Επιτροπή Αγώνα κατοίκων Κηπακίου : Mας αναγκάζουν πλέον να προβούμε σε ασφαλιστικά μέτρα Reviewed by Momizat on . Μετά την τελευταία απόπειρα για την κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου, στις 16/09/2014, ακολούθησε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Τρικκαίων συνάντηση στην Αθήνα με τους Μετά την τελευταία απόπειρα για την κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου, στις 16/09/2014, ακολούθησε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Τρικκαίων συνάντηση στην Αθήνα με τους Rating: 0

Επιτροπή Αγώνα κατοίκων Κηπακίου : Mας αναγκάζουν πλέον να προβούμε σε ασφαλιστικά μέτρα

00000000000000000000000000000000

Μετά την τελευταία απόπειρα για την κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου, στις 16/09/2014, ακολούθησε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Τρικκαίων συνάντηση στην Αθήνα με τους υπεύθυνους του ΟΣΕ Δημήτρη Τζιβάρα, Προϊστάμενο γραμμής Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας και τον Ζαχαρία Στουρνάρα, Μηχανικό, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό αλλά και τους 5 βουλευτές του Νομού Τρικάλων… Η συνάντηση δεν είχε κανένα επιθυμητό αποτέλεσμα αφού ως επικρατέστερη πρόταση ήταν αυτή της αφύλακτης διάβασης, μόνο για πεζούς και ποδηλάτες. Επιπλέον ως λύση αναφέρθηκε και η ομαδοποίηση των δύο ΑΣΙΔ με προμήθεια ενός ή δύο νέων μηχανισμών, την οποία ο ΟΣΕ επικαλούμενος την αδυναμία της εταιρείας για το πρώτο αλλά και το υψηλό κόστος για το δεύτερο, την απέρριψε. Μέσα από ενέργειες του Δημάρχου, είχε εντοπιστεί το δεύτερο απαιτούμενο για ομαδοποίηση ΑΣΙΔ στη Σαρακίνα Τρικάλων (ενώ υπάρχει και άλλο υποψήφιο κατάλληλο ΑΣΙΔ, όταν ολοκληρωθεί το έργο της διάβασης των Σαραγίων).

0000000000000000000000000000000000
Στις 14/10/14, ως μέλη του Συλλόγου και της Επιτροπής Αγώνα Κηπακίου, παραστήκαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο όπου τελικά εγκρίθηκε η ΜΠΕ της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα σύμφωνα με τις επισημάνσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων αλλά και τις δικές μας παρατηρήσεις στη διαβούλευση της ΜΠΕ. Συγκεκριμένα, οι επισημάνσεις που συνοπτικά διατυπώνονται στο αποφασιστικό τόσο της απόφασης του Δήμου Τρικκαίων όσο και του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, αφορούν: α) Την απομάκρυνση της κεραίας GSM-R από τον οικισμό Κηπάκι και β) Να προνοήσει ο ΟΣΕ να παραμείνουν ως έχουν τόσο η σιδηροδρομική διάβαση στο Κηπάκι, όσο και η διάβαση στον Περιφερειακό δρόμο για την ηλεκτροκίνηση. Ειδικά για το μεσοδιάστημα έως την ηλεκτροκίνηση, δόθηκε η διαβεβαίωση τόσο από τα μέλη του Π.Σ. όσο και από τον Περιφερειάρχη ότι η διάβαση Κηπακίου θα παραμείνει ως έχει…

0000000000000000000000000000000000

Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα όπου γινόταν λόγος για κατάργηση της διάβασης Κηπακίου ενώ στη συνέχεια, για δικαίωση του αγώνα μας και των προσπαθειών που γίνονται για τη διατήρηση της διάβασης Κηπακίου, και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στις 09/12/2014, τελείωνε και η 3η προθεσμία παράτασης του έργου «Κατασκευή Αυτόματου συστήματος Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) στη Χ.Θ. 61+250 της Σ.Γ. Παλαιοφαρσάλου- Καλαμπάκας και πρόσθετες εργασίες προσβασιμότητας του Περιφερειακού Δακτυλίου Τρικάλων, τμήμα από Ε.Ο. Τρικάλων – Άρτας έως Ε.Ο. Τρικάλων –- Ιωαννίνων», προβήκαμε στις εξής ενέργειες:
1. Επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με τον ΟΣΕ και συγκεκριμένα με τον Αρχιμηχανικό Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδας, κ.Δημήτρη Τζιβάρα, ο οποίος στις 05/12/14, μας έστειλε έγγραφο όπου η εταιρεία ALSTOM αρνείται να υποστηρίξει τον ΟΣΕ. Πρόκειται για ηλεκτρονικό μήνυμα της ALSTOM που στάλθηκε τον Ιούλιο του 2014 στον ΟΣΕ και από το οποίο προκύπτει είναι ότι η εταιρεία ALSTOM, δεν μπορεί να πουλήσει ΝΕΟ εξοπλισμό και δεν παρέχει ανταλλακτικά. Άλλωστε η ερώτηση αναφερόταν σε προμήθεια ενός παλιού και ενός νέου εξοπλισμού ή δύο νέων εξοπλισμών. Όμως, για τη λύση – πρόταση για ομαδοποίηση δύο παλιών εξοπλισμών της ίδιας τεχνολογίας (τεχνολογίας ALSTOM) που υποστηρίζεται σήμερα, ο ΟΣΕ δεν διέθετε απάντηση αλλά δεν επιθυμούσε να υποβάλει και σχετικό ερώτημα στην εταιρεία ALSTOM.
2. Ζητήσαμε από τους Περιφερ. Συμβούλους να γίνει ερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, για να λάβουμε επίσημη τοποθέτηση για τις προθέσεις της Περιφέρειας αλλά δεν κατέστει δυνατό.
3. Ζητήσαμε από τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του Νομού μας να ασκήσουν πίεση προς τη λύση – πρόταση για ομαδοποίηση δύο παλιών εξοπλισμών της ίδιας τεχνολογίας (τεχνολογίας ALSTOM). Ελάχιστοι το έπραξαν…. ενώ κάποιοι δεν ασχολήθηκαν καθόλου.
000000000000000000000000000000000

4. Επειδή η τηλεφωνική επικοινωνία με τον ΟΣΕ διακόπηκε (άκαρπες προσπάθειες τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον κΤζιβάρα όπου συνεχώς απουσίαζε), στείλαμε ηλεκτρονικά μηνύματα τόσο στον ίδιο, όσο και στην εταιρεία ALSTOM, προκειμένου να διαπιστώσουμε εγγράφως εάν ευσταθούν τα όσα διατείνονταν ο ΟΣΕ περί άρνησης από την εν λόγω εταιρεία και να λάβουμε απάντηση για τη δυνατότητα ομαδοποίησης δύο παλιών εξοπλισμών της ίδιας τεχνολογίας (τεχνολογίας ALSTOM) αφού ο ΟΣΕ αρνούνταν ή αδιαφορούσε να το κάνει. Πράγματι, στις 28/12/14, λάβαμε την σχετική απάντηση. Αυτό που προκύπτει είναι ότι είναι εφικτή η ομαδοποίηση δύο ΑΣΙΔ της ίδιας τεχνολογίας όπως αυτό της ΑΣΙΔ στην Χ.Θ: 61+050 (Κηπακίου) αλλά θα πρέπει ο ΟΣΕ να καλέσει την εταιρεία για τις περαιτέρω απαραίτητες ενέργειες καθώς και για να υπάρξει οικονομική προσφορά. Επίσης είναι προφανές ότι ο ΟΣΕ δεν έχει προβεί σε καμιά ενέργεια προκειμένου να προωθηθεί η συγκεκριμένη λύση. Παράλληλα, επιβαρυντικά λειτούργησε και το γεγονός ότι ο ΟΣΕ δεν έχει δεχθεί και την ανάλογη πίεση για να ασχοληθεί προς αυτή την κατεύθυνση (ειδικά από την Περιφέρεια) και όταν μάλιστα υπάρχει και η προοπτική – πιθανότητα, να επωμιστεί ο ΟΣΕ και το κόστος αυτής της λύσης!
Επιπλέον, της παραπάνω πρότασης λύσης και σύμφωνα με απάντηση (αριθμ. πρωτ.: Β – 1869/ 20-11-2014) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε ερώτηση (αριθμ. πρωτ.: 3925/ 427/ 23-10-14) κοινοβουλευτικού ελέγχου του ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστικοί οίκοι ΑΣΙΔ που συνεργάζονται με τον ΟΣΕ στην περίπτωση που (και εφόσον ο ΟΣΕ προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη διερεύνηση της συγκεκριμένης λύσης με την ALSTOM) προκύψει αδυναμία από πλευράς της εταιρείας ALSTOM, για προμήθεια λογισμικού ή /και επιπλέον εξοπλισμού.
Στις 17/12/14, μας κοινοποιείται έγγραφο όπου λίγο πολύ με την απειλή ότι ο ΟΣΕ έως τις 02/01/15, απομακρύνει τους υπαλλήλους από τη χειροκίνητη διάβαση του Περιφερειακού, η Περιφέρεια δίνει εντολή στον εργολάβο να ξηλώσει την ΑΣΙΔ Κηπακίου.
Στις 22/12/2014, ακόμη ένας τραγικός θάνατος σημειώθηκε σε αυτοσχέδια ισόπεδη διάβαση εντός του πολεοδομικού ιστού, στα Τρίκαλα. Ως βασικό επιχείρημα των κατοίκων στην εναντίωσή μας για την κατάργηση της ΑΣΙΔ αλλά και στη μετέπειτα πρόταση, η οποία έχει απορριφθεί κατά επανάληψη από τους κατοίκους, της διάνοιξης «επίσημης τρύπας» ή όπως προτείνονταν: «διάβαση μόνο για πεζούς» ήταν και είναι η ασφάλειά μας και δις, η ασφάλεια των παιδιών μας και των εγγονών μας.
Για το συγκεκριμένο θλιβερό περιστατικό, στάλθηκε από το Δήμαρχο Τρικκαίων, επιστολή στον κ. Δημήτρη Τζιβάρα, Προϊστάμενο Υπηρεσίας Συντήρησης Γραμμής Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας, της Δ/νσης Συντήρησης Γραμμής του ΟΣΕ ενώ κοινοποιήθηκε και στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παν. Θεοφανόπουλο και στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστό.

Εξ’ αφορμής όλων των πρόσφατων ραγδαίων εξελίξεων, στις 30-12-2014, κληθήκαμε να παραστούμε σε συνάντηση στο Δημαρχείο, με υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας Θεσσαλίας και τον εργολάβο του περιφερειακού δακτυλίου. Στη συνάντηση για ακόμα μία φορά συζητήθηκε και η λύση- πρόταση που είχε προκύψει, μετά από τη συνάντηση της Αθήνας (17-09-2014), της ομαδοποίησης δηλαδή των δύο ΑΣΙΔ της ίδιας τεχνολογίας όπως αυτό της ΑΣΙΔ στην Χ.Θ: 61+050 (Κηπακίου) που ανήκε στην εταιρεία ALSTOM. Μάλιστα, η Περιφέρεια “ανακάλυψε” ακόμα μία λύση και πρότεινε να αναλάβουμε, εμείς οι κάτοικοι, την εργολαβία!
Κάτι άλλο που επίσης αναφέρθηκε στη συνάντηση είναι ότι ο ΟΣΕ έχει πάει το θέμα μας στον εισαγγελέα Τρικάλων και ότι η κα Καρρά (Προϊσταμένη Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας), έχει ζητήσει μια παράταση έως 10 Ιανουαρίου, με το επιχείρημα ότι λόγω γιορτινών ημερών, θα δυσκολευόταν να διαθέσει προσωπικό προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αποξήλωση! Μάλιστα, ο εισαγγελέας κατά τα λεγόμενα της ίδιας, έριξε ευθύνη τους κατοίκους που δεν έχουν προβεί σε ασφαλιστικά μέτρα. Τέλος, υποσχέθηκε ότι θα στείλει μια επιστολή ως Περιφέρεια στον ΟΣΕ ασκώντας πίεση προς τη λύση- πρόταση της ομαδοποίησης των δύο ΑΣΙΔ της ίδιας τεχνολογίας. Σε ενέργειες δηλαδή που έπρεπε να είχε προβεί πριν από τρεις μήνες περίπου…

Οι προσπάθειες για μια λύση ασφαλή και αποδεκτή, για μια συνεννόηση συνεχίζονται… Εφόσον όμως, δεν προκύπτει διάθεση συνεργασίας, μας αναγκάζουν πλέον να προβούμε σε ασφαλιστικά μέτρα. Και τα ασφαλιστικά μέτρα έχουν νόημα ειδικά αφού διαθέτουμε το νομικό έρεισμα για να πάμε το θέμα στο Συμβούλιο Επικρατείας σύμφωνα με τους νομικούς μας συμβούλους. Ας ελπίσουμε ότι δε θα χρειαστεί να μας φτάσουν έως εκεί διότι οι συνέπειες θα είναι πολύπλευρα ασύμφορες για όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΗΠΑΚΙΟΥ
ΚΑΙ ΔΕΛΤΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή