτή εμπεριέχει και με γνώμονα αυτή την ανθρωποκεντρική προσέγγιση, σε δεύτερη φάση , να μπορέσουμε να στηρίξουμε από άποψη παραγωγικότητας και αποδοτικότητας ακόμη καλύτερα το όλο εγχείρημα. Αυτό εμπεριέχει τη σωστή παραγωγή ,διάθεση και υποστήριξη του δικτύου μας. Παρόλα αυτά, δε σημαίνει πως μένουμε μόνο στη διάθεση της τσάντας αλλά και στην υποστήριξη μετά την απόκτηση της. Η κάθε τσάντα που παράγουμε είναι μοναδική διότι φέρει πιστοποιητικό μοναδικότητας μέσω μιας συμβολοσειράς που δημιουργούμε για κάθε προϊόν και αναφέρεται σε συγκεκριμένο προϊόν και στον ιδιοκτήτη που το απέκτησε. Σαν επακόλουθο αυτού, δίνουμε στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα να μας επιστρέψει την τσάντα κάθε 18 μήνες για να κάνουμε προληπτική συντήρηση του ξύλου κάτι το οποίο θα δώσει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στο προϊόν του. Επίσης, στις σκέψεις μας είναι η φιλοσοφία του ”reverse logistics”, δηλαδή η επιστροφή της τσάντας μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, η παροχή έκπτωσης σε αγορά νέου προϊόντος και η διάθεση της παλιάς τσάντας ως ”vintage” κομμάτι με το όνομα του προηγούμενου αγοραστή{Π.χ. mc orphans’ backpack}. Κάτι που επίσης αποτελεί μελλοντική επιδίωξη είναι η εξωστρέφεια του brand μας, να καταφέρουμε δηλαδή να κάνουμε γνωστό το προϊόν μας και σε άλλες χώρες.

0003-Edit copy

Ερ. Ποια η εικόνα της Ελλάδας σε σχέση με το εξωτερικό στο βιομηχανικό σχέδιο;
Απ.Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα άργησε λίγο να αναπτυχθεί ο βιομηχανικός σχεδιασμός και ότι αυτό εμπεριέχει ως κλάδος. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει πολύ να μπαίνει στην κουλτούρα μας το design σε όλες τους εκφάνσεις. Και μάλιστα υπάρχουν πάρα πολλοί νέοι σχεδιαστές με πολύ ταλέντο, φαντασία αλλά και διακρίσεις, οι οποίοι συναγωνίζονται και πολλές φορές ξεπερνούν τα παγκόσμια πρότυπα. Βλέπουμε ολοένα και περισσότερα projects και graphic designs να δημιουργούνται στους τομείς του marketing, της διαφήμισης αλλά και της επιχειρηματικότητας που υπόκεινται και εξυπηρετούν τους κανόνες του design και τα οποία εστιάζουν πλέον όχι μόνο στην αισθητική αλλά και στην λειτουργικότητα του σκοπού για τον οποία δημιουργήθηκαν.
Ερ. Τι θα λέγατε στα νέα παιδιά που λόγω κρίσης ίσως διστάζουν να επιχειρήσουν κάτι;
Απ.Θα λέγαμε ανεπιφύλακτα να το τολμήσουν. Και εμείς είμαστε μια low budget εταιρία και μάλιστα μέχρι στιγμής αυτοτροφοδοτούμενη, αλλά θεωρούμε ότι το παν είναι να έχεις μια ιδέα πρωτότυπη, δομημένη και τεκμηριωμένη και έπειτα την υπομονή, το θάρρος και τη θέληση για δουλειά ώστε να αρχίσεις να θέτεις τις βάσεις υλοποίησης. Σίγουρα τα πράγματα είναι πιο εύκολα αν υπάρχει, ας πούμε, ένα budget εκκίνησης, αλλά από την άλλη αν υπάρχει μια ευκαιρία την αρπάζεις, ενώ αν δεν υπάρχει τη δημιουργείς. Έτσι έχοντας θέσει το στόχο μπορείς μετά να εξελιχθείς και να επιτύχεις με σωστά,αργά, σταθερά βήματα και με πίστη σε αυτό που κάνεις.

0001-Edit copy
Ερ. Που μπορεί να βρει κάποιος τις τσάντες σας και να δει όλη τη συλλογή σας;
Απ.Την συλλογή μας, ολοκληρωμένη, μπορεί κάποιος να τη βρει στην ιστοσελίδα μαςwww.orphans1618.com, όπου λίαν συντόμως θα αναδημοσιευτεί ανανεωμένη και θα περιέχει και e-shop. Στην ιστοσελίδα μας επίσης σε λίγο καιρό θα λανσαριστεί και η καινούρια μας collection για την άνοιξη και το καλοκαίρι. Έπειτα κάποιος μπορεί να ενημερώνεται για κάθε τι νέο στις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο Facebook και το Instagram αντίστοιχα.
Θα θέλαμε πάρα πολύ να σας ευχαριστήσουμε που μας δίνετε την ευκαιρία να προβάλουμε και να μιλήσουμε για τη δουλειά μας. Και να ευχαριστήσουμε και όλους αυτούς που μας εμπιστεύονται μας στηρίζουν.

Ολόκληρη η κολεξιόν των Orphans1618

DSC_0340 DSC_0358 DSC_0383 DSC_0428 DSC_0439 DSC_0456 DSC_0482 DSC_0501 DSC_0539 DSC_0555 DSC_0574 DSC_0590 DSC_0599 DSC_0508

www.laif.com.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης