Η Ριζοσπαστική Κίνηση Καλαμπάκας για τον τουρισμό Reviewed by Momizat on . Οι θέσεις της Ριζοσπαστικής Κίνησης Πολιτών για τον τουρισμό, όπως παρουσιάστηκαν από την υποψήφια δήμαρχο Καλαμπάκας Πέρυ Χαρτοπούλου στην ημερίδα του ΣΤΕΜ: Ο Οι θέσεις της Ριζοσπαστικής Κίνησης Πολιτών για τον τουρισμό, όπως παρουσιάστηκαν από την υποψήφια δήμαρχο Καλαμπάκας Πέρυ Χαρτοπούλου στην ημερίδα του ΣΤΕΜ: Ο Rating: 0

Η Ριζοσπαστική Κίνηση Καλαμπάκας για τον τουρισμό

Η Ριζοσπαστική Κίνηση Καλαμπάκας για τον τουρισμό

Οι θέσεις της Ριζοσπαστικής Κίνησης Πολιτών για τον τουρισμό, όπως παρουσιάστηκαν από την υποψήφια δήμαρχο Καλαμπάκας Πέρυ Χαρτοπούλου στην ημερίδα του ΣΤΕΜ:

Ο βασικότερος στόχος που η Ριζοσπαστική Κίνηση θέτει στον τομέα του τουρισμού είναι το πως αυτός θα συμβάλλει στη μέγιστη οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής. Οι τρόποι με τους οποίους αναμένεται να επιτευχθεί ο στόχος αυτός μπορούν να συμπτυχθούν στους ακόλουθους τέσσερις βασικούς άξονες:

            Α] Αύξηση του αριθμού των τουριστών

            Β] Ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος τουρισμού

            Γ] Σύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή και

            Δ] Ολοκληρωμένη και ουσιαστική εκπαίδευση και κατάρτιση για όλους

Πιο αναλυτικά:

 

ΑΞΟΝΑΣ Α:

Η αύξηση στον αριθμό των τουριστών αναμένεται να επιτευχθεί με:

  • Εμφανή την παρουσία του Δήμου πρωτίστως στις εισόδους της χώρας (λιμάνια, αεροδρόμια). Είναι απαράδεκτο, για παράδειγμα η πόλη μας να μην εκπροσωπείται επαρκώς στο λιμάνι του Βόλου την στιγμή μάλιστα που στο λιμάνι αυτό δένουν μεγάλα πλοία τουριστικού ενδιαφέροντος (κρουαζιερόπλοια).
  • Στοχευμένη προβολή και διαφήμιση. Είναι αναγκαία η εκπροσώπηση της πόλης μας σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού όπου θα συμμετέχει με καλά προετοιμασμένο υλικό, όπως επιβάλλουν οι κανόνες της τουριστικής αγοράς και στο οποίο μπορεί να εντάξει και δρώμενα (για παράδειγμα τοπικές γεύσεις-προετοιμασία γεύματος)
  • Διαδημοτική σύνδεση με έτερους δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς. Θα πρέπει να αναζητηθεί και να επιτευχθεί συνεργασία με άλλους Δήμους, τους οποίους επισκέπτονται μεγάλο πλήθος τουριστών τους καλοκαιρινούς μήνες. Τέτοιοι Δήμοι, έμπειροι τουριστικά, είναι αυτοί των νησιωτικών κυρίως συμπλεγμάτων και ως παράδειγμα αναφέρουμε το νησί της Πάρου, δήμαρχος του οποίου είναι ένας συμπολίτης μας ο κος. Βλαχογιάννης. Θα επιδιώξουμε λοιπόν μία έμμεση εσωτερική διαφήμιση και αλληλοϋποστήριξη.
  • Αδελφοποιήσεις πόλεων. Να διευρυνθεί το δίκτυο αδελφοποίησης με νέες πόλεις (μας έγινε ήδη πρόταση αδελφοποίησης με πόλη της Ρωσίας) όπως και το ήδη υπάρχον να αξιοποιηθεί προς όφελος όλων των κατοίκων.
  • Ανάπτυξη θεματικού τουρισμού (θρησκευτικός, αθλητικός, συνεδριακός) και
  • Ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού (αγροτουρισμός, φυσιολατρικός). Για τα ιδιαίτερα αυτά είδη τουρισμού θα αναφερθούμε παρακάτω ενώ να επισημάνουμε οτι ειδικότερα για τον συνεδριακό τουρισμό η Ριζοσπαστική Κίνηση έχει τοποθετηθεί με ξεκάθαρο πρόγραμμα το οποίο έχει δημοσιευτεί από μέλος της τον προηγούμενο μήνα. Παραθέτεται το αντίστοιχο link(http://www.kalabakacity.gr/ekloges2014/20535-ioannis-theodoroy3a-synedriako-kentro-meteoron-parelthon2c-paron-kai-mellon.html)

 

ΑΞΟΝΑΣ Β:

Αναφορικά με την ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος τουρισμού απαιτούνται τα εξής:

  • Αισθητική βελτίωση της πόλης. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με δημιουργία χώρων πρασίνου, με δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων εντός της πόλης και περιφερειακά αυτής, με διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων εστιάζοντας παράλληλα και σε μικρότερες αλλά καίριες επεμβάσεις στις γειτονιές.
  • Ένα σωστά δομημένο δίκτυο πεζοδρόμησης. Η πεζοδρόμηση μιας κεντρικής οδικής αρτηρίας αποδείχθηκε άκαρπη αφενός διότι προκάλεσε ποικίλα προβλήματα αλλά κι αφετέρου  διότι έκοψε την πόλη σε δύο ή και περισσότερα κομμάτια. Η Ριζοσπαστική Κίνηση προτείνει ένα σχέδιο πεζοδρόμησης το οποίο βασίζεται στη φιλοσοφία να συνδέσει τον περιφεριακό δρόμο με την παλιά πόλη, ευρύτερη περιοχή Σοπωτού (Εικόνα 1). Προτείνεται η δημιουργία ενός κάθετου δικτύου πεζοδρόμων-αστικά μονοπάτια-τα οποία θα περιλαμβάνουν και ήδη πεζοδρομημένους δρόμους (Κονδύλη, Δημουλά) και τα οποία θα οδηγούν σύρριζα στους βράχους, εκεί όπου ο επισκέπτης μπορεί να συναντήσει το δέος. Τέτοιοι πεζόδρομοι περιλαμβάνουν περιοχές ήπιας κυκλοφορίας και ιστορικής, για την πόλη, αξίας όπως το παλιό ρέμα. Η διαμόρφωσή τους θα πρέπει περιλαμβάνει απαραιτήτως και χώρους πρασίνου.
  • Ανάδειξη και σύνδεση των υπολοίπων σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου. Το “βλέμμα” του επισκέπτη θα πρέπει να στραφεί, εκτός από τα Μετέωρα. Και στην υπόλοιπη περιφέρεια όπου απαντώνται σημαντικά αξιοθέατα. Αυτά είναι:

o       το πλατανόδασος της Διάβας (προτείνεται να γίνει χώρος αναψυχής και αθλοπαιδειών)

o       μοναστήρια όπως των Αγίων Θεοδώρων, Βυτουμά, Σταγιάδων, Δολιανά.

o       η γέφυρα της Σαρακίνας

o       το σπήλαιο της Θεόπετρας

o       η λίμνη του Λογγά, απείρου κάλλους φυσικό τοπίο με ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα. Ειδικά για φυσιολάτρες.

Προτείνονται επίσης θεματικές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος ενδιαφερόμενος όπως: “οι δρόμοι του κρασιού” (ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Γαλλία), τα μονοπάτια των Βλάχων με τα χάνια, η διένεξη εκ νέου του διεθνούς ορειβατικού μονοπατιού Ε4 που έχει εγκαταλειφθεί. Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθούν και να προωθηθούν οι νέες μορφές τουρισμού περιπέτειας που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας όπως: το rafting στον Ασπροπόταμο, η ιππασία στην Καστανιά. Η Ριζοσπαστική Κίνηση υποστηρίζει κάθετα και ανοιχτά την αναρριχητική δραστηριότητα στους βράχους των Μετεώρων, προτείνοντας μάλιστα η ημέρα του Αγίου Γεωργίου του Μαντηλά να μετατραπεί σε μέρα γιορτής και φεστιβάλ για τους απανταχού ορειβάτες τιμώντας έτσι και τους πρώτους μοναχούς που σκαρφαλώσανε στους βράχους.

ΑΞΟΝΑΣ Γ:

Η σύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή είναι απαραίτητη κυρίως διότι η πρωτογενής παραγωγή του τόπου μας είναι υψηλής αξίας και μπορεί ενδεχομένως να επιφέρει από μόνη της περισσότερα κέρδη κι από τον ίδιο τον τουρισμό. Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτή η σύνδεση; Ακολούθως αναφέρονται ορισμένοι τρόποι:

  • Πιστοποιημένα τοπικά προιόντα. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει ούτε ένα πιστοποιημένο προιόν της περιοχής μας την στιγμή που για πολλά από αυτά η φήμη τους ξεπερνάει τα όρια του Δήμου και θα άξιζαν να είναι. Ενδεικτικά αναφέρονται: τα φασόλια Λογγά, τα σουτζούκια Καστρακίου, το μοσχαράκι Ασπροποτάμου, το αρνάκι Χασίων, τα μήλα Ελαφίου και άλλα πολλά.
  • Τόνωση των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων και προώθηση σπιτικών παραδοσιακών προϊόντων με ταυτότητα. Η νέα διεθνής τάση στον τουρισμό είναι ο επισκέπτης να συμμετέχει στην διαδικασία παραγωγής των προϊόντων και να γνωρίζει έτσι καλύτερα τους ανθρώπους καθώς και την τοπική κουλτούρα.
  • Ίδρυση μόνιμης κλειστής αγοράς (Παζάρι). Στην αγορά αυτή θα μπορούν να προωθούνται τα παραπάνω προϊόντα (πιστοποιημένα), προϊόντα από συνεταιρισμούς γυναικών διαφόρων οικισμών, προϊόντα μεταποίησης, δημιουργίες νέων καλλιτεχνών.

ΑΞΟΝΑΣ Δ:

Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω γίνεται ευκόλως κατανοητό οτι θα πρέπει να συνοδεύονται κι από την απαραίτητη εκπαίδευση και κατάρτιση τόσο των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό όσο και των πολιτών ώστε να ευδοκιμήσουν και να μπούνε σταδιακά στην νοοτροπία μας. Έτσι ο Δήμος θα πρέπει να δεσμεύεται τακτικά με την διοργάνωση ειδικών σεμιναρίων για όσους εργάζονται ήδη στον τουρισμό αλλά και για όσους πρόκειται να εργασθούν. Οφείλει να επιμορφώνει τους πολίτες του με διοργάνωση κύκλων μαθημάτων ξένων γλωσσών και Η/Υ. Τέλος προτείνεται να δημιουργηθεί το ΚΕΤΕ (Κέντρο Τουριστικής Εκπαίδευσης) στην θέση του σημερινού ΚΕΓΕ το οποίο έχει παραχωρηθεί στο Δήμο και σήμερα κινδυνεύει να χαθεί.

Για την Ριζοσπαστική Κίνηση βασική προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω είναι ο φορέας της τουριστικής διαχείρισης του συμπλέγματος των Μετεώρων και της ευρύτερης περιοχής να είναι ο Δήμος, πάντοτε όμως ανοιχτός στο διάλογο και με σεβασμό προς τη μοναστική κοινότητα και την ιερότητα του τόπου.

Εν κατακλείδι, η Ριζοσπαστική Κίνηση πιστεύει ότι: μια φιλόξενη πόλη για τον τουρίστα είναι μια φιλόξενη πόλη και για τον κάτοικο. Η μεγαλύτερη αλήθεια είναι οτι κάθε τουρίστας που επιστρέφει στο σπίτι του ευχαριστημένος είναι ζωντανή διαφήμιση για τον τόπο μας.

 

riz-meteora

 

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή