"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

21.4 C
Trikala

Η συγκλονιστική πορεία των 100 και πλέον χιλιομέτρων

lafarm

Σχετικά άρθρα

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΡΑΚΤΕΡ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ -ΦΑΡΣΑΛΑ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡΟΥΓΟ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΘΗΒΕΣ 1997

Είναι 11 το πρωί. Στο μπλόκο του Δρούγου οι μηχανές των τρακτέρ αρχίζουν να ζεσταίνονται. Ομως η παγωνιά της προηγούμενης νύχτας δε στάθηκε ικανή για να παγώσει και τις καρδιές των αγροτών. Αυτό που θα ακολουθήσει τούτη τη μέρα κανείς δεν μπορεί να το φανταστεί. : “Πάμε να κάνουμε πράξη την προχτεσινή απόφαση της Πανθεσαλλικής Επιτροπής. Ξεκινάμε για τον Αλμυρό”. Τα τελευταία λόγια δεν μπορούν να τα ακούσουν όλοι, ένα δυνατό χειροκρότημα σκεπάζει τα πάντα.
Με αστραπιαίες κινήσεις οι αγρότες βρίσκονται πάνω στα τρακτέρ και η διαδικασία της ενημέρωσης για να στηθεί η “φάλαγγα της οργής” έχει αρχίσει. Είναι δύσκολη διαδικασία και χρονοβόρα.

Ο όγκος των τρακτέρ είναι τεράστιος. Κι όταν τελικά στηθεί το ένα πίσω από το άλλο, η εικόνα που σχηματίζεται κόβει την ανάσα. Τα πρώτα τρακτέρ βρίσκονται έξω από το Νέο Μοναστήρι και τα τελευταία δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα από το Δρούγο.

Είναι κιόλας 2.30 μετά το μεσημέρι. Οι αγρότες που μένουν οπισθοφυλακή για να κρατήσουν το μπλόκο του Δρούγου είναι μόνο από αυτή την περιοχή. Στέκονται και θαυμάζουν την ατελείωτη ουρά. Ηδη έχουν υποσχεθεί στους συναδέλφους τους, ότι θα κρατήσουν το μπλόκο σαν να μην έφυγε κανένα τρακτέρ.
Στο επόμενο τέταρτο η αρχή της φάλαγγας μπαίνει στο Νέο Μοναστήρι. Βρίσκεται αντιμέτωπη με το πρώτο μπλόκο της Αστυνομίας.

Τρία περιπολικά, ένα πυροσβεστικό και πολλοί αστυνομικοί δεν είναι ικανό εμπόδιο για να σταματήσει τούτη την πορεία. Δεν μπορεί να λυγίσει την αποφασιστικότητα τούτων των ανθρώπων.

Οι αγρότες σηκώνουν τα αυτοκίνητα της Αστυνομίας με τα χέρια και το σύνθημα “η τρομοκρατία δε θα περάσει” δονεί την ατμόσφαιρα.


Επόμενος σταθμός τα Βρυσιά. Σ’ αυτό το σημείο η φάλαγγα στρίβει αριστερά σε χωματόδρομο, αλλά ξαναβγαίνει στην παλιά Εθνική Λαμίας – Λάρισας.

Εκεί οι αγρότες έρχονται αντιμέτωποι με διμοιρία των ΜΑΤ. Αποφεύγουν τη σύγκρουση και περνούν μέσα από χωράφια και βγαίνουν στο δρόμο Παλαιοφάρσαλα – Φάρσαλα.

Συνεχίζοντας την ξέφρενη πορεία τους φτάνουν έξω από το σπορελαιουργείο Φαρσάλων, όπου η Αστυνομία έχει στήσει καινούριο μπλόκο.

Επικεφαλής εκεί είναι ο Αστυνομικός Διευθυντής Καρδίτσας, Γ. Μπαλαμπάνης.Οι αγρότες αποφεύγουν και πάλι τη σύγκρουση. Πάλι μέσα από χωματόδρομους βγαίνουν στο δρόμο Νεοχώρι – Φάρσαλα. Φτάνοντας στα Φάρσαλα ξανασυναντούν αστυνομία κοντά στο γήπεδο της πόλης.

Ομως με μια αστραπιαία κίνηση οι αγρότες χρησιμοποιώντας ΙΧ αυτοκίνητα και ένα γερανοφόρο μπλοκάρουν αυτοί την Αστυνομία και η φάλαγγα συνεχίζει στο δρόμο Φάρσαλα – Βόλος. Εφτά χιλιόμετρα μετά συναντούν νέο μπλόκο της Αστυνομίας.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο το “αχρηστεύουν” κι αυτό και η πορεία συνεχίζεται. Στρίβουν δεξιά στο εργοστάσιο Λαδάς και μέσα από χωματόδρομο φτάνουν στη Βαμβακού. Η πορεία δεν μπορεί να ανακοπεί από κανέναν και με τίποτα.


Οι ώρες περνούν και έχει αρχίσει να σουρουπώνει. Το πρώτο τρακτέρ βρίσκεται στο χωριό Ρευματιά και λίγο αργότερα στο Δασόλοφο και όταν το σκοτάδι πέφτει για τα καλά ένα τεράστιο “φωτισμένο” ποτάμι κάνει τη νύχτα μέρα στον κάμπο, σηματοδοτώντας μια καινούρια μέρα, ένα νέο σταθμό στον συγκλονιστικό αγώνα.
Τα χωριά αλώνονται το ένα μετά το άλλο. Κάτω Βασιλικά, Ανω Βασιλικά, Πολυδάμειο…

Ο κόσμος βγαίνει στις πλατείες και ξεσπάει σε χειροκροτήματα. Κι άλλα τρακτέρ από τα γύρω χωριά προστίθονται στη φάλαγγα. Ο Εθνικός δρόμος βρίσκεται όλο και πιο κοντά. Δυο χιλιόμετρα έξω από το σταθμό Ρηγαίου, δυο διμοιρίες των ΜΑΤ και πολλά αυτοκίνητα της Αστυνομίας επιχειρούν να διακόψουν την πορεία.

Εκεί επιδιώκουν να δώσουν την τελευταία “μάχη”, καθώς η Εθνική είναι ακριβώς πίσω. Οι αστυνομικές δυνάμεις έχουν σαφείς εντολές να μην περάσει τίποτα και αυτό φαίνεται από την παράταξη μάχης των κρανοφόρων που έχουν αναπτυχθεί και μέσα στα χωράφια.

Η φάλαγγα όμως στρίβει σ’ ένα καρόδρομο κοντά στο Ρήγαιο και μετά από διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων σε ανώμαλο έδαφος, μπαίνει στην Κοκκίνα. Μετά από λίγα λεπτά πορείας, η κορυφή της φάλαγγας φτάνει στην Εθνική, ακριβώς στο κέντρο της περιοχής που υπήρχαν τα τρακτέρ των Φαρσαλινών.

Και μόνο αυτό το τελευταίο δείχνει ότι οι αγρότες ήξεραν πολύ καλά ποιο δρόμο άφηναν, ποιον έπαιρναν, πού έστριβαν και πού έπρεπε να φτάσουν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης