"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19.8 C
Trikala

Oh Boy: Ενας πολυβραβευμένος νεανικός έρωτας στην Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων

lafarm

Σχετικά άρθρα

Αν αυτό το boy συναντούσε τη «Frances Ha» θα ερωτευόντουσαν. Κινηματογραφημένη σε λαμπερό, μελαγχολικό ασπρόμαυρο, μία σύγχρονη dramedy για την αβεβαιότητα των 20something στην Γερμανία – ή οπουδήποτε. Βραβεία σε όλο τον κόσμο – 6 από τη Γερμανική Ακαδημία Κινηματογράφου.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η ταινία ντεμπούτο του Γιαν Ολε Γκέρστερ, μετά την πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο και τη συμμετοχή του (σκηνοθεσία, μοντάζ και post production) στην ταινία «Goodbye Lenin» είναι σε άσπρο-μαύρο και αφουγκράζεται σε μεγάλο βαθμό την ατμόσφαιρα της γερμανικής πρωτεύουσας. Κρατά την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, όπως ακριβώς η ίδια η ζωή και παρότι βάζει στο στόχαστρο την αβεβαιότητα της γενιάς των 30. Διανθισμένο με τζαζ ήχους και με σωστές δόσεις ειρωνείας και χιούμορ αλά Γούντι Αλεν ο σκηνοθέτης μας παρουσιάζει το υπαρξιακό αδιέξοδο του ήρωα με τον πιο ελκυστικό τρόπο.

ΥΠΟΘΕΣΗ

O Νίκο πλησιάζει τα 30 και πρόσφατα αποφάσισε να εγκαταλείψει τις σπουδές του. Ζει για τη στιγμή ενώ οι έννοιες και οι υποχρεώσεις τον αφήνουν αδιάφορο. Ο χρόνος περνάει γρήγορα, με τον ίδιο να περιπλανιέται άσκοπα στο Βερολίνο και να θαυμάζει τους ανθρώπους γύρω του. Με περιέργεια παρατηρεί πως όλοι τους φαίνεται να τα καταφέρνουν μια χαρά στην καθημερινότητά τους, ενώ αποτυγχάνει να δει πως ο ίδιος δυσκολεύεται να βρει τη θέση του στον κόσμο. Μέσα σε μία ημέρα όμως όλα αλλάζουν και ο Νίκο αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της μέχρι τώρα στάσης του: χωρίζει με την κοπέλα του, ο πατέρας τού του μειώνει το χαρτζιλίκι και ένας ψυχίατρος επιβεβαιώνει «συναισθηματική ανισορροπία»! Παράλληλα, μια αγάπη από τα παλιά τον πιέζει να βρεθεί αντιμέτωπος με τις συναισθηματικές πληγές που της προκάλεσε, ενώ ένας νέος γείτονας προσπαθεί να τον προσεγγίσει. Ωστόσο, το μόνο που χρειάζεται ο Νίκο είναι απλώς ένας καφές!

ΚΡΙΤΙΚΗ

Η γλυκόπικρη και ειρωνική αποτύπωση ενός συνόλου χαρακτήρων (και, κατά βάση, του κεντρικού χαρακτήρα) που βρίσκονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα του σύγχρονου τρόπου ζωής και την αβεβαιότητα, και παγιδευμένοι σε διλήμματα, μελαγχολικές αναμνήσεις, συγκεχυμένες σκέψεις κι ανεκπλήρωτες επιθυμίες αποτελεί μία κατ’επίφαση ψυχολογική μελέτη-σκιαγράφηση, μία πρώτη κι επιφανειακή προσέγγιση του έργου. Η αδυναμία ωρίμανσης (ο τίτλος “oh boy” έχει μεν σαρκαστική χροιά αλλά θα μπορούσε κανείς να τον ερμηνεύσει ως έναν συμβολικό “αναστεναγμό” απόγνωσης) διευρύνεται σε κοινωνικό-πολιτικό επίπεδο κι όσον αφορά στη Γερμανία εν γένει (με κέντρο, και ίσως τον πραγματικό “πρωταγωνιστή” της ταινίας, το Βερολίνο, όπου διαδραματίζεται η ιστορία).

H γερμανική κοινωνία συνιστά ένα μωσαϊκό συγκεχυμένων και ποικιλόμορφων ιδεολογιών, ένα εκσυγχρονισμένο κοινωνικό και (πολυ)πολιτισμικό σύνολο, αλλά εξακολουθεί να στοιχειώνεται απ’τις οδυνηρές αναμνήσεις του (ναζιστικού) παρελθόντος (ο Γκέρστερ χειρίζεται είτε με σαρκασμό τις αναφορές στο ναζισμό κατά τη σεκάνς των γυρισμάτων της μελό ταινίας, είτε με υπόκωφη θλίψη, όπως στην σκηνή του μπαρ, όπου, με την έμμεση αναφορά στο “Kristallnacht” της 9ης Νοεμβρίου του 1938 όταν εξοντώθηκε μεγάλος αριθμός Εβραίων, οι υπόνοιες (συν)ενοχής των γερμανών πολιτών στα συμβάντα και οι φρικιαστικές συνέπειες αυτών είναι εκκωφαντικές), αλλά κι απ’την αστάθεια και υποκρισία ενός γραφειοκρατικού και καπιταλιστικού συστήματος (ο κρατικός ψυχολόγος, η ακυρωμένη πιστωτική κάρτα, οι υψηλές τιμές του “συνηθισμένου καφέ”).

Η υπέροχη ασπρόμαυρη φωτογραφία αποτελεί την ιδανικότερη καλλιτεχνική προσέγγιση προσδίδοντας αέρα nouvelle vague (François Truffaut, Jean-Luc Godard), ενώ η γοητευτική και χαμηλότονη jazz μουσική επένδυση συμβάλει αποτελεσματικά στη δημιουργία της κατάλληλης “μποέμ” ατμόσφαιρας του φιλμ.
Παρ’όλα αυτά, η σκηνοθετική και σεναριακή απειρία του Γκέρστερ είναι εμφανής σε αρκετά σημεία. Παρά την αναγνώριση του φιλόδοξου και σύνθετου χαρακτήρα του πρώτου κινηματογραφικού εγχειρήματος, το έργο δεν έχει σταθερότητα ως προς τη δόμησή του, ενώ η εναλλαγή ύφους (από κωμικό σε μελαγχολικό σε κάτι “ενδιάμεσο”) δεν είναι απόλυτα πετυχημένη. Οι δεύτεροι χαρακτήρες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως καρικατούρες, δεδομένης της μονοδιάστατης σκιαγράφησής τους (π.χ. ο πλούσιος κι αλαζόνας πατέρας, η συμπλεγματική πρώην συμμαθήτρια).

ΒΡΑΒΕΙΑ

– Βραβεία Κινηματογράφου της Βαυαρίας 2013: Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας: Τομ Σίλινγκ, Βραβείο Σεναρίου: Γιαν Όλε Γκέρστερ

– Βραβεία Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2013: Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο Σκηνοθεσίας, Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου, Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερης Μουσικής

– Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μονάχου 2012

– Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβυ Βάρυ

-Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μπρατισλάβα 2012

-Συμμετοχή στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας

– Υποψηφιότητα για Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας, Βραβείο Καλύτερου Ευρωπαίου ηθοποιού: Τομ Σίλινγκ, Βραβείο Fipresci – Ευρωπαϊκής Ανακάλυψης και Βραβείο Κοινού, στα Βραβεία Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2013

Info

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ: Tom Schilling, Katharina Schuttler, Justus von Dohnanyi, Andreas Schroders Katharina Hauck

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Jan Ole Gerster

Σενάριο: Jan Ole Gerster

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83 λεπτά

Χρονολογία παραγωγής: 2013

Χώρα: Γερμανία

Γλώσσα: Γερμανικά

 

ΠΟΥ, ΠΟΤΕ, ΠΟΣΟ

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014, στον δημοτικό κινηματογράφο, μύλος Ματσόπουλου

Ωρα έναρξης 21.45
Εισιτήρια: Κάρτα μέλους 20 ευρώ (10 ευρώ για άνεργους/φοιτητές) συν 2 ευρώ ανά ταινία. Μη μέλη 5 ευρώ.

Δείτε το τρέιλερ στον παρακάτω σύνδεσμο

 

Με πληροφορίες από flix.gr

 

Μπορείτε να δείτε το τρέιλερ της ταινίας στο youtube στη διεύθυνση:

http://www.youtube.com/watch?v=apPQtXdGnp4

oh boy2 (1) oh boy1 (1) oh boy

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης