"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

22.8 C
Trikala

Ε65: Τον Μάρτιο του 2017 έτοιμο το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Μόνο για το υπό κατασκευή τμήμα (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων, υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να παραδοθεί προς χρήση τον Μάρτιο του 2017. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε έχουν γίνει οι κατάλληλες συναντήσεις με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές και συμφωνήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα. Σε διαφορετική περίπτωση η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει χρήματα στην Ε.Ε. και να τις επιβληθούν ποινικές ρήτρες.

Ε65: Τον Μάρτιο του 2017 έτοιμο το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα
Το κυβερνητικό στέλεχος δεν παρέλειψε να επικρίνει τις προηγούμενες κυβερνήσεις αναφέροντας ότι «κακώς επελέγη να κατασκευαστεί αυτό το τμήμα, καθώς ξεκινά από το πουθενά και καταλήγει στο…πουθενά. Θα έπρεπε το έργο να ξεκινήσει από τα άκρα».
Τα δύο άκρα
Για τα δύο υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινητόδρομου η κατάσταση είναι πιο θολή και περισσότερο για το βόρειο κομμάτι. Το νότιο τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) έχει προενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 320 εκατ. ευρώ και ήδη η αλληλογραφία με την Ε.Ε. για να τύχει της σχετικής έγκρισης βρίσκεται σε εξέλιξη.  Όπως υποστήριξε ο κ. Δέδες το έργο αναμένεται να εγκριθεί μέχρι το φθινόπωρο.
Όσον αφορά το βόρειο κομμάτι όλα δείχνουν ότι οι διαδικασίες προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Για το τμήμα από Τρίκαλα έως Εγνατία υπάρχουν δύο μελέτες με την κυβέρνηση να προκρίνει την ανατολική χάραξη που καταλήγει στο Κηπουριό Γρεβενών, μιας και έχει χαμηλότερο κόστος που υπολογίζεται σε 340 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με τη χρηματοδότησή του ο κ. Δέδες ανέφερε ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ μιας και οι πόροι είναι μειωμένοι. Για το λόγο αυτό εξετάζονται άλλες εναλλακτικές χρηματοδοτήσεις είτε μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων είτε μέσω του πακέτου Γιούνκερ. Όλα αυτά αναμένεται να ξεκαθαρίσουν όπως είπε μέχρι το φθινόπωρο.
Τέλος αναφορικά με το θέμα των διοδίων επισήμανε ότι όσο καθυστερεί η σύνδεση του υπο κατασκευή τμήματος με τους άλλους άξονες δεν θα υπάρχουν διόδια.
Από την πλευρά της κυβέρνησης θα προωθεί η λύση των ψηφιακών αναλογικών διοδίων με τον χρήστη να πληρώνει ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύει με το αυτοκίνητό του.
Παράλληλα υπάρχει συμφωνία για πακέτα κοινωνικής ευαισθησίας (κλιμακωτές εκπτώσεις) που αφορούν σε ΑμΕΑ και συχνούς χρήστες που διέρχονται από τους αυτοκινητόδρομους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης