"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.3 C
Trikala

Kωνσταντίνος Παπαευθυμίου : Τα κρίσιμα στοιχήματα για το τουριστικό προϊόν του Νομού! -Περισσότερες διανυκτερεύσεις, λιγότερα χρήματα!

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η συζήτηση για την τουριστική ανάπτυξη του Νομού είναι διαρκής. Και αυτό είναι το υγιές. Αυτή η συζήτηση να εξελίσσεται, όπως οφείλει να κάνει αδιάκοπα το τουριστικό προϊόν του τόπου μας.

O K. Παπαευθυμίου για το ψηφοδέλτιο του ΚΙΝΑΛ

Κωνσταντίνος Παπαευθυμίου υποψήφιος βουλευτής του ΚΙΝΑΛ

Το θέμα είναι όλο αυτό να παράγει αποτέλεσμα. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται συγκεκριμένο σχέδιο και προσεγμένη στρατηγική. Να εστιάσουμε στο τι ακριβώς θέλουμε, ποια είναι τα πλεονεκτήματά μας και να βαδίσουμε μπροστά, με «ατμομηχανή» την πόλη της Καλαμπάκας και τα Μετέωρα, αλλά και τον ορεινό όγκο του Νομού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) ο Νομός Τρικάλων τα τελευταία χρόνια επανέρχεται δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, όσον αφορά τις ξενοδοχειακές μονάδες. Από το 2010 μέχρι το 2018, οι ξενοδοχειακές μονάδες που παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και διαμονή, έχουν αυξηθεί, όπως και οι κλίνες γενικότερα.

Ο νομός Τρικάλων κατά τα πιο πρόσφατα στοιχεία εμφανίζει 4.435 κλίνες, έναντι του 2010 που εμφάνιζε 4.282 και ενώ έχει μεσολαβήσει η οικονομική κρίση. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα ξενοδοχεία 4 αστέρων τόσο ως αριθμός όσο και ως δωμάτια, και είναι αυτές οι ξενοδοχειακές μονάδες που έκαναν τη διαφορά στην περιοχή. Με απλά λόγια, οι νέες μονάδες είναι κυρίως υψηλών προδιαγραφών. Που σημαίνει ότι το επιχειρηματικό ενδιαφέρον εστιάζει σε αναβαθμισμένη παροχή υπηρεσιών.

Και αυτό είναι ένα από τα κρίσιμα στοιχήματα για το τουριστικό προϊόν του Νομού! Να μπορέσει να μεγιστοποιήσει το όφελος, που θα αποκομίσει από τους επισκέπτες. Είναι προφανές, πως δεν μπορούμε να φιλοξενήσουμε 5 εκατ. ανθρώπους κάθε χρόνο. Μπορούμε, όμως, μέσα από τις δικές μας υπηρεσίες, τα δικά μας προϊόντα, τη δικιά μας λειτουργία, να τους οδηγήσουμε να ξοδέψουν περισσότερο. Είτε για να αγοράσουν μία υπηρεσία, η οποία θα είναι υψηλού επιπέδου, είτε ένα προϊόν το οποίο θα είναι διαφοροποιημένο και δεν θα μπορούν να το βρουν κάπου αλλού, είτε αυτό το προϊόν θα είναι υψηλής ποιότητας. Και αυτό είναι ένα ακόμη στοίχημα για την περιοχή μας. Το σημείο που ο τουρισμός συναντά τα τοπικά προϊόντα. Η αναβάθμιση αυτών των προϊόντων μπορεί να δημιουργήσει μία νέα υπεραξία, που συνδυασμό με τον τουρισμό θα δώσει μία άλλη πνοή στον τόπο. Όμως, για να γίνει αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε και να προωθήσουμε εκείνα τα προϊόντα που ο άλλος θα θελήσει να τα πάρει μαζί του στην πατρίδα του και θα τα θυμηθεί σε βάθος χρόνου.

Εκείνα τα προϊόντα που θα θελήσει να ψάξει να βρει και στον τόπο του.

Με βάση τα παραπάνω, αν μη τι άλλο παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, που δείχνουν πως η Θεσσαλία ανήκει στις Περιφέρειες που οι τουρίστες ξοδεύουν λιγότερο, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το 2018 διέθεσαν λιγότερα σε σχέση με το 2017. Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων της  ΤτΕ οι ξένοι ταξιδιώτες ξόδεψαν κατά μέσο όρο 6,7% λιγότερα χρήματα, με το ποσό να ανέρχεται στα 409,3 ευρώ κατ’ άτομο στη Θεσσαλία.

Όσον αφορά την πληρότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, η Καλαμπάκα βρίσκεται ιδιαίτερα υψηλά. Και σε όλο το Νομό όμως, η πληρότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Με βάσει τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ η πληρότητα στο νομό Τρικάλων είναι ανοδική. Ξεκινά το 2010 με 26% μέσο όρο, ενώ το 2017 αγγίζει το 32% περίπου. Σε αντίθεση με άλλους νομούς της Θεσσαλίας, που είτε εμφανίζουν μειωμένη πληρότητα είτε οριακά αυξημένη.

Σε ότι αφορά τις διανυκτερεύσεις επίσης είναι ένας δείκτης που επιβεβαιώνει τη δυναμική της περιοχής μας. Οι διανυκτερεύσεις αλλοδαπών τουριστών το 2010 ήταν 132.994 ενώ επτά χρόνια αργότερα, 256.272. Των ημεδαπών επισκεπτών αντίστοιχα, 189.863 και 200.073.

Αυτά είναι τα δεδομένα. Υπάρχει η μαγιά για να μπορέσουμε να κάνουμε άλματα στον τουριστικό τομέα. Όμως, χρειάζεται σχέδιο, στοχευμένες κινήσεις, σωστές επιλογές. Χρειάζεται να επενδύσουμε στο brand name της περιοχής μας, αλλά να μην μείνουμε σε αυτό. Η στιγμή είναι ιδανική, για να δημιουργήσουμε εκείνες τις στέρεες βάσεις που θα καταστήσουν το τουριστικό προϊόν του Νομού, μόνιμο δείκτη προκοπής αυτού του τόπου!

Κωνσταντίνος Παπαευθυμίου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης