"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19.9 C
Trikala

Ζωντανεύοντας τους ήρωες του 1821 με τεχνητή νοημοσύνη!

lafarm

Σχετικά άρθρα

Με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης ζωντάνεψαν τους Ήρωες του 1821, σχεδιάζοντας σε 3D περιβάλλον, με αφορμή την εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου, τo Sakidio, οι εκπαιδευτικοί Δημήτρης Αίσωπος και Ευτυχία Πλακαρού.

Επισυνάπτεται θεωρητικό υλικό, καθώς και Φύλλα εργασίας, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν και σε ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ, καθώς περιέχονται διαδραστικές ασκήσεις, όπως και με VIRTUAL REALITY HEADSETS, καθώς περιέχονται ασκήσεις που  «οδηγούν» σε Εικονική Πραγματικότητα.

Γενικοί στόχοι της διδασκαλίας της επανάστασης του 1821

Κατανόηση της χρονολογικής σειράς γεγονότων: Οι μαθητές αναπτύσσουν τη δεξιότητα να ταξινομούν γεγονότα και περιόδους σε χρονολογική σειρά, κατανοώντας τη συνεχή ροή του χρόνου.

Ανάπτυξη ιστορικής συνείδησης: Οι μαθητές εξερευνούν τη σημασία του παρελθόντος στο σύγχρονο κόσμο και αναπτύσσουν ευαισθησία σε ιστορικά και πολιτισμικά θέματα.

Κριτική σκέψη: Οι μαθητές μαθαίνουν να αναρωτιούνται και να αμφισβητούν τις πηγές πληροφοριών, να αναλύουν προβλήματα και να αναζητούν λύσεις, αναπτύσσοντας έτσι κριτική σκέψη.

Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων: Οι μαθητές μαθαίνουν να εκφράζουν τις ιδέες τους με τρόπο που να είναι κατανοητός και πειστικός, τόσο προφορικά όσο και γραπτά.

Ανάπτυξη πολιτισμικής ευαισθησίας: Οι μαθητές μαθαίνουν να εκτιμούν τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα και να κατανοούν την επίδραση του πολιτισμού στην ανάπτυξη της κοινωνίας.

Διδακτικοί στόχοι της παρουσίασης των ηρώων του 1821

Εθνική αυτογνωσία: Οι ηρωικές πράξεις των επαναστατών αντιπροσωπεύουν την αγάπη και την αφοσίωσή τους στην πατρίδα. Η μελέτη των ηρώων ενισχύει την εθνική αυτογνωσία των μαθητών.

Κατανόηση ιστορικού πλαισίου: Οι ηρωικές προσωπικότητες του 1821 παρέχουν ένα ιστορικό πλαίσιο για τα γεγονότα της εποχής και την κατανόηση της ανάγκης για ανεξαρτησία και ελευθερία.

Έμπνευση- πρότυπα: Οι ηρωικές πράξεις των επαναστατών μπορούν να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης και να παρέχουν πρότυπα για την ανάπτυξη ηθικών αξιών και αρετών.

Διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς: Οι ηρωικές προσωπικότητες του 1821 αποτελούν σημαντικό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Διδάσκοντας τους ηρώες της επανάστασης, διατηρείται και ενισχύεται η συνείδηση αυτής της κληρονομιάς.

Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Η μελέτη των ηρώων του 1821 προσφέρει την ευκαιρία για ανάλυση και κριτική αξιολόγηση των πράξεών τους, ενισχύοντας έτσι την ανάπτυξη κριτικής σκέψης στους μαθητές.

ΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO

Το video «Ζωντανεύοντας του ήρωες του 1821 με τεχνητή νοημοσύνη-μέρος 1ο» εντάσσεται στην κατηγορία “ΙΣΤΟΡΙΑ”. Μπορεί να λειτουργήσει ως αυτόνομο πληροφοριακό υλικό και ως αφόρμηση σε σχέδια εργασίας που αφορούν την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως πχ. στη Γλώσσα,Ιστορία, Γεωγραφία, Μουσική, Εικαστικά, Πληροφορική.

Πιο συγκεκριμένα το video μπορεί ν’ αξιοποιηθεί:

  • Ως μέρος στο αφιέρωμα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
  • Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Πχ.Γλώσσα,Ιστορία, Γεωγραφία, Μουσική, Εικαστικά, Πληροφορική
  • Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά Λέξεις κλειδιά:  τοπική πολιτιστική κληρονομιά, παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά

Υποθεματική: Πολιτιστική κληρονομιά

Η προσέγγιση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη οπτικοποίηση της πληροφορίας που καθιστάται, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, οικεία, ελκυστική και βιωματική. Μπορεί να αξιοποιηθεί στην τυπική τάξη και μικτή τάξη, στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, στην αντίστροφη τάξη(Flipped Classroom). Παράλληλα η παρέμβαση συμπληρώνεται με φύλλα εργασίας που έχουν ποικίλες δραστηριότητες, στα πλαίσια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, που ενεργοποιούν ποικιλότροπα τους μαθητές και μαθήτριες, εμβαθύνοντας και ενισχύοντας το οπτικό ερέθισμα.

Οι δραστηριότητες στοχεύουν οι μαθητές και μαθήτριες:

1. Να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου.

2. Να αναπτύξουν κριτική σκέψη μέσω λογικών συσχετίσεων.

3. Να αναγνωρίσουν τα μηνύματα των εικόνων (εγγραμματισμός της εικόνας).

4. Να γνωρίσουν την τοπική ιστορία τους αναπτύσοντας δεξιότητες έρευνας.

5. Να αυτοαξιολογηθούν.

6. Να ενδυναμώσουν την προϋπάρχουσα γνώση και τη νέα με παιχνίδια, σε έντυπη και ψηφιακή μορφή.

Δείτε εδώ αναλυτικά τα φύλλα εργασίας.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης