"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

12.3 C
Trikala

Για δεύτερη χρονιά στην ιστοσελίδα της UNICEF, δράση του Δ. Τρικκαίων για παιδιά

lafarm

Σχετικά άρθρα

Πέρυσι, το 2022, ήταν η φωτογραφία από τη δράση του ΚΔΑΠ «ΟΜΟΝΟΙΑ» του Δήμου Τρικκαίων. Φέτος, η δράση του Ζ’ Παιδικού Σταθμού. Για τις δράσεις των δομών για απιδιά του Δήμου Τρικκαίων ο λόγος, που συμπεριλήφθηκαν στην ιστοσελίδα τη UNICEF για τις Πόλεις Φιλικές στα Παιδιά, με αφορμή δράση για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου.

Η συνεργασία του Δήμου Τρικκαίων και της παγκόσμιας οργάνωσης με στόχο τη δημιουργία πόλης φιλικής στα παιδιά, ξεκίνησε εν μέσω πανδημίας, το 2021, με την υπογραφή του σχετικού συμφώνου. Από το 2022, πτυχές της συνεργασίας αφορούν σε εκδηλώσεις με αφορμή και την παγκόσμια ημέρα της σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού 20 Νοεμβρίου.  Πέρυσι, δύο φωτογραφίες από δράση του ΚΔΑΠ «ΟΜΟΝΟΙΑ» δημοσιεύτηκαν στη σχετική ιστοσελίδα της UNICEF. Το 2023 ήταν η σειρά του Ζ Παιδικού Σταθμού Δ. Τρικκαίων να «φιλοξενηθεί» στην ίδια σελίδα
(αναλυτικά στον σύνδεσμο https://wcmsprod.unicef.org/childfriendlycities/stories/world-childrens-day-2023?auHash=N7CVX2Id6oNUdHF2VPHE4VShQrAyLeoPmXac6BCht6k)

Συνολικά φέτος μετείχαν στη δράση για την Παγκόσμια Ημέρα, 6 δομές του Δήμου Τρικκαίων:

ΚΔΑΠ «ΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ», ΚΔΑΠ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ», Α΄ Βρεφονηπιακός Σταθμός, Β΄ Βρεφονηπιακός Σταθμός, Δ΄ Βρεφονηπιακός Σταθμός, Z’ Παιδικός Σταθμός

Ενδεικτικά, πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Τα παιδιά του Α’ Βρεφονηπιακού σταθμού και τα παιδικά τμήματα, τη Δευτέρα 20  Νοεμβρίου τίμησαν την Παγκόσμια ημέρα της UNICEF για τα δικαιώματα του παιδιού.

Στην εκδήλωση, δύο μαθήτριες από το θεατρικό εργαστήρι του Δήμου Τρικκαίων διάβασαν και δραματοποίησαν παραμύθι σχετικό με τις ανάγκες των παιδιών με διαφορετικότητα και τα δικαιώματά τους. Τα παιδιά με τη βοήθεια των παιδαγωγών τους κατασκεύασαν μια μεγάλη καρδιά και με τέμπερες αποτύπωσαν τα διαφορετικά χρώματα όλων των παιδιών του κόσμου με τις παλάμες του. Τέλος τραγούδησαν και χόρεψαν έξω στην αυλή κάνοντας ένα μεγάλο κύκλο τα τραγούδια “ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ” και “ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ”.

Β’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Ο Β’ Βρεφονηπιακός Σταθμός Δ. Τρικκαίων πήρε μέρος στον παγκόσμιο εορτασμό, τραγουδώντας, χορεύοντας και αποτυπώνοντας με φαντασία τα δικαιώματα των μικρών μας φίλων!

Τα παιδικά τμήματα του Βρεφονηπιακού Σταθμού ανέπτυξαν το θέμα συζητώντας για τα δικαιώματα των παιδιών. Ακολούθησε δράση μουσικοκινητικής αγωγής για την ειρήνη, ενώ έγινε και ομαδική χειροτεχνία όπου σχημάτισαν με το αποτύπωμα της παλάμης τους στο σήμα της ειρήνης!

Τα μεγαλύτερα παιδιά του βρεφικού τμήματος άρχισαν την εκδήλωση με ένα τραγούδι: “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και συνέχισαν με μια ομαδική χειροτεχνία με χρωματιστά αποτυπώματα των χεριών τους, κάθε χεράκι συμβόλιζε και ένα από τα δικαιώματα των παιδιών, γύρω από την σφαίρα της  Γης.

Στην ευαίσθητη βρεφική και παιδική ηλικία – αναφέρεται από τον Σταθμό – μπορούμε να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση στα παιδιά, την ομαδικότητα μέσω των ομαδικών χειροτεχνιών και την αγάπη για τον χορό και το τραγούδι, τα παιδιά  αποκομίζουν μέσα από αυτές τις δραστηριότητες όλα τα οφέλη όσον αφορά την ψυχοκινητική τους ανάπτυξη και κατανοούν κυρίως το νόημα της αγάπης και της φροντίδας το οποίο  είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών!

Δ’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, είναι μέρα αναφοράς για τον Δ’ Βρεφονηπιακό Σταθμό του Δήμου Τρικκαίων.

Τα παιδιά, με την καθοδήγηση των παιδαγωγών, γιόρτασαν την ημέρα αυτή, ζωγραφίζοντας καρδούλες, γεμάτες Αγάπη, Υγεία, Φροντίδα, Αγωγή, Φιλία.

Στην αυλή του σχολείου, τραγούδησαν και χόρεψαν τραγούδια για τα δικαιώματα τους, όπως:

“Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”

“Αν όλα τα παιδιά της γης”

“Ελάτε φίλοι κ εχθροί να φτιάξουμε ένα σπίτι”…κ.α.

Στο τέλος της δράσης έφτιαξαν κολλάζ σε σχήμα δέντρου, το οποίο γέμισε από Αγάπη, Υγεία, Φροντίδα, Αγωγή, Φιλία με τις καρδιές που ζωγράφισαν!

Ζ’ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας για τα δικαιώματα των παιδιών και με σκοπό την ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων, την εβδομάδα από 20/11/2023 έως 24/11/2023 οι παιδαγωγοί του σταθμού, οι γονείς, η γυμνάστρια, ο μουσικός και η θεατρολόγος από το ΚΔΑΠ (ΦΡΟΥΡΙΟ) με διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από παιχνίδια, μουσικοκινητικά δρώμενα, δραματοποίηση παραμυθιών κ.ά. έδωσαν στους λιλιπούτειους μαθητές τη δυνατότητα να διασκεδάσουν, να μάθουν, να ρωτήσουν και κυρίως να ευαισθητοποιηθούν για τα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά .

Στις 20 Νοεμβρίου έγινε τοιχογραφία /grafiti γαλάζιου χρώματος από γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς (συμμετέχοντας σε σχετικό παγκόσμιο πρόγραμμα της UNICEF)  για να θυμίζει σε όλους μας την ευθύνη που έχουμε να μεγαλώνουμε υγιή και ευτυχισμένα παιδιά.  Πολύχρωμα μπαλόνια μετέφεραν τις ευχές  και την αγάπη για τα παιδιά όλου του κόσμου.

«…Όταν έστω και ένα μόνο παιδί στερείται τα δικαιώματά του, τότε ακυρώνεται η έννοια “δικαιώματα του ανθρώπου”. Τα παιδιά χρειάζονται την αγάπη μας και τη φροντίδα μας όχι μόνο την παγκόσμια ημέρα του παιδιού, αλλά όλες τις μέρες του χρόνου…»

 

ΚΔΑΠ «ΦΡΟΥΡΙΟ»

Ο τίτλος της δράσης ήταν 1ο Εργαστήρι θεατρικού παιχνιδιού για γονείς και παιδιά με τίτλο: “Μέσα απ’ τα μάτια σου μαθαίνω την αλήθεια μου”.

Εστιασμένο στον τέταρτη θεμελιώδη αρχή της διακήρυξης, που αφορά το άρθρο 12 και εστιάζει στην ελευθερία γνώμης και την ισότιμη συμμετοχή, το εργαστήριο εντάσσεται σε έναν κύκλο δραστηριοτήτων – που ξεκίνησε την προηγούμενη χρονιά – όπου τα ωφελούμενα παιδιά συμμετέχουν σε βιωματικές – επιμορφωτικές δράσεις συμπερίληψης με τις οικογένειες τους και έρχονται σε επαφή με δημιουργικό τρόπο, με θέματα κοινωνικού, οικολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Μέσω αυτών, δίνεται η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο επικοινωνίας και διάδρασης, που αφορά στον τρόπο που οι γονείς εμπεριέχονται στις δημιουργικές ώρες των παιδιών τους.

Βασισμένο στην ιδέα της δυναμικής που εμπεριέχεται στην από κοινού δημιουργική έκφραση μεγάλων και παιδιών που ανήκουν στην ίδια οικογένεια, αναπτύχθηκε το ενδιαφέρον για την εφαρμογή της σε ένα ευρύ πλαίσιο δραστηριοτήτων που προάγουν και ενδυναμώνουν την ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ γονέα και παιδιού.

Οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν είχαν σαν στόχο, να μπορούν να μετατραπούν σε εργαλεία εποικοδομητικής διαχείρισης ποικίλων συμπεριφορών, απροόπτων καταστάσεων και εντάσεων που απαντώνται στην καθημερινότητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΑΚΕΘ

Δείτε επίσης