Η ενεργειακή κρίση επιβάλλει ρήξη και όχι τα κυβερνητικά ημίμετρα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Γράφει ο Δημήτρης Παπαθανασίου, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου και Κινηματικής Εξόρμησης του ΜέΡΑ25


Ιστορικό ρεκόρ ακρίβειας καταγράφει σήμερα η μέση χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, αφού έσπασε -για πρώτη φορά- το φράγμα και των 400 ευρώ/MWh. Στην ελληνική αγορά μάλιστα, μπορεί σήμερα η μέση τιμή να είναι στα 415,94 ευρώ/MWh, ωστόσο η μέγιστη τιμή θα φτάσει μέχρι και τα 542,5 ευρώ/MWh, την ακριβότερη χονδρεμπορική τιμή που έχει ποτέ
καταγραφεί στη αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας!


Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξακολουθεί να μη λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο ανακούφισης των νοικοκυριών που βλέπουν τα εισοδήματα τους να συνθλίβονται από τις τρομακτικές αυξήσεις που
παρατηρούνται παντού και των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν το φάσμα της πτώχευσης.


Έτσι έχουμε το παράδοξο, αφενός οι καταναλωτές να βρίσκονται αντιμέτωποι με εξωφρενικές αυξήσεις στα ενεργειακά τους κόστη, και αφετέρου κάποιες κατηγορίες παραγωγών να αποκομίζουν
σημαντικά υπερκέρδη, λόγω της δομής της αγοράς. Διότι σύμφωνα με το μοντέλο λειτουργίας της ευρωπαϊκής αγοράς, όλοι οι παραγωγοί ανεξάρτητα από το δικό τους κόστος, πληρώνονται με
βάση το κόστος της οριακής μονάδας, δηλαδή της ακριβότερης μονάδας!

Να γιατί το ΜέΡΑ25 επιμένει να καταργηθεί άμεσα το ψευτό-χρηματιστήριο της ενέργειας αλλά και η οριακή τιμολόγηση του ρεύματος.

Με τη σημερινή κατάσταση όταν κάποιος έχει υδροηλεκτρική ενέργεια, αιολικά, φωτοβολταϊκά, λιγνίτες με ένα μέσο κόστος 10 λεπτά την κιλοβατώρα και χρειάζεται και ένα άλλο 10% παραγωγής το οποίο βγαίνει από φυσικό αέριο το οποίο κοστίζει 20 λεπτά, το μοντέλο που εισήγαγε νομοθετικά πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ
και συνεχίζει να εφαρμόζει φυσικά και η κυβέρνηση για να τα έχει καλά με τους ολιγάρχες φίλους της, θεσμοθετώντας και λειτουργώντας το κατάπτυστο Χρηματιστήριο της Ενέργειας που
οριοθετεί την τελική τιμή ίση με την πιο ακριβή κιλοβατώρα που παράγει το φυσικό αέριο (!!!).


Άρα όταν η τιμή του φυσικού αερίου αυξάνεται, τα κέρδη των εταιρειών που έχουν αγοράσει τα κομμάτια της παλιάς ΔΕΗ που δεν χρησιμοποιούν φυσικό αέριο έχουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους. Είναι όμως σκάνδαλο να πληρώνουν οι άνθρωποι που χειμάζονται από τα μνημόνια, την «οικονομική πανδημία» και την ακρίβεια, ανάλογα με το κόστος της πιο ακριβής κιλοβατώρας, την ώρα που το κόστος της μέσης κιλοβατώρας είναι πολύ πιο χαμηλό.


Οι φτωχότεροι δεν μπορούν να επωμιστούν κανένα επιπλέον βάρος. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό μετά από 10 χρόνια μνημονίων και 2 χρόνια υγειονομικής κρίσης οι καταναλωτές να βρίσκονται αντιμέτωποι με εξωφρενικές αυξήσεις στα ενεργειακά τους κόστη, και αφετέρου κάποιες κατηγορίες παραγωγών να αποκομίζουν σημαντικά υπερκέρδη, λόγω της δομής της αγοράς.

Η κοινωνία πρέπει να απαιτήσει άμεσες και δραστικές λύσεις, που θα οδηγήσουν στην κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και της οριακής τιμολόγησης του ρεύματος, ως τη μόνη λύση ανακούφισης
των νοικοκυριών και επιχειρήσεων που όλο και περισσότερα βιώνουν σε συνθήκες ενεργειακής ένδειας, παρ` όλο που στην κυβέρνηση μόνο στόχο έχουν τη διαστρέβλωση της πραγματικότητας για να
διαιωνίσουν την επιβίωση της πολιτικής τους που αποδίδει υπερκέρδη στους λίγους φίλους της και δυσβάστακτα βάρη για τους
πολίτες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης