Έρχεται το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα Reviewed by Momizat on . H δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο θεσμοθετείται με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών Μιχ H δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο θεσμοθετείται με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών Μιχ Rating: 0

Έρχεται το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα

Έρχεται το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα

H δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο θεσμοθετείται με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλου.
Όπως γράφαμε από τον περασμένο Σεπτέμβριο, προγήθηκε η κατάθεση τροπολογίας για λειτουργία πρατηρίων με φυσικό αέριο (compressed natural gas ή εν συντομία CNG). Η τροπολογία ήταν επακόλουθο θερινής (του 2013) εξαγγελίας της ΔΕΠΑ για δημιουργία πανελλαδικού δικτύου πρατηρίων για τα ΙΧ με φυσικό αέριο.

Μέχρι σήμερα, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που εκ κατασκευής έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης. Η τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων, ο δε έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης από τα ΚΤΕΟ.

«Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με την δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, τονίζοντας πως «αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων».

Στην πράξη, η κίνηση αυτή θα σημαίνει πολλές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτων:

  1. Θα αρχίσει η διαδικασία αδειοδότησης για τέτοια πρατήρια. Αυτά μπορούν να λειτουργούν σε όλα τα πρατήρια. Προς το παρόν, ο σχεδιασμός κάνει λόγο για πρατήρια στον ΠΑΘΕ, ενώ σε μικρό διάστημα ο στόχος αφορά σε 600 πρατήρια στη χώρα
  2. Θα αρχίσει η διαδικασία εκμάθησης από τους τεχνικούς που τώρα μετατρέπουν τον βενζινοκινητήρα σε κινητήρα με υγραέριο, σε κινητήρα με φυσικό αέριο
  3. Θα ανοίξει η αγορά προμήθειας των υλικών και εξαρτημάτων για τη συγκεκριμένη μετατροπή
  4. Θα ανοίξει η αγορά εργοστασιακών αυτοκινήτων με κινητήρα φυσικού αερίου

Όλα αυτά, θεωρούνται ως ένα καλό στοιχείο για την αγορά αυτοκινήτων εν γένει, που τα τελευταία χρόνια παραπαίει και υπολειτουργεί.

 

Οφέλη

Το βασικό όφελος είναι η οικονομία. Το φυσικό αέριο μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα. Έτσι, αν υποθέσουμε ότι η βενζίνη στοιχίζει 1,68 ευρώ, και ένα λίτρο ισούται με 1,77 κιλά και με δεδομένο ότι το ένα κιλό φυσικού αερίου στοιχίζει 0,976 ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ) μετατρέποντας το σε λίτρα, προκύπτει μια τιμή γύρω στα 0,55 ευρώ. Τεράστια εξοικονόμηση χρημάτων! Το ίδιο συμφέρει και έναντι του υγραερίου (περί τα 80 λεπτά αυτή την περίοδο) και έναντι του ντίζελ (περί τα 1,36/λίτρο). Εκτιμάται ότι ένα μικρού κυβισμού αυτοκίνητο, θα καίει περί τα τρία λίτρα ανά 100 χλμ. Δηλαδή.. 1,60 ευρώ περίπου!

 

Κινητήρας

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν. Διότι τα υπάρχοντα εργοστασιακά μοντέλα δεν έχουν ακριβώς ίδιες επιδόσεις. Συνήθως, βάσει των χαρακτηριστικών που δίνουν οι εταιρίες, έχουν λίγο  μικρότερη τελική ταχύτητα και κάπως μειωμένη δύναμη στον κινητήρα. Αλλά, τι σημασία έχει αν έχει τελική 164 χλμ. αντί για 170 χλμ., αν γλιτώνει πάνω από τα μισά χρήματα, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις; Εξάλλου, όπως συμβαίνει και με το υγραέριο, υπάρχει ειδικό κουμπί, με το οποίο ο οδηγός αλλάζει το καύσιμο που καίει το όχημα.

 

Πρατήρια

Μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, με φυσικό αέριο κινούνται μόνο λεωφορεία της ΕΘΕΛ στην Αθήνα. Υπάρχει μόνο ένα πρατήριο στην Ανθούσα (Αττικής). Αν ο σχεδιασμός της ΔΕΠΑ προχωρήσει κανονικά, σε ένα πρατήριο μπορεί να υπάρχει βενζίνη, ντίζελ, υγραέριο και φυσικό αέριο. Θα πρέπει, πάντως, να συνυπολογιστεί και το κόστος τοποθέτησης δεξαμενών για φυσικό αέριο, το οποίο δεν είναι ευκαταφρόνητο (περί τα 70.000 ευρώ). Αν, όμως, η αγορά ανθίσει, τα λεφτά βγαίνουν – για όλους

Θανάσης Μιχαλάκης

Πρώτη δημοσίευση ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 2-6-14

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή