"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.3 C
Trikala

Ελληνικά προϊόντα και ο μύθος για τα barcodes

lafarm

Σχετικά άρθρα

Διεθνείς και κατά κανόνα ανεξάρτητοι από τη χώρα προέλευσης, παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων είναι οι κωδικοί (barcodes) προϊόντων για τους οποίους και πολύ μελάνι έχει χυθεί και πολύ κουβέντα έχει γίνει. Δεν είναι άλλωστε λίγοι εκείνοι οι οποίοι έχουν στηρίξει ολόκληρη καμπάνια για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων, πάνω στο άτοπο, όπως αποδεικνύεται επιχείρημα, ότι τα προϊόντα που φέρουν κωδικούς (barcodes) με πρόθεμα 520-521 είναι ελληνικά.Δυστυχώς ή ευτυχώς τα τρία πρώτα νούμερα ενός γραμμωτού κωδικού (barcode) προσδιορίζουν τη χώρα στην οποία εκδόθηκε ο συγκεκριμένος κωδικός για λογαριασμό της ενδιαφερόμενης επιχείρησης που επιθυμεί να κωδικοποιήσει τα προϊόντα της, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα.

Και για του λόγου το αληθές υπάρχουν προϊόντα που κατασκευάζονται σε εργοστάσιο της Βουλγαρίας, από ελληνική επιχείρηση με έδρα την Ελλάδα που φέρουν barcodes με πρόθεμα 520 και προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα από ελληνική επιχείρηση, που φέρουν barcodes με πρόθεμα 509 που είναι το αντίστοιχο barcode της Μ. Βρετανίας.

Και για να γίνουμε πιο ακριβείς, ανθρακούχος πορτοκαλάδα, η οποία παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα, από μεγάλη εταιρεία έχει πρόθεμα κωδικού 544 Βελγίου. Την ίδια ώρα προϊόν της «πρώτης μας αγάπης και παντοτινής» το οποίο παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα, φέρει πρόθεμα κωδικού 501 (Ην. Βασίλειο) όπως και μίγμα για λουκουμάδες. Από την άλλη πλευρά πρόθεμα 520 φέρει προϊόν εισαγωγής (αναγράφεται πάνω στη συσκευασία) το οποίο συσκευάζεται στην Ελλάδα.

Οπότε η εξίσωση του τι είναι ελληνικό είναι λίγο πιο περίπλοκο από το πρόθεμα του γραμμωτού κωδικού (barcode). Για τον λόγο αυτό άλλωστε σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο φορέας GS1 Association Greece, ο μοναδικός εξουσιοδοτημένος φορέας στην Ελλάδα για την έκδοση και διαχείριση κωδικών barcodes, αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι τα τρία πρώτα νούμερα ενός κωδικού προσδιορίζουν τη χώρα στην οποία εκδόθηκε ο συγκεκριμένος κωδικός για λογαριασμό της ενδιαφερόμενης επιχείρησης που επιθυμεί να κωδικοποιήσει τα προϊόντα της, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα.

Στην ίδια ανακοίνωση ο GS1 Association Greece επισημαίνει επίσης ότι οι καταναλωτές είναι προτιμότερο να ενημερώνονται για την προέλευση/κατασκευή των προϊόντων από τις αναγραφόμενες πληροφορίες που εμφανίζονται στην ετικέτα του προϊόντος και προορίζονται για ενημέρωση του καταναλωτή, π.χ. «κατασκευάζεται σε» ή «χώρα προέλευσης».

Όπως δήλωσε άλλωστε στο Euro2day η κα. Mαρία Κόντου, Πρόεδρος του GS1 Association Greece και DataBase Manager της Carrefour “τα barcodes GS1 στις ετικέτες των προϊόντων δεν απευθύνονται στους καταναλωτές και δεν πιστοποιούν κατ’ ανάγκη την προέλευση ή τη χώρα παραγωγής των προϊόντων παρά μόνο τη χώρα στην οποία εκδόθηκαν. Γι’ αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν μόνο τις αναγραφόμενες πληροφορίες στην ετικέτα. Τα barcodes “νέας γενιάς” όμως, που σιγά-σιγά θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται, θα απευθύνονται πλέον στους καταναλωτές που μέσω της χρήση του κινητού τους τηλεφώνου θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες σχετικά με το προϊόν.”

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης