"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

28.1 C
Trikala

«Ασφυξία» στα νοικοκυριά – Αυξήσεις πάνω από 16% στα προϊόντα ετικέτας των σούπερ μάρκετ

lafarm

Σχετικά άρθρα

Nέες απίστευτες αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ βιώνουν τα νοικοκυριά, που βλέπουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ.: ετικέτας των ίδιων των σούπερ μάρκετ), να έχουν μεσοσταθμική αύξηση που φτάνει το… 16,4% στο πρώτο τετράμηνο του έτους.

Η τεράστια αυτή αύξηση στα προϊόντα ετικέτας πρέπει να συνδεθεί με την εξίσου μεγάλη αύξηση των επώνυμων προϊόντων (σ.σ. ετικέτες εταιρειών) που στο ίδιο διάστημα έφτασε στο 6%.

Το αποτέλεσμα είναι τα λαϊκά νοικοκυριά να βλέπουν ακόμη και τα προϊόντα που μπορούσαν να προσεγγίσουν -και τα οποία ήταν εμφανώς φθηνότερα- να παίρνουν και αυτά την… ανηφόρα και να «κλείνει» η ψαλίδα μεταξύ των προϊόντων ετικέτας και των επώνυμων προϊόντων.

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του euro2day.gr, αυτή η αύξηση σημαίνει πως ένα καλάθι με 60 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που πέρυσι κόστιζε 150 ευρώ, για το ίδιο καλάθι ο καταναλωτής θα έπρεπε να πληρώσει στα τέλη του περασμένου Απριλίου 174,6 ευρώ.

Ποσό σίγουρα χαμηλότερο από το καλάθι που περιλαμβάνει μόνο επώνυμα προϊόντα, όμως η ψαλίδα έχει αρχίσει να κλείνει. Από 60 ευρώ που ήταν μέχρι και πέρυσι η ψαλίδα μεταξύ ενός καλαθιού pl και ενός καλαθιού με μόνο επώνυμα προϊόντα, έχει μειωθεί στα 48 ευρώ.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι γιατί οι τιμές των προϊόντων των μάρκετ αυξάνονται με τέτοιους ρυθμούς. Η απάντηση, σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσε να είναι πολύ απλή: καθώς η διαφορά τιμών μεταξύ ιδιωτικής και επώνυμης «ταμπέλας» είναι τεράστια, αυτό δίνει περιθώρια στις μεγάλες αλυσίδες μάρκετ να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων με μεγάλους ρυθμούς -και πάλι να είναι χαμηλότερες οι τιμές- αυξάνοντας, όμως, κατ’ αυτόν τον τρόπο τα κέρδη τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης