"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

15.2 C
Trikala

Δημήτρης Κουρέτας: «Γιατί οι Θεσσαλοί να ψηφίσουν εμάς… Όχι Αγοραστό και τους άλλους»

lafarm

Σχετικά άρθρα

O κ. Δημήτρης Κουρέτας είναι υποψήφιος περιφερειάρχης Θεσσαλίας και επικεφαλής της Κίνησης «Πρωτοβουλία»

Όσο υπεύθυνη είναι η παράταξη που διοικεί για πράγματα που δεν έγιναν, άλλο τόσο υπεύθυνη είναι και η αντιπολίτευση η οποία τα τελευταία 5 χρόνια είναι απούσα – Η Θεσσαλία είναι ένας γίγαντας που δυστυχώς κοιμάται…»

Συνέντευξη στον Γιάννη Ανδρεάκη

Εφ’ όλης της ύλης κριτική στο έργο της περιφερειακής Αρχής Αγοραστού ασκεί ο Δημήτρης Κουρέτας, υποψήφιος περιφερειάρχης Θεσσαλίας και επικεφαλής της Κίνησης «Πρωτοβουλία», με τη συνέντευξη που παραχωρεί στη larissanet. Παράλληλα, καταλογίζει στην αντιπολίτευση «απουσία» και «συνυπευθυνότητα» για όσα δεν έγιναν στην περιοχή.

Ο κ. Κουρέτας χαρακτηρίζει τη Θεσσαλία «γίγαντα που δυστυχώς κοιμάται» και κάνει συγκριτική αναφορά στο ΑΕΠ που αντλεί από τον αγροδιατροφικό τομέα σε σχέση με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σχετικά με τον απολογισμό που παρουσίασε ο Κ. Αγοραστός υπογραμμίζει ότι «έχει εξαιρετική σημασία η κρίση όσων έχουν δώσει τα χρήματα για να γίνουν τα έργα και οι παρεμβάσεις στις οποίες αναφέρεται ο περιφερειάρχης.  Και αυτοί είναι οι κοινοτικοί. Οι οποίοι λένε άλλα πράγματα…» και παραθέτει συγκεκριμένες αναφορές.

Για ακόμη μία φορά ο κ. Κουρέτας επισημαίνει ότι η Θεσσαλία είναι ουραγός – 12ηαπό τις 13 περιφέρειες της χώρας – σε ότι αφορά την απορροφητικότητα ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης κάνει εκτενή αναφορά στο αναπτυξιακό όραμα για τη Θεσσαλία, το οποίο προτείνει η Κίνηση «Πρωτοβουλία», τονίζοντας ότι «περιλαμβάνει τον εντοπισμό των μοναδικών χαρακτηριστικών και των συγκριτικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Θεσσαλίας και τη συμφωνία ενός κοινού αναπτυξιακού οράματος για την αξιοποίησή τους».

Αναλυτικά, η συνέντευξη του Δημήτρη Κουρέτα:

Κύριε Κουρέτα, τους τελευταίους μήνες πραγματοποιείτε επαφές στους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας και μιλάτε με τους πολίτες, πώς θα «σκιαγραφούσατε» την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η περιοχή και ποιά είναι τα σοβαρότερα προβλήματα και οι υστερήσεις που αντιμετωπίζει η Θεσσαλία;

Την κατάσταση που βρίσκεται η Θεσσαλία την γνωρίζω εδώ και αρκετά χρόνια από την ενασχόλησή μου με τα τοπικά προϊόντα και αυτή η γνώση με οδήγησε στην απόφαση να δημιουργηθεί η «Πρωτοβουλία». Δεν έγινε ανάποδα. Η Θεσσαλία είναι ένας γίγαντας που δυστυχώς κοιμάται. Τι σημαίνει αυτό με στοιχεία γιατί θέλω να μιλώ με στοιχεία. Η Θεσσαλία έχει μια ιδιαιτερότητα. Αντλεί το ΑΕΠ της από τον αγροδιατροφικό τομέα. Το 31% του ΑΕΠ προέρχεται από αυτόν. Δείτε τώρα τι πρόβλημα έχουμε. Η Σουηδία είναι πρώτη στην ΕΕ των 28 σε ετήσιο εισόδημα/ανά εργαζόμενο στον αγροτικό τομέα με 60.000/ανά εργαζόμενο/έτος. Στην μέση του πίνακα είναι η Ιταλία με την Ισπανία με 40.000/εργαζόμενο και η Ελλάδα κάπου στο τέλος με 12.000/εργαζόμενο, ενώ η Θεσσαλία στον πάτο των περιφερειών της ΕΕ με 8.000/ανά εργαζόμενο/έτος. Είναι κουτοί οι Θεσσαλοί ή ανίκανοι; Όχι δεν είναι. Απλά κάνουν διαχρονικά λάθος πράγματα. Εκεί είναι όλη η ιστορία. Πώς θα πάρουμε την προστιθέμενη αξία από την γεωργία. Μπορούμε; Εμείς λέμε ναι με πρόγραμμα το οποίο έχουμε εκπονήσει και έχει τρεις άξονες βασισμένους σε αυτά τα θέματα.

Το αναπτυξιακό μας όραμα έχει να κάνει με το πώς θα αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα μέσω των χρηματοδοτήσεων και των εργαλείων που μας δίνει η τρέχουσα κατάσταση»

Πρόσφατα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός παρουσίασε τον απολογισμό έργου. Πώς αποτιμάτε εσείς, από την πλευρά σας, αυτό το έργο;

Πραγματικά πρέπει να απορεί κανείς, όταν ακούει τον περιφερειάρχη να κάνει τον απολογισμό του έργου του. Το ερώτημα είναι όμως ποιος πρέπει να τον κρίνει; Οι πολίτες έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να το κάνουν ή ο περιφερειάρχης τους κρύβει τα στοιχεία που είναι απαραίτητα στους πολίτες για να τον κρίνουν; Σε κάθε περίπτωση έχει εξαιρετική σημασία η κρίση όσων έχουν δώσει τα χρήματα για να γίνουν τα έργα και οι παρεμβάσεις στις οποίες αναφέρεται ο περιφερειάρχης.  Και αυτοί είναι οι κοινοτικοί. Οι οποίοι λένε άλλα πράγματα. Ο κ. περιφερειάρχης όμως όφειλε να δώσει αυτά τα στοιχεία (είναι αναρτημένα βέβαια στο διαδίκτυο αλλάπόσοι πολίτες έχουν την ευχέρεια να τα βρουν;).

Διαβάζουμε λοιπόν στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.thessalia-espa.gr/attachments/article/431/apofaseis_symperasmata.pdf (επίσημη ιστοσελίδα διαχειριστικής αρχής, 27 Νοεμβρίου 2018)

Σελίδα 5. Οι κοινοτικοί σημείωσαν την πλημμελή λειτουργία του Συμβουλίου Καινοτομίας της Περιφέρειας που ασχολείται με την απορρόφηση των χρημάτων του άξονα 1, στον οποίο στο επόμενο ΠΕΠ θα πάνε το 35% των χρημάτων, λέγοντας ότι ελπίζουν να δημιουργηθεί θετικό επιχειρηματικό κλίμα (εννοώντας ευγενικά ότι δεν φρόντισε η περιφέρεια να το δημιουργήσει).

Σελίδα 6. Σχετικά με την αδυναμία των Δήμων να ανταποκριθούν στην απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ , η μέχρι σήμερα συμβολή της Μονάδας Διαχείρισης (δηλαδή του μηχανισμού της περιφέρειας κ. περιφερειάρχα) κρίνεται ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ.

Σελίδα 6. Σχετικά με την απορρόφηση των χρημάτων για τα σχέδια που αφορούν την Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, προτείνουν να αναληφθούν πρωτοβουλίες προκειμένου να ολοκληρωθούν (άραγε κ. περιφερειάρχα ξέρουν οι πολίτες των Τρικάλων και της Καρδίτσας ότι οι δυο νομοί αυτοί είναι σχεδόν τελευταίοι στην απορρόφηση κονδυλίων του ΕΣΠΑ σε όλη τη χώρα;)

Σελίδα 6. Τονίζουν την ανάγκη επίσπευσης των δράσεων του ΕΣΠΑ για την απασχόληση και κατάρτιση και την κοινωνική οικονομία, που είμαστε τελευταία περιφέρεια στη χώρα.

Σελίδα 6. Σχετικά με την απορρόφηση των πόρων για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας τόνισαν την ανάγκη διαχειριστικής ετοιμότητας για την αποφυγή περαιτέρω αρνητικών επιπτώσεων.

Όπως βλέπετε με στοιχεία πάντα, δεν είναι η κατάσταση όπως την παρουσιάζει ο περιφερειάρχης.

Έχετε ασκήσει κριτική στην περιφερειακή Αρχή ειδικά σε ότι αφορά τις επιδόσεις της στην απορροφητικότητα ευρωπαϊκών κονδυλίων. Από πού τεκμηριώνονται αυτές οι θέσεις σας;

Η κριτική μου βρίσκεται στην μελέτη των στοιχείων από την επιτροπή παρακολούθησης του ΕΣΠΑ που κάνουν οι κοινοτικοί κάθε 6 μήνες. Αν δείτε τα στοιχεία φαίνεται ότι είμαστε 12οι στις 13 περιφέρειες. Δείτε σε αυτό το επίσημο site https://cohesiondata.ec.europa.eu/countries/GR, που βρίσκεται η Θεσσαλία. Άρα φαίνεται ότι είμαστε ουραγοί. Άλλα πράγματα είχαν συμφωνηθεί να γίνουν με την ΕΕ, και άλλα έκανε ο περιφερειάρχης  Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα. Και αποτυπώνεται στο site αν το ανοίξετε και το ψάξετε.

Στον τομέα της επιχειρηματικότητας έχουμε 63 εκατ. ευρώ και απορροφήσαμε μόλις 2,5 και στην προστασία του περιβάλλοντος και την υγεία 103 εκατ. ευρώ και απορροφήσαμε μόλις 6. Εδώ αποτυπώνεται όλο το στρεβλό μοντέλο αντίληψης της διοίκησης αυτής της 9ετίας.

Θα ήθελα ένα σχόλιό σας και για την αντιπολίτευση, όπως αυτή εκφράστηκε κατά την τρέχουσα θητεία στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Κοιτάξτε. Όσο υπεύθυνη είναι η παράταξη που διοικεί για πράγματα που δεν έγιναν, άλλο τόσο υπεύθυνη είναι και η αντιπολίτευση η οποία τα τελευταία 5 χρόνια είναι απούσα. Εγώ προσωπικά δεν έχω δει ούτε μια πρόταση να γίνει κάτι έστω και αν δεν εγκρίθηκε. Απλά παρακολούθησαν στωικά το τι γινόταν και δεν πρότειναν απολύτως τίποτα. Άρα την θεωρώ συνυπεύθυνη.

Κάθε χώρα θα ήθελε να έχει στην επικράτεια της μια Θεσσαλία (για τους λόγους που ήδη ανέφερα) και έναν Όλυμπο για τον Οικουμενικό του χαρακτήρα. Και εμείς τα έχουμε και αντί να μας βοηθήσουν να φτάσουμε κορυφή κάνουμε ακόμη δρόμους»

Μιλώντας για το μέλλον της Θεσσαλίας, πώς θα περιγράφατε το αναπτυξιακό μίγμα, το οποίο εσείς προτείνετε για τα επόμενα χρόνια;

Το αναπτυξιακό μας όραμα έχει να κάνει με το πώς θα αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα μέσω των χρηματοδοτήσεων και των εργαλείων που μας δίνει η τρέχουσα κατάσταση. Περιλαμβάνει τον εντοπισμό των μοναδικών χαρακτηριστικών και των συγκριτικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Θεσσαλίας και τη συμφωνία ενός κοινού αναπτυξιακού οράματος για την αξιοποίησή τους. Αυτό σημαίνει ότι ο παραγωγικός τομέας, ο ακαδημαϊκός τομέας, η δημόσια διοίκηση και η κοινωνία των πολιτών εργάζονται από κοινού για την επίτευξη του οράματος και ότι οι διαθέσιμοι πόροι κατευθύνονται προς λίγες, ιεραρχημένες δράσεις που υπηρετούν το συγκεκριμένο όραμα. Εμείς για να φτιάξουμε το πρόγραμμά μας απαντήσαμε στα εξής: Ποιο σενάριο (μετάβαση, εκσυγχρονισμός, διαφοροποίηση) θεωρείται ως βέλτιστο και γιατί. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις του προτεινόμενου σεναρίου στην αύξηση του περιφερειακού ΑΕΠ, στην απασχόληση και στις εξαγωγές με ορίζοντα το 2026. Ποιες τεχνολογίες ή ειδικές γνώσεις ή δεξιότητες ή πόροι απαιτούνται για την εφαρμογή του σεναρίου. Τι είδους παρεμβάσεις χρειάζονται (χρηματοδοτικές, νομοθετικές, κ.ο.κ.) για να υλοποιηθεί το σενάριο. Ποιοι παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντος μπορούν να επηρεάσουν την εφαρμογή των παρεμβάσεων.

Αυτό που μας απασχολεί είναι το πώς θα αυξήσουμε τους δείκτες σε τομείς που είμαστε κακοί και αυτοί οι δείκτες είναι το κλειδί για να αυξήσουμε το ΑΕΠ μας ως Θεσσαλία. Δηλαδή η μεταποίηση και η σχέση με τον πολιτισμό και τον τουρισμό. Εξειδικεύοντας, στα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της Θεσσαλίας, περιλαμβάνονται, κατά φθίνουσα σειρά:

  • Τα Μετέωρα, το μοναδικό μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO στη Θεσσαλία και μία από τις 19 αντίστοιχα χαρακτηρισμένες τοποθεσίες στην Ελλάδα, αποτελούν το ένα και μόνο χαρακτηριστικό μοναδικότητας παγκόσμιας εμβέλειας της Περιφέρειας. Δεν κάναμε απολύτως τίποτα από αυτά που υπογράψαμε το 2014 και για τα οποία μας δόθηκαν χρήματα.
  • Η εύφορη πεδιάδα που σε συνδυασμό με το μικροκλίμα οδηγεί έναν συγκριτικά ισχυρό πρωτογενή τομέα και την πρώτη μεταποίηση. Η Θεσσαλία κατέχει την πρώτη ή τη δεύτερη θέση σε εθνικό επίπεδο στην παραγωγή μιας μεγάλης γκάμας αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Ομοίως δεν κάναμε απολύτως τίποτα.
  • Τα ιδιαίτερα ανεπτυγμένα μεταφορικά δίκτυα (οδικό, σιδηροδρομικό) στον άξονα βορράς – νότος που σε συνδυασμό με την πρόσφατη προσθήκη του αεροδρομίου της Αγχιάλου δημιουργούν τις ικανές συνθήκες για τη διακίνηση ανθρώπων και προϊόντων προς τα δύο κύρια μητροπολιτικά κέντρα της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) και τη βαλκανική ενδοχώρα.
  • Το σύστημα Όλυμπος σε όλη του την έκταση (παραγωγή, τουρισμός, πολιτισμός)
  • Τα πλήρως ανεπτυγμένα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο και Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας που τώρα είναι ένα Ίδρυμα) που εξειδικεύονται θεματικά σε επιστημονικά πεδία συναφή με τη διάρθρωση του παραγωγικού τομέα.

Κλείνοντας, με ποιά επιχειρήματα θα πείθατε έναν αναποφάσιστο Θεσσαλό πολίτη να στηρίξει με την ψήφο του την «Πρωτοβουλία» και τον Δημήτρη Κουρέτα στην κάλπη των περιφερειακών εκλογών;

Όπως καταλάβατε απάντησα ήδη γιατί απέτυχε η διακυβέρνηση του νυν περιφερειάρχη που σαν πρωμετωπίδα έχει βάλει τα έργα και τους δρόμους, ενώ τα χρήματα δόθηκαν κυρίως για τους λόγους που σας ανέλυσα πριν.  Και γιατί εμάς, διότι έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα (του οποίου τα βασικά σας είπα νωρίτερα), το οποίο μπορεί να  αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλίας και να παράγει πλούτο. Τώρα αν με ρωτήσετε και γιατί να σε εμπιστευτούνε οι πολίτες; Μπορεί και εσύ να τους λες ψέματα όπως και οι προηγούμενοι, οι ψηφοφόροι να πάνε να διαβάσουν την επαγγελματική μου διαδρομή. Ήρθα εδώ στη Λάρισα άγνωστος και όταν ήρθα το 1999, υπήρχαν χωράφια και φτιάξαμε ένα κέντρο αριστείας στον αγροδιατροφικό τομέα. Κέντρο αριστείας για όλη την Ευρώπη. Δεν ψηφίζουν για κόμμα. Αυτό ας το κάνουν στις ευρωεκλογές. Ψηφίζουν για ανάπτυξη στη Θεσσαλία ανεξάρτητα από κόμματα. Και εμείς μπορούμε να συμβάλλουμε σε αυτό, χωρίς να ακυρώνω φυσικά την συνεισφορά όλων των άλλων. Κάθε χώρα θα ήθελε να έχει στην επικράτεια της μια Θεσσαλία (για τους λόγους που ήδη ανέφερα) και έναν Όλυμπο για τον Οικουμενικό του χαρακτήρα. Και εμείς τα έχουμε και αντί να μας βοηθήσουν να φτάσουμε κορυφή κάνουμε ακόμη δρόμους. Ας μείνει το τελευταίο σε όποιον θέλει ή σκέφτεται να μας ψηφίσει.

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης