"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

14.1 C
Trikala

Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο και Ι.Χ. μαζί

lafarm

Σχετικά άρθρα

Οδικώς ή σιδηροδρομικώς είναι καλύτερα να ταξιδέψει κανείς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη; Ποια λύση συμφέρει και εξυπηρετεί περισσότερο; Αν πάρει κανείς το τρένο η διαδρομή είναι πιο ξεκούραστη και το κόστος μικρότερο. Δεν έχει όμως μαζί το αυτοκίνητό του όταν φτάσει στον προορισμό του. Αν επιλέξει το οδικό ταξίδι αυξάνεται το κόστος, ενώ προστίθεται και η κόπωση της διαδρομής. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει απάντηση στο δίλημμα. Φόρτωσε το αυτοκίνητό σου στο τρένο και ταξίδεψε σιδηροδρομικώς ώς τη Θεσσαλονίκη. Η δυνατότητα μεταφοράς Ι.Χ. με τρένα του ΟΣΕ παρέχεται εδώ και χρόνια, ωστόσο δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Η συνδυαστική σιδηροδρομική μετακίνηση παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης του επιβάτη από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη (και πίσω), φορτώνοντας παράλληλα και το Ι.Χ. του σε ειδικό συρμό που δρομολογεί η εταιρεία. Με δεδομένο το αυξημένο πλέον κόστος οδικής μετακίνησης λόγω των τιμών καυσίμων και διοδίων, η συνδυαστική μεταφορά αποτελεί μια εναλλακτική που κερδίζει έδαφος.

Αξίζει μόνο να αναλογιστεί κανείς ότι το κόστος του οδικού ταξιδιού ξεπερνά τα 200 ευρώ, ενώ το σιδηροδρομικό ταξίδι (μαζί με το Ι.Χ.) τιμολογείται κάτω από 100 ευρώ. Μόνο η διέλευση από όλους τους σταθμούς διοδίων που συναντά κανείς στη διαδρομή από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη στοιχίζει 28,95 ευρώ. Παράλληλα το κόστος καυσίμου διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στα 175 ευρώ περίπου. Συνολικά το κόστος του οδικού ταξιδιού διαμορφώνεται στα 203,95 ευρώ μόνο για το ένα σκέλος της διαδρομής.

Από την άλλη το σιδηροδρομικό «εισιτήριο» του αυτοκινήτου κοστίζει 47 ευρώ, ενώ ο επιβάτης καλείται να καταβάλει 35 ευρώ εάν επιλέξει την Α΄ θέση για το ταξίδι του ή 25 ευρώ για τη Β΄ θέση. Το συνολικό κόστος διαμορφώνεται στα 82 ευρώ για την πρώτη θέση (του επιβάτη) και στα 72 ευρώ για τη δεύτερη θέση.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί καθημερινά ένα τρένο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης -το οποίο επιστρέφει στην Αθήνα- με τη δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων. Το δρομολόγιο είναι βραδινό, ξεκινά στις 11.55 μ.μ. από τον σταθμό του Ρουφ όπου φορτώνονται και τα Ι.Χ. Ο οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται στον σταθμό Ρουφ περίπου δύο ώρες πριν από την αναχώρηση, ενώ η άφιξη στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται στις 6.05 π.μ. Το τρένο από τη Θεσσαλονίκη φεύγει στις 11.05 μ.μ. και φτάνει στην Αθήνα στις 5.30 π.μ. Μοναδική προϋπόθεση για να ταξιδέψει το Ι.Χ., είναι να συνοδεύεται από τον οδηγό. Κάθε τρένο έχει χωρητικότητα περίπου δέκα αυτοκινήτων (αυξομοιώνεται ελαφρώς από το μέγεθος των οχημάτων).

Πληρότητα σχεδόν 100%

Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνουν ότι τα βαγόνια φεύγουν στην πλειονότητα των δρομολογίων γεμάτα, με πληρότητα που αγγίζει το 100%. Στην περίπτωση που παρατηρηθεί αυξημένη ζήτηση υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης ακόμη ενός βαγονιού, χωρητικότητας άλλων 10 οχημάτων. Η ευελιξία που προσφέρει η δυνατότητα προσθήκης επιπλέον βαγονιού, απομακρύνει τη σκέψη αύξησης των δρομολογίων στην παρούσα φάση, καθώς πρακτικά εξυπηρετείται η αυξημένη ζήτηση κατά περίπτωση.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (www.trainose.gr), στον αριθμό 14511 και στα πρακτορεία του ΟΣΕ στην οδό Σίνα, τον σταθμό Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης