"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

21.4 C
Trikala

Δριτσέλη: Συνθήκες γαλέρας στα φροντιστήρια

lafarm

Σχετικά άρθρα

«Οι συνθήκες γαλέρας οι οποίες επικρατούν σε αρκετά φροντιστήρια ή ιδιωτικά σχολεία είναι θέμα που οφείλει να μας απασχολήσει όλους.»

 

Τοποθέτηση Παναγιώτας Δριτσέλη στην συζήτηση του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις». Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. 2.8.2016

 

Πάντοτε ο διάλογος στα νομοσχέδια για την παιδεία είναι εποικοδομητικός και ουσιαστικός και αναδεικνύει κάθε φορά τα ιδεολογικά πρόσημα των κομμάτων και των παρατάξεων και αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που ο καθένας ψηφίζει επί των άρθρων.

Ειδικά σήμερα, στη συζήτηση μετά από την ακρόαση των φορέων, η οποία ήταν αρκετά ουσιαστική και πολύ αποκαλυπτική, ιδιαίτερα σε σχέση με την τροπολογία που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας, νομίζω ότι όλοι θα πρέπει να αναστοχαστούμε και ως προς το τι ακριβώς θέλουμε για την εκπαίδευση, τι ακριβώς θέλουμε όμως και για τα παιδιά, για τους μαθητές. Είναι πολύ σημαντικό να τους αναφέρουμε συνεχώς, γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία ουσιαστικά αφορά στους μαθητές, οι οποίοι θα πρέπει να είναι το σημείο αναφοράς κάθε εκπαιδευτικού, κάθε εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Από εκεί και πέρα, αυτό το νομοσχέδιο σηματοδοτεί για άλλη μια φορά μια σημαντική προσπάθεια ανασυγκρότησης δύο πολύ κρίσιμων πεδίων της εκπαίδευσης. Ήταν σημαντικό να γίνει αυτή η μεταρρύθμιση, αυτή η παρέμβαση στην ελληνόγλωσση και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση; Κατά την άποψή μου ναι. Οι συνθήκες έχουν αλλάξει, όπως και τα δεδομένα. Η ελληνική πραγματικότητα αυτή τη στιγμή είναι συγκεκριμένη, η ομογένεια του εξωτερικού είναι δυνατή, επομένως, θα έπρεπε με κάθε τρόπο τα πράγματα να διευθετηθούν.

Σε ό,τι αφορά την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, πέρα από τη διαχρονική σημασία της, τα τελευταία χρόνια είναι ένα μέσο στήριξης των οικογενειών, οι οποίες, εξαιτίας της κρίσης αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν πρόσφατα από τη χώρα μας και να αναζητήσουν επαγγελματική προοπτική στο εξωτερικό. Γι’ αυτό αποτελεί το εργαλείο διατήρησης των πολιτιστικών και των εθνικών δεσμών της ομογένειας με τη χώρα μας αφενός και αφετέρου τη διασφάλιση της ομαλής συνέχισης της εκπαίδευσης των παιδιών που έφυγαν από τη χώρα τα τελευταία χρόνια. Αυτές οι κρίσιμες ανάγκες επιβάλλουν την ανασυγκρότηση και τη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Με αυτό το νομοσχέδιο εισάγονται μια σειρά από παιδαγωγικές και πρακτικές ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Όσον αφορά το θέμα αυτό εισάγεται ένα πλαίσιο ευελιξίας στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού, το οποίο θέτει το στόχο της μετάβασης στην δίγλωσση εκπαίδευση, ώστε να διασφαλίζεται η ένταξη των παιδιών στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών υποδοχής. Ταυτόχρονα ενισχύει και τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, τα οποία καλούνται πλέον να διαδραματίσουν έναν ιδιαίτερο ρόλο στην υποδοχή των παιδιών που μετανάστευσαν πολύ πρόσφατα από την Ελλάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση προσφέρονται χρήσιμα εργαλεία στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση, ώστε να μπορεί να φτάνει ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη ελληνική κοινότητα, δηλαδή, σε κάθε γωνιά του πλανήτη, παρά την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία για την εκπαίδευση στο σύνολο της.

Όσον αφορά τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας εκκινεί την  προσπάθειά του από την τεκμηριωμένη σκέψη ότι σήμερα στην Ελλάδα τα διαπολιτισμικά σχολεία είναι αντικειμενικά λίγα. Ωστόσο, αναμφισβήτητα, τα ελληνικά σχολεία είναι πολυπολιτισμικά και αυτή είναι μια κοινωνική αλλαγή, η οποία λαμβάνεται υπόψη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Σε αυτή την κατεύθυνση η δυνατότητα που δίνει το νομοσχέδιο στα σχολεία να εντάξουν την διαπολιτισμική εκπαίδευση στο πρόγραμμα τους, είναι εξαιρετικά σημαντική. Είναι προφανές ότι η εκπαιδευτική αρχή της ένταξης των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής, με σοβαρή όμως μέριμνα στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες, αποτελεί και την απάντηση στις νέες κοινωνικές συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει η ελληνική εκπαίδευση.

Και τα λέω αυτά και επιμένω πάρα πολύ, γιατί είδα και την πολύ μεγάλη ανάγκη της Νέας Δημοκρατίας να απολογηθεί στην Χρυσή Αυγή για το αν ψήφισε ή όχι τα συγκεκριμένα άρθρα.

Επίσης, σε σχέση με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, το Υπουργείο δεν υλοποιεί τίποτα παραπάνω από μία υποχρέωση, την οποία κατά την άποψή μου έχει και έχουμε όλοι μας και έρχεται να προστεθεί σε ένα μεγάλο – γιγαντιαίο πάζλ που λέγεται προσφυγικό ζήτημα και που ταλανίζει όχι μόνο τη χώρα μας αλλά γενικότερα την Ευρώπη. Η παρέμβαση αυτή  είναι ένα ακόμα κομμάτι ανάμεσα στα δεκάδες που έχει τοποθετήσει ήδη ο Ελληνικός λαός, οι διάφορες συλλογικότητες, οι εθελοντές και οι οποίοι έχουν προσφέρει αναμφισβήτητα ένα απίστευτο έργο και η προσφορά των οποίων έχει αναγνωριστεί διεθνώς.

Έτσι με υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, η Κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου υλοποιεί αυτές τις παρεμβάσεις τις οποίες όλοι θα πρέπει να αγκαλιάσουμε και είμαι σίγουρη ότι κυρίως η ελληνική κοινωνία και τα προσφυγόπουλα θα αγκαλιάσουν τον Σεπτέμβριο.

Τέλος, να πω δύο λόγια για την πολύ σημαντική τροπολογία και για τα άρθρα για την ιδιωτική εκπαίδευση, τα οποία εισάγονται στο νομοσχέδιο και αποτελούν πραγματική τομή. Θεωρώ ότι όσοι δεν ψηφίζουν τα συγκεκριμένα άρθρα, απλά κλείνουν τα μάτια σε μια πολύ άσχημη πραγματικότητα, την οποία σήμερα πολύ γλαφυρά παρουσίασαν και οι φορείς και στην οποία κάποιοι ίσως δεν έχουν τη βούληση να αλλάξουν τα πράγματα ή να αλλάξουμε σελίδα. Τα πράγματα στην ιδιωτική εκπαίδευση, στα φροντιστήρια, στα ιδιωτικά σχολεία είναι έτσι ακριβώς όπως έχουν περιγραφεί και το γνωρίζουμε όλοι. Και κακώς κάποιοι προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από το δάχτυλό τους. Αν η προσφορά τους είναι σημαντική ή όχι είναι μια άλλη συζήτηση την οποία μπορούμε να κάνουμε και μπορούμε να την κάνουμε και σε αυτή την Επιτροπή. Το αν όμως οι συνθήκες γαλέρας οι οποίες επικρατούν αυτή τη στιγμή, όχι σε όλα, αλλά σε αρκετά  ή στα περισσότερα, ο καθένας δίνει την άποψή του για αυτό, φροντιστήρια ή ιδιωτικά σχολεία, μπορούν να συνεχίσουν να υφίστανται το 2016, νομίζω ότι είναι θέμα για όλους μας και είναι υπόθεση της Ελληνικής Βουλής. Εμείς μένουμε πιστοί και συμβατοί σε αυτά που χρόνια ευαγγελιζόμαστε και σε αυτά για τα οποία χρόνια παλεύουμε, για τα οποία δίνουμε αγώνες και έχουμε δεσμευτεί. Από εκεί και πέρα ο καθένας θα τοποθετηθεί και στην Ολομέλεια, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

 

Σας ευχαριστώ.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης