"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

7.6 C
Trikala

Ακριβαίνουν τα διόδια έως 5,6%

lafarm

Σχετικά άρθρα

Ακόμα πιο «τσουχτερό» γίνεται  το κόστος μετακίνησης στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Αυξήσεις 5%-5,6% έρχονται στα διόδια όλης της χώρας από την 1η Ιανουαρίου. Για τους οδηγούς των Ι.Χ. η αύξηση αυτή “μεταφράζεται” περίπου σε 0,10-0,20 ευρώ ανά σταθμό διοδίων.

Μέχρι στιγμής τις νέες τιμές των διοδίων έχουν ανακοινώσει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ), η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), η Νέα Οδός (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της ΠΑΘΕ και Ιόνια Οδός), η Κεντρική Οδός (Ε65) και ο Μορέας (Κόρινθος – Καλαμάτα – Σπάρτη). Απομένουν η Γέφυρα Α.Ε. (γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου) και η Εγνατία Οδός, ενώ η Αττική Οδός δεν θα έχει φέτος τιμαριθμικές αυξήσεις.

Όπως προκύπτει, στις περισσότερες περιπτώσεις οι αυξήσεις για τα ΙΧ (κατηγορία 2) κυμαίνονται από 0,10 ως 0,20 ευρώ.

Πως διαμορφώνεται το κόστος για ορισμένες διαδρομές με ΙΧ

  • Η διαδρομή Αθήνας Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει 11 σταθμούς διοδίων αυξάνεται από 30,45 ευρώ σε 32,15 ευρώ (αύξηση 5,58% ή 1,70 ευρώ), υπολογίζοντας το κόστος των διοδίων Μαλγάρων όσο σήμερα, δηλαδή 0,90 ευρώ.
  • Η διαδρομή Αθήνας- Πάτρας αυξάνεται από 12,60 ευρώ σε 13,30 ευρώ (αύξηση 5,56% ή 0,70 ευρώ).
  • Η διαδρομή Αθήνας- Ιωαννίνων μέσω γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου (υπολογίζοντας τη σημερινή τιμή των διοδίων της τελευταίας, δηλαδή 14,70 ευρώ) αυξάνεται από 41 ευρώ σε 42,35 ευρώ, ήτοι 3,29% (συν 1,35 ευρώ).
  • Η διαδρομή Αθήνας- Τρικάλων (μέσω Ε65) αυξάνεται από 22 ευρώ σε 23,10 ευρώ (αύξηση 5%, συν 1,10 ευρώ).
  • Η διαδρομή Αθήνας- Καλαμάτας αυξάνεται από 15 ευρώ σε 15,50 ευρώ (αύξηση 4,67%, συν 0,70 ευρώ).
  • Η διαδρομή Αθήνας- Σπάρτης από 14,75 ευρώ σε 15,45 ευρώ (αύξηση 4,75% ή 0,70 ευρώ).

Κανονικά οι αυξήσεις στα διόδια ακολουθούν την αντίστοιχη αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών είχαν έρθει σε σύγκρουση προ διετίας, καθώς ο δείκτης αυξήθηκε κατά 12% από το 2021 στο 2022. Αρχικά η κυβέρνηση απαγόρευσε στους παραχωρησιούχους να επιβάλλουν την αύξηση, τελικά όμως ήρθαν σε συμφωνία: οι παραχωρησιούχοι δέχθηκαν να “απορροφήσουν” το 6% και το υπόλοιπο 6% αποφασίστηκε να επιβληθεί σε τρεις ισόποσες δόσεις (+2% ετησίως) το 2024, το 2025 και το 2026.

Σε ότι αφορά την Εγνατία, υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της παραχώρησής της για 35 χρόνια σε ιδιώτη (την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis) αύξησε πέρυσι τον Μάρτιο τα διόδιά της κατά 30%-35% σε 18 μετωπικούς και 19 πλευρικούς σταθμούς. Τέλος, η Αττική Οδός δεν θα έχει φέτος αυξήσεις, καθώς δεν έχει κλείσει ένα έτος από την έναρξη της νέας παραχώρησης.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης