"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.2 C
Trikala

Το ακούσαμε και αυτό…

lafarm

Σχετικά άρθρα

Το ακούσαμε και αυτό , φυσικά μέσα από το κουτί , βλέπετε τώρα τελευταία όλα μέσα από αυτό ακούγονται και γίνονται .

Μεγαλοδημοσιογράφος νούμερο ένα στο κεντρικό παράθυρο   ανακοινώνει στο δελτίο χειραγώγησης των οκτώ : ‘’ Το υπουργείο πολιτισμού λέει πρόκειται να νοικιάσει το καλλιμάρμαρο και τη  στοά του Αττάλου , για να έχει κάποιο έσόδο ‘’ .

Μεγαλοδημοσιογράφος νούμερο δύο στο παράθυρο πάνω δεξιά .

‘’ Και γιατί όχι , να μπει και κανένα φράγκο στα ταμεία ‘’ .

Για τον πολιτισμό αρχίζω και σκέφτομαι , για την Ελλάδα ρε γαμότο , και πριν τελειώσω την σκέψη μου πετάγεται η μεγαλοδημοσιογράφος νούμερο τρία στο κάτω δεξιά παράθυρο και είπε κάτι που δεν το κρύβω με συνεπήρε.

‘’ Κάποτε πρέπει και εμείς να ξεφύγουμε από αυτόν τον επαρχιωτισμό , και τις αγκυλώσεις ώστε να μπορούν τα μνημεία να δίνονται για πολιτιστικές εκδηλώσεις όπως γίνετε εδώ και χρόνια στην Ευρώπη .’’

Όπως στα πολιτισμένα κράτη εις τας Ευρώπας συμπληρώνω την σκέψη μου .

                                 

Μεγαλοδημοσιογράφος νούμερο ένα στο κεντρικό παράθυρο ‘’ Διαφωνώ γιατί εξαρτάται τι θα ονομάσεις πολιτιστικές εκδηλώσεις , όπως γίνεται και στο μουσείο του Λονδίνου που έχει και τα μάρμαρα του Παρθενώνα , κάνει και αυτό πολλές δεξιώσεις και έχει κάποια σημαντικά έσοδα , τέλος Πάντων ας προχωρήσουμε παρακάτω ‘’ , και το θέμα έκλεισε εδώ , με το απαραίτητο τρίγωνο , όλα βλέπεις αρμονικά βαλμένα , κορφή ένα ,κορφή δύο , κορφή τρία και κλείνουμε κορφή ένα , ισοσκελές τρίγωνο .

Και εδώ αρχίζουν όλα .

Αρχίζει το θέατρο , το δράμα , η κωμωδία όπως το πάρει κανείς.

Κλείσε γρήγορα την  κουρτίνα ,η σκηνή του μεγαλοχωριάτη πρέπει να τελειώσει.

Μην βιάζεσαι ακόμη ,  πρέπει να μεταλλαχθείς , πρέπει να γίνεις άνθρωπος των αγορών , άνθρωπος της παγκοσμιοποίησης , άνθρωπος χωρίς πατρίδα , χωρίς πολιτισμό , χωρίς γλώσσα , άνθρωπος χωρίς σκέψη  .

Μεταλλάχτηκες ;

Κρύος ιδρώτας αρχίζει να με πλημμυρίζει

Μα είμαι τόσο χρονών πως θα…

Δεν έχει σημασία ,οι καιροί το απαιτούν , πολιτισμός δεν είναι και αυτός των αγορών ; O πολιτισμός του νεοφιλευθερισμού , δεν βλέπεις γύρω σου όλα πωλούνται  , και όλα αγοράζονται ,εσύ θέλεις πράγματι να μείνεις αμέτοχος ; .

Με κοιτάς ε.. , βλέπεις δεν έχεις τίποτα να πουλήσεις , μια εργασία είχες στην πήρανε και αυτή.

Αποτέλεσμα εικόνας για τρικαλα ληθαιος ασκληπιοσ

Μα στάσου κάτι έχω , έχω πολιτισμό , έχω τα μάρμαρα με χρόνο ζωής πάνω από τρεις χιλιάδες χρόνια , ξέρεις τι αξία έχουν αυτά  , αλλά δεν είναι σωστό να τα πουλήσω , αυτά θα παραδώσω στα παιδιά μου , για να συνεχίσω να ζω και να υπάρχω σαν άνθρωπος , αυτά είναι ο πολιτισμός μου  είναι η συνέχεια μου σαν άτομο σαν λαός αν το θες , ναι είναι η συνεχεία μου. .

ακούσαμε

Ποια συνέχεια άνθρωπε μου ; , ποίος άνθρωπος ; , πάλι δεν κατάλαβες ,επαναλαμβάνω  είσαι στον πολιτισμό και στο ήθος των αγορών ,  τι έχεις να πουλήσεις ;

Τι να πουλήσω δεν έχω τίποτα , ένα μεροκάματο ,ένα μισθό των τριακοσίων ευρώ έχω και αυτό αν…

Έχεις αυτόν τον Όμηρο , ναι αυτόν που έφτιαχνε κάτι ωραία τραγουδάκια και διασκέδαζε εξυμνώντας τα κατορθώματα αυτού πως τον λένε …

Οδυσσέα…

Ναι αυτόν ,έχεις και αυτούς που έγραφαν κάτι  τραγωδίες και κωμωδίες , αυτούς πως τους λένε ;

Όλο και ξεχνάω τώρα τελευταία ….

Εννοείς τον Αισχύλο , τον Ευριπίδη , τον Σοφοκλή , τον Αριστοφάνη.

Ναι αυτούς εννοώ.

Μα αυτοί έζησαν εδώ και 2500 χρόνια , ποιος τους ξέρεις ;

Άνθρωπε μου , οι αγορές απαιτούν να ξεχάσεις όλους αυτούς , στις αγορές όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται , αν μπει και το Χόλυγουντ στην μέση , ξέρεις τι σεναριογράφους έχει το Χόλυγουντ  , δεν έχεις δει αυτό με τους 300 , με το περίφημο ξεφωνητό του Σπαρτιάτη Λεωνίδα ‘’ This is SPARTA ‘’ , στον απεσταλμένο του Ξέρξη βασιλιά , αυτουνού του βασιλιά με τα σκουλαρίκια , και την συνέχεια με τους ‘’ …..   ‘’ που παίζεται τώρα στους κινηματογράφους . ξέρεις τι κέρδος έχουν όλα αυτά , μπορώ να σου πω πολλές χιλιάδες ντόλαρς

και σου δίνουν και μια δόση περηφάνιας.

Μα είναι η πολιτιστική μου κληρονομιά ,είναι η συνεχεία μου .

Πάλι τα ίδια , πάλι δεν κατάλαβες ,ότι πρέπει να γίνεις άνθρωπος της παγκοσμιοποίησης .

Μα εσύ τι ξέρεις για το θέατρο που ήταν όπως λέγεται το παιδί της Δημοκρατίας ,εκεί όπου διαπαιδαγωγούνταν οι νέοι και οι πολίτες , και  γίνονταν χρήσιμοι με σκέψη και σύνεση , για τους ίδιους και για το σύνολο , για τους άγραφους νόμους που μίλησε πρώτος ο Σοφοκλής στην τραγωδία του με τον τίτλο Αντιγόνη.

Μα για ποια θέατρα ,για ποια παιδιά της Δημοκρατίας μου κοπανάς τόση ώρα , για ποια Αντιγόνη , για ποίους άγραφους νόμους , τι είναι όλα αυτά δεν καταλαβαίνω … ,οι νόμοι των αγορών ισχύουν , οι αγορές άνθρωπε μου δεν βολεύονται με άγραφους νόμους , εξάλλου ότι το γραπτό και νόμιμο είναι συνάμα και  ηθικόν. Για στάσου ,τώρα που το καλοσκέφτομαι μίλησες για κάτι θέατρα , μήπως εννοείς κάτι πέτρες βαλμένες σε σειρά πάνω σε κάτι λόφους , που τα ονομάζουν Αρχαία θέατρα , εκεί όπου παιζόντουσαν οι τραγωδίες και οι κωμωδίες των αρχαίων προγονών σου και στην σύγχρονη εποχή έπαιζαν θέατρο κάποιος με το όνομα Κατράκης , Κάρολος Κουν , Βέγγος  και άλλοι σύγχρονοι που δεν μπορώ να θυμηθώ τα ονόματα τους , γιατί για αυτά τα θέατρα πιστεύω ότι κάτι μπορεί να γίνει , κάποια πολυεθνική Θα ενδιαφερθεί να τα αξιοποιήσει , θα βγάλεις και εσύ κατεργαράκο και κανά φράγκο.

Μα είναι η πολιτιστική μου κληρονομιά ,είναι η συνεχεία μου σαν άτομο , σαν άνθρωπος , σαν λαός αν το θες , αυτά θα παραδώσω στα παιδιά μου  , για να έχουν πατρίδα , για να έχουν παιδεία , μόρφωση και πολιτισμό γιατί όπως έλεγε και η λαϊκή παροιμία άνθρωπος αγράμματος ξύλο απελέκητο ,για μένα για να συνεχίζω να ζω , για να συνεχίσω να υπάρχω .

Ποια συνέχεια άνθρωπε μου ,  ποιος άνθρωπος πάλι δεν κατάλαβες , επαναλαμβάνω είσαι το 2014 , είσαι στον πολιτισμό και το ήθος των αγορών , για ποια πατρίδα μου μιλάς, δεν βλέπεις γύρω σου τι γίνεται στον κόσμο , και από πάνω μου λες και για άγραφους νόμους , δεν βλέπεις τον πολύ δημοκρατικό πλανητάρχη πέραν του Ατλαντικού να συναγωνίζεται ανάλογα με σθένος, την Ευρωζώνη της Ευρώπης για το ποιος θα υποστηρίξει καλύτερα αυτούς τους κυρίους που έχουν την εξουσία στην Ουκρανία , αυτούς που εκφράζουν τον φασισμό και τον ναζισμό πάνω στον ίδιο τον λαό τους , αυτούς που ήθελαν να καταργήσουν όλες τις γλώσσες που μιλιόνταν ,ώστε να ξεχάσουν κάποιες μειονότητες την καταγωγή τους , με την επιβολή , με την βία , και δεν ντρέπονται οι παραπάνω δήθεν ,για τους χιλιάδες νεκρούς στον βωμό της θυσίας για την απελευθέρωση από τον ναζισμό  όπως ήθελε να τον επιβάλει και ο γερμανός Αδόλφος Χίτλερ , δεν έχουν περάσει και πολλά χρόνια από τότε , μόνο 65 αλλά βλέπεις οι αγορές και τα χρηματιστηριακά φαν αυτό απαιτούν , και αυτό αυτοί πρέπει να πράξουν.

Μα εγώ …

Τι εσύ …

Τι άλλο λες ότι έχω να πουλήσω ;

Τι άλλο έχεις,  μα φυσικά ,έχεις κάποια μνημεία

Τι εννοείς ;

Να αυτό που είναι πάνω σε ένα βράχο με κάτι μισογκρεμισμένες αρχαίες κολώνες και χαρακτηρίζει την πρωτεύουσα σου πως το λένε ..

Ακρόπολη

Ναι ακρόπολη αυτά τα μάρμαρα ξέρεις τι αξία έχουν ,πολλά φράγκα , πολλά τα  ντόλαρς όπως θα έλεγε ένας γνήσιος ελληνοαμερικάνος , έχεις και κάποια άλλα όπως στο Σούνιο τον ναό του Ποσειδώνα , τους Δελφούς , την αρχαία Ολυμπία, την Βεργίνα στην Μακεδονία , την Κνωσό στην Κρήτη , έχεις βλέπεις πολλά στην γη σου , αυτήν την γη που πατάς ,που όπου και να σκάψεις θα βρεις ακόμα περισσότερα.

Μα να τα πουλήσω , τι θα έλεγε ο Μανόλης Ανδρόνικος , αρχαιολόγος αυτός που ανακάλυψε την Βεργίνα και απόδειξε την Ελληνικότητα της Μακεδονίας , και αφιέρωσε  για αυτόν τον σκοπό την ζωή του , αλλά και τόσοι άλλοι μορφωμένοι ,αρχαιολόγοι , καλλιτέχνες που αφιέρωσαν την ζωή τους σε ιερό σκοπό.

Πάλι με μπερδεύεις με ονόματα , ποίος Ανδρόνικος : ,αυτός από ότι έχω ακούσει πέθανε , εξάλλου έχεις δει εσύ , αρχαιολόγους , διανοητές , καλλιτέχνες , πολιτικούς  , ιερείς , να ξεστόμισαν έστω μια λέξη αντίδρασης , εγώ δεν άκουσα , εσύ μήπως ;

Ναι σε αυτό έχεις δίκιο αυτοί που θα έπρεπε να είναι μπροστάρηδες  δεν είναι , και εξαντλούν τον όλο το είναι τους για το πόσο ευρωπαίοι θα πρέπει να είμαστε , πόσο εμείς οι διαφθαρμένοι ως λαός , και κατά επέκταση ως λαός του νότου ,είμαστε καλά παιδιά απέναντι στην ευρωζώνη της Ευρώπης ,  πόσο καλά γερμανικά ,γαλλικά , πέρα των αγγλικών θα πρέπει να ξέρουν τα -παιδιά μας .

Μα να τα πουλήσω ;

‘Όλο αγκυλώσεις , και αντίδραση είσαι αδελφέ μου , άντε θα σου κάνω το χατίρι για να σου ελαφρύνω την συνείδηση σου , αν και θα πάω κόντρα στις αγορές , ωραία μην τα πουλάς όλα , ίσως αν νοίκιαζες τα περισσότερα ;

Μα να τα νοικιάσω ; ,  είναι η ζωή μου , είναι το παρελθόν μου , γιατί χωρίς παρελθόν δεν υπάρχει παρόν και μέλλον ,  είναι η συνέχεια μου , είναι ο πολιτισμός μου , αυτά θα παραδώσω στα παιδιά μου , θα τους πω ότι εδώ οι προγονοί ανάπτυξαν πολιτισμό , ανάπτυξαν τις τέχνες    , ανάπτυξαν την γνώση , το θέατρο , ότι αυτά τα μάρμαρα αποδεικνύουν την καταγωγή , την γλώσσα δια μέσον των αιώνων , και έτσι υπάρχω και συνεχίζω να υπάρχω , σαν έθνος , και πάντα θα είμαι έτοιμος να αντισταθώ , ενάντια σε όλους αυτούς που με τον ίδιο τρόπο επιβουλεύονται την ελευθερία μου σαν άτομο , και σαν λαός , είτε με όρους πολέμου ,είτε με όρους των αγορών γιατί χωρίς πατρίδα , χωρίς συνέχεια , θα είμαι δούλος .

Ποια συνέχεια και ποια παιδιά μου κοπανάς εδώ και ώρα  ρε φίλε ,εδώ τα σπουδάζεις και εσύ ο ίδιος τα διώχνεις εις το εξωτερίκον , εις την Ευρώπη για να δουλέψουν για ένα κομμάτι ψωμί , για ποια εθνική συνείδηση ; Eδώ έχουμε ευρωπαϊκή ολοκλήρωση ,άρα και  ευρωπαϊκή συνείδηση που υπερτερεί της εθνικής , θα έχουμε την Ευρώπη των αγορών , και όχι την Ευρώπη των λαών . αλλά ας επανέλθομε στο θέμα δεν ξέρεις δεν έχεις ακούσει κάτι για κέτεριν , για γάμους και δεξιώσεις με σμόκιν και παπιόν ,πάνω σε ένα κάστρο ,έτσι όπως κάνουν εις την Ευρώπη , και έχει έρθει εδώ και πολύ καιρό και στην χώρα σου , πίνοντας κρασί η ευγενή ποτά δίπλα σε ένα κανόνι σε μια πολεμίστρα , φλερτάροντας τις κυρίες με τα μεταξωτά μακριά φορέματα και τα ψιλά τακούνια, τι θα σε πείραζε δηλαδή το κέτεριν και οι δεξιώσεις  ρε κατεργαράκο λεφτά θα βγάλεις , εξάλλου μην ξεχνάς χρεωμένος είσαι .

Μα στο κανόνι αυτό πάνω σε αυτή την πολεμίστρα μπορεί κάποιος να άφησε την τελευταία του πνοή τηρώντας την στάση ζωής του , γαλουχημένος από τον στίχο του Ρήγα ΄΄ καλύτερα μιας ώρας ελεύθερης ζωής παρά σαράντα χρόνια σκλαβιάς και φυλακής ‘’  , και αυτός ο κορδωνάτος , παπιονάτος , με σμόκιν και γυαλιστερό παπούτσι , και αυτή η κυρία με το σατέν μακρύ φόρεμα και τα ψιλά τακουνιά να δίδουν δεξίωση , αλήθεια τι τιμή είναι αυτή απέναντι σε αυτόν που έδωσε την ζωή του , ενάντια στην δουλεία και υπέρ της ελευθερίας του ιδίου και του λαού .

Πάλι ξεφεύγεις βρε κατεργαράκο , βλέπεις πουθενά αίμα , και αν υπήρχε αυτό έχει ξεθωριάσει , κλείδωσε την συνείδηση σου και δες τα πράγματα με απλή λογική , αφού χρωστάς , οι αγορές λένε ότι χρωστάς , είσαι χρεωμένος εσύ τα παιδιά σου , και τα παιδιά των παιδιών σου ,εξάλλου έτσι θα σε ξεχρεώσει και το παρελθόν σου , οι αρχαίοι σου προγονοί ,τα αρχαία σου , τα κάστρα σου , άντε βρε κατεργαράκο πάλι τα κατάφερες ,εσύ δεν χρειάζεται  να κάνεις τίποτα ούτε το μικρό σου δαχτυλάκι να κουνήσεις , μόνο να μείνεις αδρανείς και με σκυμμένο το κεφάλι.

Εδώ σιωπή και ακινησία επικράτησε …..

Τέλος πάντων ας κλείσει η κουρτίνα , ας τελειώσει η σκηνή , δεν ξέρω θέλω να ξεκουραστώ .

Ησυχία , ησυχία παρακαλώ η συνείδηση μου θέλει να ξεκουραστεί .

Βασίλης Δαγρές

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης