Επιστολή Παπαστεργίου στον Υπουργό Παιδείας για το μέλλον του ΤΕΙ Reviewed by Momizat on . Αμεση η αντίδραση του Δημάρχου Τρικκαίων και σύσσωμης της δημοτικής αρχής Τρικκαίων, στο ζήτημα των φημών και διαρροών στον Τύπο, για μη συμπερίληψη στο επόμενο Αμεση η αντίδραση του Δημάρχου Τρικκαίων και σύσσωμης της δημοτικής αρχής Τρικκαίων, στο ζήτημα των φημών και διαρροών στον Τύπο, για μη συμπερίληψη στο επόμενο Rating: 0

Επιστολή Παπαστεργίου στον Υπουργό Παιδείας για το μέλλον του ΤΕΙ

Επιστολή Παπαστεργίου στον Υπουργό Παιδείας για το μέλλον του ΤΕΙ

Αμεση η αντίδραση του Δημάρχου Τρικκαίων και σύσσωμης της δημοτικής αρχής Τρικκαίων, στο ζήτημα των φημών και διαρροών στον Τύπο, για μη συμπερίληψη στο επόμενο μηχανογραφικό δελτίο και ουσιαστική κατάργηση, του τμήματος ΤΕΙ που εδρεύει στα Τρίκαλα.

Βάσει δημοσιεύματος της εφημερίδας «Έθνος της Κυριακής» (της 7ης Σεπτεμβρίου 2014) και σύμφωνα με έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ του ΤΕΙ Θεσσαλίας με έδρα τα Τρίκαλα, θα κλείσει. Αιτία, η μη ύπαρξη ορισμένου αριθμού μελών ΔΕΠ και ΕΕΠ.

Με βάση το δημοσίευμα και τις κατά καιρούς φήμες που προωθούνται ή διαρρέουν σχετικά με το «σχέδιο ΑΘΗΝΑ 2» και κατόπιν του συγκεκριμένου δημοσιεύματος, ο κ. Παπαστεργίου απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέα Λοβέρδο και στον πρόεδρο του ΤΕΙ Θεσσαλίας Δρ. Παναγιώτη Γούλα.

Στην επιστολή περιγράφεται η έκπληξη, η αβεβαιότητα και η ανησυχία που προέκυψαν, μετά το δημοσίευμα, στους «στους σπουδαστές και τις οικογένειές τους, στο εκπαιδευτικό προσωπικό, στους κατοίκους και πολίτες της πόλης των Τρικάλων. Ταυτοχρόνως, εντείνεται το κλίμα της ανασφάλειας, λόγω των συχνών αλλαγών αποφάσεων της κεντρικής εξουσίας, αναφορικά με την πολιτική της στον εκπαιδευτικό τομέα και δη για το τμήμα των Τρικάλων».

Ο Δήμαρχος, επίσης, αναρωτιέται:
«Εάν η έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) συμπεριλαμβάνει ως ένα από τα κριτήρια για τη λειτουργία ή μη τμημάτων, την ύπαρξη συγκεκριμένου αριθμού μελών εκπαιδευτικού προσωπικού, τότε ίσως θα πρέπει:

  • ή να εμπλουτιστούν τα κριτήρια με τα οποία προωθείται μια εισήγηση
  • ή να μη διαρρέονται όσα, ενδεχομένως, θεωρούνται περισσότερο ικανά να εντυπωσιάσουν την κοινή γνώμη. Για παράδειγμα, για το συγκεκριμένο τμήμα, αναφέρεται ότι τίθενται ως όριο οι 9 καθηγητές, ενώ υπάρχουν δύο… Δεν αναφέρεται, όμως, τίποτε για τους επιστημονικούς συνεργάτες!».

Και ακολούθως, παρουσιάζει διάφορα στοιχεία για το τμήμα, όπως:

– Είναι το μόνο Τμήμα ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. στην Ελλάδα. Μια δεύτερη μοναδικότητα, είναι ότι προσφέρει δύο κατευθύνσεις: ΔΟΜΟΣΤΑΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ και ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗΣ.

– Είναι ελκυστικό τμήμα, διότι έχει ευρύ εργασιακό αντικείμενο και τυγχάνει μεγάλης προτίμησης από τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

– Στο Τμήμα φοιτούν αυτή τη στιγμή 700 σπουδαστές. Οι νέοι αυτοί άνθρωποι, που επέλεξαν τον τόπο μας για να αρχίσουν να υλοποιούν τα όνειρά τους, συντελούν στη ενδυνάμωση της οικονομικής και πολιτιστικής ζωής στην πόλη μας, αποτελώντας ένα «ζωντανό» τμήμα της καθημερινής ζωής.

– Το Τμήμα διαθέτει δικό του κτήριο, συνολικής επιφάνειας 3.500 τετραγωνικών μέτρων, στο κέντρο της πόλεως . Παραχωρήθηκε από τον Δήμο Τρικκαίων μετασκευασμένο (οι δαπάνες του Δήμου ήταν της τάξης των 400.000 ευρώ), ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και τις ανάγκες ενός ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

– Διαθέτει όλη την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή (εξοπλισμό, έπιπλα, γραφεία, θρανία, σχεδιαστήρια, καθίσματα, σχεδιοθήκες, βιβλιοθήκες, πάγκους κ. α.) για την εύρυθμη λειτουργία του.

Ως προς το κρίσιμο ζήτημα του προσωπικού:
– Επισήμως στο Τμήμα ανήκουν δύο (2) μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Πλην όμως, η Πρόεδρος του Τμήματος, που προέρχεται από άλλο Τμήμα του ΤΕΙ Θεσσαλίας, ασκεί τα τελευταία εννέα χρόνια, διοικητικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα στον τμήμα των Τρικάλων.. Επίσης, κάθε χρόνο, καθηγητές του ΤΕΙ Θεσσαλίας που δεν συμπληρώνουν ωράριο στο κεντρικό ΤΕΙ, στη Λάρισα, μετά τη συγχώνευση κάποιων τμημάτων με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ Ι, συμπεριλαμβάνονται στο εκπαιδευτικό δυναμικό του Τμήματος στα Τρίκαλα.
Εξάλλου, το ζήτημα της ύπαρξης εκπαιδευτικού προσωπικού, δεν σχετίζεται με το κάθε εκπαιδευτικό Ίδρυμα, αλλά με την ασκούμενη οικονομική πολιτική και τους πόρους που αφορούν σε προσλήψεις.

– Υπάρχει Γραμματέας που ανήκει στο μόνιμο διοικητικό προσωπικό του ΤΕΙ.

– Ο Δήμος Τρικκαίων αποσπά κάθε χρόνο 1- 2 υπαλλήλους που παρέχουν έργο στο ΤΕΙ (Γραμματεία, βιβλιοθήκη).

Επομένως, τα στοιχεία όλα συνηγορούν στην παραμονή του τμήματος. Όπως τα περιγράφει ο κ. Παπαστεργίου:
«Ένα τμήμα που προσφέρει και στην επιστημονική κατάρτιση και γνώση, που είναι δυνατόν να αναπτύξει αμφίδρομες σχέσεις συνεργασίας με τον Δήμο Τρικκαίων, υλοποιώντας προγράμματα, στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης των σχέσεων των δύο πλευρών και της όσμωσης με την τοπική κοινωνία, είναι αδιανόητο να κλείσει.

Ένα τμήμα σε μια πόλη ιδανική για φοιτητές και σπουδαστές, όπως καταγράφεται από την παραμονή στη φιλόξενη πόλη – μετά τη λήψη των πτυχίων τους – πολλών εκ των μη τρικαλινών φοιτητών, δεν νοείται να χαθεί.

Ένα τμήμα που, μαζί με τη ΣΕΦΑΑ, κοσμεί και λαμπρύνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην πόλη και στο νομό Τρικάλων, δεν μπορεί να αποξηλωθεί. Ούτε μπορεί να μη μνημονευθεί η άριστη παρουσία και της ίδιας της ΣΕΦΑΑ, η οποία αξιολογείται ως μία από τα κορυφαίες σχολές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Ένα τμήμα που δίνει δυνατότητες ανάπτυξης στην έτσι κι αλλιώς υποβαθμισμένη δυτική Θεσσαλία, δεν επιβάλλεται να χάσει τον ρόλο του.

Αριθμητικοί και άλλοι, πιθανώς, παράγοντες που προβάλλονται, δεν αφορούν έναν «ζωντανό» οργανισμό, ο οποίος έχει απεριόριστες και ανεκμετάλλευτες δυνατότητες προσφοράς».

 

Καταλήγει, δε: «Παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπ‘ όψιν σας την πραγματική κατάσταση και να επανεξετάσετε τα δεδομένα και τα κριτήρια που φαίνεται ότι θα αποτελέσουν τη βάση για το “σχέδιο ΑΘΗΝΑ 2”.
Κυρίως, δε, ευελπιστούμε στην εκ μέρους σας συνεργασία, προκειμένου, το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ Τρικάλων, να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους σπουδαστές του, για την επιστήμη και για την επαγγελματική ενασχόληση με τα κτήρια».

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή