Εκδήλωση του ΚΚΕ με θέμα «ΕΕ και παιδεία» Reviewed by Momizat on . με ομιλητές: τη Μαρία Γαβαλά υποψήφια ευρωβουλευτή και τον Γιώργο Καΐκη υποψήφιο δήμαρχο Τρικκαίων Εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «ΕΕ και παιδεία» πραγματοποιήθηκε α με ομιλητές: τη Μαρία Γαβαλά υποψήφια ευρωβουλευτή και τον Γιώργο Καΐκη υποψήφιο δήμαρχο Τρικκαίων Εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «ΕΕ και παιδεία» πραγματοποιήθηκε α Rating: 0

Εκδήλωση του ΚΚΕ με θέμα «ΕΕ και παιδεία»

Εκδήλωση του ΚΚΕ με θέμα «ΕΕ και παιδεία»

με ομιλητές:

τη Μαρία Γαβαλά υποψήφια ευρωβουλευτή

και τον Γιώργο Καΐκη υποψήφιο δήμαρχο Τρικκαίων

Εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «ΕΕ και παιδεία» πραγματοποιήθηκε από την ΚΟΒ Εκπαιδευτικών του ΚΚΕ στα Τρίκαλα, την Παρασκευή 2 Μάη, στο ξενοδοχείο «Αχίλλειο».

Στην εκδήλωση μίλησαν οι : Μαρία Γαβαλά υποψήφια ευρωβουλευτής του ΚΚΕ & ο Γιώργος Καϊκης υποψήφιος δήμαρχος Τρικάλων με τον συνδυασμό της Λαϊκής Συσπείρωσης.

Η ομιλήτρια επισήμανε μεταξύ άλλων στα εξής: «η ισχυροποίηση του ΚΚΕ παντού, στην ευρωβουλή, σε δήμους και περιφέρειες σημαίνει ότι την επόμενη μέρα, στις 26 του Μάη, υπάρχουν καλύτερες προϋποθέσεις να φρενάρουμε μέτρα, που είναι μπροστά μας, στα πλαίσια της στρατηγικής «ευρώπη 2020». Αυτή την στρατηγική εξειδίκευση, συνέχεια του μνημονίου, που δεν τελείωσε, δεν αμφισβητεί ούτε η κυβέρνηση της ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, που στηρίζει και υλοποιεί αυτή την κατεύθυνση, δεν την αμφισβητεί όμως ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ και η συν αυτώ, αφού και οι δυο τους πίνουν νερό στο όνομα της ΕΕ, έχουν ψηφίσει εδώ και χρόνια, από το 1992, το μνημόνιο των μνημονίων, τη συνθήκη του Μάαστριχτ.

Μπορεί σήμερα να λένε, η μεν ΝΔ να λέει ότι τα μνημόνια τελειώσανε, ότι έρχεται η ανάπτυξη, όμως κρύβει ότι αυτή η ανάπτυξη θα γίνει πάνω στα συντρίμμια των λαϊκών δικαιωμάτων. Γι αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ τα μασάει τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα που εύκολα έλεγε το προηγούμενο χρονικό διάστημα, έτσι έφτασε στην «άρση των αδικιών του μνημονίου» , εγκατέλειψε δηλαδή ακόμη κι αυτές τις όποιες «αγωνιστικές του διακηρύξεις», πλήρως ταυτίζεται πλέον και με τον ΣΕΒ.

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες η παιδεία καλείται να παίξει αποφασιστικό ρόλο για να προχωρήσουν τα ήδη ψηφισμένα από όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, δηλαδή την ακόμη μεγαλύτερη προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στην καπιταλιστική αγορά, που προσκυνά ένα θεό, το κέρδος.

Τα σημερινά μέτρα στην παιδεία δεν αφορούν το «σχολείο του ΔΝΤ», όπως αποπροσανατολιστικά λέγεται, ούτε απλά την ανάγκη περιορισμού των δαπανών.

Αποτελούν ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ που έρχονται από πολύ μακριά και κυρίως ΠΑΝΕ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΑ- γι’ αυτό η εκπαίδευση φέρνει πάνω της όλη την ιστορία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων της δεκαετίας του 2000

Στη χώρα μας οι αλλαγές αυτές έχουν σχετικά καθυστερήσει.., π.χ. μεγάλο ακόμη ποσοστών παιδιών που τελειώνει το λύκειο, μικρές οι ροές προς την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση

Οι νομοθετικές ρυθμίσεις τα τελευταία χρόνια έρχονται για να αλλάξουν την κατάσταση. Π.χ ο νόμος πλαίσιο και οι διοικητικές αλλαγές στο Πανεπιστήμιο, ο νόμος 3848 για το νέο σχολείο (2010), ο πρόσφατος για το λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Στόχος: η ενίσχυση των κύκλων σπουδών, τα διαβαθμισμένα πτυχία, οι επιχειρήσεις μέσα ως επενδυτές- χορηγοί σε πανεπιστημιακές έδρες και προγράμματα έρευνας, η ροή προς την ψευτοκατάρτιση, 14% η διαρροή προς την 9χρονη, 70000παιδιά στην παιδική εργασία υπολογίζει η UNICEF, να ανοίξει ο δρόμος για τη διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, στη βάση των δεξιοτήτων

ΜΟΧΛΟΣ για τα παραπάνω Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, για προγράμματα σπουδών, σχολικών μονάδων, ΑΕΙ-ΤΕΙ,εκπαιδευτικών. : σ’αυτή τη βάση κλείνουν σχολεία (1600), σχολές, (Αθηνά) , μπαίνουν σε κινητικότητα και απολύονται εκπαιδευτικοί»

Ο Γ. Καϊκης στάθηκε στα εξής: «Ο ρόλος της περιφερειακής και τοπικής διοίκησης θα αναδειχτεί κρίσιμος, Θα αναδειχτεί κρίσιμος, αφού θα παίρνει ΘΕΣΜΙΚΑ όλο και πιο αποφασιστικό ρόλο στο σχεδιασμό της εκπαίδευσης. Ήδη περιλαμβάνεται ο δείκτης «διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και οικονομικών πόρων του σχολείου». Σήμερα η τοπική διοίκηση έχει στην ευθύνη της τα σχολικά κτίρια, διανέμει λειτουργικά έξοδα των σχολείων και της έχει εκχωρηθεί η δυνατότητα να τα επιδοτεί μέσω ιδίων εσόδων . Το 15% των δήμων έχει προχωρήσει σε επιβολή τελών ως πρόσθετο έσοδο των σχολικών επιτροπών, μέσω της διεύρυνσης του συντελεστή του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων.

Λαμβάνει ενεργό μέρος στο σχεδιασμό και την προώθηση της διαβίου μάθησης και της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης (ΚΕΚ, ΙΕΚ, ΣΕΚ, Εθελοντισμός, μαθητεία) π.χ. πλαίσιο συνεργασίας δήμου Λαγκαδά με βιομηχανικό επιμελητήριο Βερολίνου και απόκτηση τίτλου επαγγέλματος στο Βερολίνο για 100 νέους ηλικίας 18-25 ετών, ή πχ η Περιφέρεια Αττικής αποφάσισε την ίδρυση ενός «δικτύου ν ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ επιχειρήσεων- Διοίκησης- ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημίων»

 

 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Κ.Ο. ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ

omilia_kke

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή