Δεν αρκεί μια ποδηλατάδα για να ληφθούν αποφάσεις για το ποδήλατο στα Τρίκαλα Reviewed by Momizat on . Με ένα σύνθημα που ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα, αλλά που στα Τρίκαλα πρέπει να βρει διαφορετική εφαρμογή, διοργανώνεται την ερχόμενη Κυριακή σε όλ Με ένα σύνθημα που ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα, αλλά που στα Τρίκαλα πρέπει να βρει διαφορετική εφαρμογή, διοργανώνεται την ερχόμενη Κυριακή σε όλ Rating: 0

Δεν αρκεί μια ποδηλατάδα για να ληφθούν αποφάσεις για το ποδήλατο στα Τρίκαλα

Δεν αρκεί μια ποδηλατάδα για να ληφθούν αποφάσεις για το ποδήλατο στα Τρίκαλα

Με ένα σύνθημα που ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα, αλλά που στα Τρίκαλα πρέπει να βρει διαφορετική εφαρμογή, διοργανώνεται την ερχόμενη Κυριακή σε όλη τη χώρα, η 7η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία.

Εν όψει εκλογών, οι ποδηλάτες αποφάσισαν να θέσουν επί τάπητος το ζήτημα της ασφαλούς, υγιούς και οικολογικής μετακίνησης. Το σύνθημα είναι το εξής:

Οι Δήμαρχοι αλλάζουν – Οι Διεκδικήσεις μένουν

Στα Τρίκαλα η πορεία θα ξεκινήσει στις 5 το απόγευμα, από την κεντρική πλατεία, ενώ το ίδιο θα γίνει – σε διαφορετικές ώρες – σε άλλες 35 πόλεις «για την προώθηση του ποδηλάτου, των μέσων μαζικής μετακίνησης και για τον περιορισμό του ΙΧ».

Βέβαια, στα Τρίκαλα το πρόβλημα δεν είναι η ενθάρρυνση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης, αλλά η γενικότερη αντίληψη των εκάστοτε δημοτικών αρχών, που έκαναν ελάχιστα. Τρεις λέξεις μόνο: ποδηλατόδρομος στην Καποδιστρίου….

Σημειώνεται, τέλος ότι μετά την πορεία – που διοργανώνουν οι Ποδηλάτες Τρικάλων – επιδιώκεται να γίνει συζήτηση για τη συνέχιση των δράσεων και την επανέναρξη των βραδινών ποδηλατάδων, όπως αναφέρεται σχετικώς.

Ωραία όλα αυτά, αλλά ειδικά στα Τρίκαλα, υπάρχει θέμα: Τι ακριβώς ζητούμε για το ποδήλατο;
– Ποδηλατόδρομους; Αν ναι, σε ποια σημεία, για ποιον λόγο, με ποια προοπτική; Παράδειγμα: Η διαδρομή γήπεδο / κλειστό γυμναστήριο – Ασκληπιού, είναι σημαντική ή όχι για τους νέους; Η διαδρομή ΔΕΗ – ΟΤΕ – Ασκληπιού – ΔΕΥΑΤ είναι σημαντική ή όχι; Η διαδρομή Φρούριο – πάρκο Ματσόπουλου είναι σημαντική ή όχι; Με άλλα λόγια, η χάραξη μιας διαδρομής, εξαρτάται από τη «βαρύτητα» και τον σκοπό που θα θέλαμε να έχει αυτή η διαδρομή. Η Τρίτη κατά σειρά διαδρομή, έχει ως στόχο να αναδείξει δύο ιστορικά μνημεία της πόλης, άρα, έχει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία.

podil-trikala– Τι είδους ποδηλατόδρομους; Σαν τους αποτυχημένους στα Δικαστήρια και την 28ης Οκτωβρίου, που ξηλώθηκαν, αλλά παρέμεινε μπροστά από ΛΑΦΤ και ΣΟΑ, για… να μην παρκάρουν ΙΧ, ενώ δεν του σέβεται κανείς απολύτως οδηγός; Θέλουμε ποδηλατόδρομους με απλό διαχωρισμό από τον δρόμο, με κολωνάκια τύπου οδού Καποδιστρίου ή με τοιχάκι; Ούτε καν ξέρουμε τι θέλουμε και τι χρειάζεται στα Τρίκαλα.

– Αξιοποίηση διαδρομών; Μόλις τώρα εγκρίθηκε η ένταξη περιαστικής διαδρομής στον Δήμο Τρικκαίων, δηλαδή από τον κόμβο προς Ρόγγια, μέχρι το Διαλεχτό. Μόλις μία διαδρομή. Ακόμη και αυτή προς το ΤΕΦΑΑ, γίνεται με κίνδυνο των ποδηλατών.

– Σταντ; Αν ναι, πού; Μέχρι τώρα, ελάχιστες παρεμβάσεις έχουν γίνει σχεδιασμένα. Συνήθως, ο κόσμος αφήνει τα ποδήλατα, όπου χρειάζεται ή όπου έχει αποκτήσει τη συνήθεια να τα αφήει. Παράδειγμα: στα μπαράκια στα στενά πίσω από τον Σαράφη, τα ποδήλατα είναι παντού. Ακόμη κι αν τοποθετηθεί ένα σταντ – που χρειάζεται, αλλά δεν υπάρχει χώρος – όποιος πηγαίνει στο ένα μαγαζί, δεν είναι απαραίτητο ότι θα αφήνει το ποδήλατο κάπου πιο μακριά. Εξάλλου…. Γι’ αυτό πήρε το ποδήλατο και όχι το αυτοκίνητο!

– Μείωση χρήσης ΙΧ; Ναι, αλλά ποιος το καθορίζει αυτό; Υπάρχουν πραγματικές ανάγκες που ουδείς μπορεί να παραγνωρίσει: όλα τα ιατρεία βρίσκονται στο κέντρο της πόλης και είναι πρακτικώς αδύνατον, άρρωστοι διαφόρων ηλικιών να μεταβούν σε αυτά με το ποδήλατο….

– Επαναφορά ελεγχόμενης στάθμευσης; Ναι, αλλά με ποιο σύστημα; Το πανάκριβο του ΕΜΠ, που απορρίφθηκε για να συνεχιστεί ή κάποιο άλλο; Ποιο είναι το «δίκαιο» εισιτήριο; Πού είναι τα περισσότερα πάρκινγκ;
– Αύξηση χρήσης αστικών; Ναι, αλλά με μίνι μπας ή με τα μεγάλα αστικά; Και πού θα είναι αφετηρία;

– Σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων; Υπάρχουν δύο. Με διαγωνισμό επιλέγεται το ένα (η σχετική πρόταση στο «Πράσινο Ταμείο» απορρίφθηκε χωρίς κανέναν λόγο και τα χρήματα δόθηκαν σε πόλεις που δεν ξέρουν τι είναι… ποδήλατο). Ποιο είναι το ποσό που θα θεωρήσουμε «δίκαιο» για την ενοικίαση; Θα ληφθεί υπ’ όψιν η εμπειρία της Καρδίτσας, της μόνης «συγγενικής» με τα Τρίκαλα πόλης σε αυτόν τον τομέα;

– Ελεγχος; Και ποιος θα κάνει αυτόν τον έλεγχο; Η Τροχαία; Δεν προλαβαίνει; Η Δημοτική Αστυνομία; Αυτή, με μια εντελώς απαράδεκτη απόφαση, καταργήθηκε. Ειδικό κλιμάκιο; Δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο…

Πολύπλοκο

Με άλλα λόγια, το ζήτημα των ποδηλάτων στα Τρίκαλα δεν είναι απλό. Δεν αρκεί να λέμε μόνο «θέλουμε ποδήλατα». Τα έχουμε τα ποδήλατα. Νέα πόλη θέλουμε. Νέο σχεδιασμό. Νέα προοπτική. Και συζήτηση μεταξύ μας. Από τη συζήτηση αυτή, απουσιάζουν και οι Ποδηλάτες Τρικάλων, δυστυχώς… (εκτός αν αγνοούμε κάποια δημόσια παρέμβαση τα τελευταία τρία χρόνια ή μια συμμετοχή σε συζήτηση ή ένα δημόσιο κείμενο). Απουσιάζουν και πάρα πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι και δημοτικές αρχές, που θα έδιναν το έναυσμα, ώστε να ξεκινήσει η σχετική συζήτηση.. Απουσιάζουν οι πολίτες, οι οποίοι δεν πιέζουν.

Επομένως, το ζήτημα «ποδήλατο» δεν είναι απλό. Σχετίζεται με την κυκλοφοριακή  αγωγή, με τη λειτουργία της πόλης, με την ασφάλειά μας, με τα σεμινάρια, με την επισταμένη ενασχόληση, με ορθό σχεδιασμό, που θα λαμβάνει υπ’ όψιν τα πάντα (ακόμη και το ότι όλοι μας ως ποδηλάτες, πάμε ανάποδα…).
Η συζήτηση θα μπορούσε να ανοίξει με αφορμή τις δημοτικές εκλογές.
Αλλά να πάρουν θέση όλοι. Όχι με μια ποδηλατάδα να λέμε «θέλουμε ποδήλατο». Εντάξει. Θέλουμε.

Μετά;
Θα λειτουργούμε διά της αντιπροσώπευσης;
Θα μας λύσει όλα τα προβλήματα ένας μάγος Δήμαρχος;
Αν δεν συμμετάσχουμε, τίποτε δεν θα λυθεί.
Να συζητήσουμε όμως.
Στα σοβαρά.

 

Θανάσης Μιχαλάκης

 

 

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή