Eνδοσχολική επιμόρφωση στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων Reviewed by Momizat on . «Αποτύπωση διοικητικής και παιδαγωγικής εμπειρίας: μια προσπάθεια εφαρμογής ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων κατά το Σχολικό Έτος 2014-15, με α «Αποτύπωση διοικητικής και παιδαγωγικής εμπειρίας: μια προσπάθεια εφαρμογής ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων κατά το Σχολικό Έτος 2014-15, με α Rating: 0

Eνδοσχολική επιμόρφωση στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

3o  gimnasio
«Αποτύπωση διοικητικής και παιδαγωγικής εμπειρίας: μια προσπάθεια εφαρμογής ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων κατά το Σχολικό Έτος 2014-15, με αρωγό τις νέες τεχνολογίες-ΤΠΕ»
Η γράφουσα και εισηγήτρια αυτής της διοικητικής και παιδαγωγικής εμπειρίας ως μιας προσπάθειας εφαρμογής ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων κατά το Σχολικό Έτος 2014-15, πρακτικά και εμπειρικά διαπίστωσε πως προϋπόθεση για την προσέγγιση του θέματος αποτελούσε η οριοθέτηση των εννοιών της άτυπης, μη τυπικής και τυπικής επιμόρφωσης. Ο ρόλος της Διεύθυνσης στη διαδικασία προσέγγισης των δύο βασικών συστατικών- συντελεστών της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικών και μαθητών, υπήρξε προωθητικός του ανοιχτού και ειλικρινούς διαλόγου, ενθαρρυντικός-συντονιστικός. Για να πραγματωθούν όλα τα παραπάνω, απαραίτητη είναι η συνδρομή της Διοίκησης του σχολείου και η άσκηση μιας κάθε άλλο παρά διεκπεραιωτικής ηγεσίας . Μιας ηγεσίας με όραμα και συνάμα δημοκρατικό και αποκεντρωτικό προφίλ. Με αυτόν τον τρόπο, δίνεται η ώθηση για την επίτευξη κοινά σχεδιασμένων στόχων και εμπλέκονται οι περισσότεροι σε αυτή τη διαδικασία.
3o gimnasio  2

gimnasio  3
Παράλληλα, η διεύθυνση αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για επιμορφωτικές δραστηριότητες, ενθαρρύνει και υποστηρίζει επιστημονικά καινοτόμες δράσεις, ενημερώνει συστηματικά για φλέγοντα θέματα της σχολικής και εκπαιδευτικής καθημερινότητας, για σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια, προτρέπει ολόψυχα για συμμετοχή σε όλα αυτά. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί αποκτούν έτσι αυτοπεποίθηση και κοινούς στόχους που, μεταξύ άλλων, αποτελούν και την αιτία για τα όσα ενδιαφέροντα συμβαίνουν στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Γιατί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί προϋπόθεση για τη σχολική βελτίωση και αποτελεσματικότητα, αλλά και για την εισαγωγή καινοτομιών και την επαγγελματική εξέλιξη . Σε αυτό το πλαίσιο, η επιμόρφωση αποτελεί αναγκαιότητα και η ενδοσχολική επιμόρφωση αφετηρία της σχολικής κοινότητας για πιο ανοιχτούς ορίζοντες και γοητευτικά ταξίδια στον κόσμο της ουσιαστικής, βιωματικής επικοινωνίας.
Επιπροσθέτως, η αλληλοϋποστήριξη εκπαιδευτικών βασίζεται με τον τρόπο αυτό στο συνεργατικό κλίμα που επικρατεί στη συγκεκριμένη μονάδα, στις σχέσεις εμπιστοσύνης και στη διάθεση πειραματισμού που ενυπάρχει και καλλιεργείται. Αυτό είναι ένδειξη της σχολικής κουλτούρας που επικρατεί στο εργασιακό-σχολικό μας περιβάλλον-ίδρυμα και κατατάσσει ψηλά τη συστηματική ανταλλαγή απόψεων, την ετεροπαρατήρηση πρωτότυπων και εναλλακτικών διδασκαλιών, την απροσποίητη και απροκατάληπτη επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Παράλληλα, η εξωστρεφής κουλτούρα του σχολείου γίνεται αντιληπτή και από τη διάδοση-διάχυση του επιμορφωτικού υλικού των βιωματικών συναντήσεων και εισηγήσεων στις ιστοσελίδες εκπαιδευτικών πυλών και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Έτσι, περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, κατά το σχολικό έτος 2014-15 το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων προχώρησε στην υλοποίηση του παρακάτω σχεδίου δράσης για την υλοποίηση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου 2015–Μαρτίου 2015. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, ύστερα από εισηγήσεις, διαφωνίες, προτάσεις, κατέληξε στις εξής αποφάσεις: Να ασχοληθεί με την ενότητα: Νέες Τεχνολογίες (ΤΠΕ) και Μαθησιακή Διαδικασία-Εκπαίδευση. Σ΄αυτό το πλαίσιο παρακολούθησε ανάλογες εισηγήσεις και εργαστήρια που διεξήχθησαν από τη Δ/ντρια και συναδέλφους του σχολείου μας που έχουν επιμόρφωση και πιστοποίηση Β΄επιπέδου στις Τ.Π.Ε, προκειμένου αυτοί να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της γνώσης και, μέσω της αλληλοδιδακτικής μεθόδου, το σχολείο να αξιοποιήσει τις εκ των ενόντων δημιουργικές του δυνατότητες και πλεονεκτήματα, ήτοι τους: Ηλιάδη Αμαλία ΠΕ02, Διευθύντρια, Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19, Δημάδη Ηλία ΠΕ19, Μαυρομμάτη Ειρήνη ΠΕ04.01, Τσαγκαδόπουλο Χαράλαμπο ΠΕ03 και Μπλούνα Καλλιόπη ΠΕ03. Ο χρόνος και ο χώρος παρακολούθησής τους ορίστηκε ως εξής: το σύνολο των ωρών να έπεται του διδακτικού ωραρίου και οι επιμορφωτικές συναντήσεις να πραγματοποιούνται στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και προβολών, στο εργαστήριο πληροφορικής Η/Υ του σχολείου και στην αίθουσα του διαδραστικού πίνακα.
Ακολουθεί το πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι επιμορφωτικές μας συναντήσεις:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
1)Ηλιάδη Αμαλία ΠΕ02, Διευθύντρια: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Νέες Τάσεις στην Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία (αίθουσα προβολών)Πέμπτη 22-01-2015.
2)Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πράξη: wiki, edmodo, googledocs, blog ( εργαστήριο πληροφορικής) Τρίτη 3-02-2015.
3)Δημάδης Ηλίας ΠΕ19: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πράξη: Doodle, flipsnack, voki (εργαστήριο πληροφορικής) Τρίτη 17-02-2015.
4)Μαυρομμάτη Ειρήνη ΠΕ04.01: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Εργαλεία Web 2.0 στην εκπαιδευτική πράξη: dropbox, calameo, wordle (εργαστήριο πληροφορικής) Πέμπτη 26-02-2015.
5)Τσαγκαδόπουλος Χαράλαμπος ΠΕ03, Μπλούνα Καλλιόπη ΠΕ03: 13.45΄-15.00΄Θέμα: Χρήση Διαδραστικού Πίνακα (αίθουσα του διαδραστικού πίνακα)Πέμπτη 5-03-2015.
Συναντηθήκαμε τόσες φορές, χάρη στη δύναμη της αγαθής προαίρεσης για να βαθύνει περισσότερο η αλληλογνωριμία μας. Καθηγητές και καθηγήτριες διαφορετικών ειδικοτήτων…καταλάβαμε πως η διαθεματική προσέγγιση βελτιώνει, τονώνει, σχεδόν ζωντανεύει τον κύκλο της βιωματικής μάθησης: δρόμοι γνώσης που τέμνονται και σχηματίζουν σταυροδρόμι σοφίας και ομορφιάς για τα ανθρώπινα πράγματα…
Έτσι, γνωρίζοντας καλύτερα τις δυνατότητες διαθεματικής επικοινωνίας ο ένας του άλλου, ως μέλη του συλλόγου διδασκόντων, συνειδητοποιήσαμε πως η δια βίου μάθηση αποτελεί αλληλεπιδραστική διαδικασία: ολοκληρώνεται και ανατροφοδοτείται, σε ενηλίκους, μέσα από δρόμους ελεύθερης αναζήτησης απαντήσεων στις ανησυχίες μας, ποτέ οριστικών και πάντα υπό αίρεση, με ανοιχτούς ορίζοντες, σε απλωμένους ουρανούς… Η «γεύση» των 5 συναντήσεών μας που, εξερευνώντας τα μονοπάτια της γνώσης αποκομίσαμε, ήταν αυτή της δεμένης «οικογένειας», η οποία, αυθόρμητα και ειλικρινά, ανταλλάσσει απόψεις, εξελίσσοντας τη στάση της απέναντι στη ζωή και τη μάθηση.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή