"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

11.4 C
Trikala

Ι. Μ. Παναγίας Πελεκητής, Λίμνη Πλαστήρα: Έκκληση για την κλεμμένη «θαυματουργή» εικόνα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Σωτήρης Σκουλούδης

«Ὁμοιάζει νὰ κρέμεται κυριολεκτικὰ ἐπάνω ἀπὸ τὸν κόσμο, ἐνῶ κάτω ἀπὸ αὐτὴν ἁπλώνονται πανοραμικὰ τοπία ἄφθαστης ὀμορφιᾶς καὶ ποικιλίας, μὲ ἀποκορύφωμα τὴν γραφικὴ λίμνη Πλαστήρα».

Με αυτή την περιγραφή χαρακτηρίζει η Ιερά Μητρόπολις Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφαρσάλων έναν από τους πιο εμβληματικούς ναούς της Ορθοδοξίας, αυτόν της ΙεράςΜονής  της Παναγίας Πελεκητής.

Πράγματι, ο επισκέπτης θα μείνει έκθαμβος, από τη στιγμή που θα αρχίσει να πλησιάζει στη μονή, αφήνοντας πίσω του τη λίμνη Πλαστήρα κι ανεβαίνοντας σε υψόμετρο 1.400 μέτρων, όπου θα διαπιστώσει το πώς το φυσικό κάλλος μπορεί να εναρμονιστεί απόλυτα με έναν ιερό τόπο.

Το μοναστήρι κατασκευάστηκε κοντά στο χωριό Καρίτσα τον 15ο αιώνα κατόπιν, κατά την παράδοση, υπόδειξης της Παναγίας. «Θα πελεκήσεις το βράχο με το κοπίδι και θα φτιάξεις μια εκκλησία την οποία θα ονομάσεις Πελεκητή» λέγεται ότι ήταν τα λόγια της, όταν παρουσιάστηκε σε όνειρο στους τεχνίτες, προκειμένου να χτιστεί το μοναστήρι στον σχεδόν κατακόρυφο βράχο.

Η αρχική κατάπληξη, δίνει τη θέση του στο δέος, και στο εσωτερικό του ναού: Μέσα στους βράχους, ο επισκέπτης παρατηρεί έκθαμβος τις ιδιαίτερης τεχνοτροπίας αγιογραφίες, με «ζωντανό» ανάγλυφο, που με κάποιον τρόπο παραμένουν κι αυτές άθικτες από τον μεσαίωνα, οπότε και φιλοτεχνήθηκαν.

Οι ξύλινες σκάλες, οι φυσικοί θόλοι, τα κελιά, οι πολεμίστρες αλλά κι οι μυστικές καταπακτές, που εξυπηρετούσαν ως κρυψώνα ή δίοδο διαφυγής τόσο για τους μοναχούς, όσο και για τους αγωνιστές του 1821 που χρησιμοποίησαν τη μονή ως ορμητήριο, δημιουργούν μια υποβλητική, μυστηριακή, όσο και κατανυκτική ατμόσφαιρα, που κορυφώνεται όταν λειτουργεί ο ναός.

Ωστόσο, αν και σώζονται ακόμα κάποια από ιερότερα κειμήλια, η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας που λέγεται ότι βρέθηκε μέσα στον βράχο, έχει κλαπεί από το 2011.

«Οι δράστες χτύπησαν με τρόπο που φανέρωνε ότι ήταν έμπειροι σε τέτοιου είδους «δουλειές», αφού κατάφεραν να εξουδετερώσουν τις κάμερες κλειστού κυκλώματος και το σύστημα συναγερμού της μονής, πριν διεισδύσουν στο εσωτερικό για να αρπάξουν την εικόνα που χρονολογείται από 1420 μ.X.!», διαβάζουμε στον Τύπο της εποχής.

Αυτή ήταν μάλιστα η δεύτερη φορά που βρέθηκε στο στόχαστρο των ιερόσυλων, ενώ φυσικά η αξία της είναι ανεκτίμητη. Την πρώτη φορά εκλάπη το 1968 αλλά πάλι μάλλον με… θαυματουργό τρόπο επέστρεψε, έξι χρόνια αργότερα, όταν οι αστυνομικοί της Ιντερπόλ την εντόπισαν στη συλλογή ενός συλλέκτη, στη Ζυρίχη.

Στη θέση της κλεμμένης εικόνας, έχει τοποθετηθεί ένα αντίγραφο, ιδιαίτερης ομορφιάς και με θεολογικές ιδιαιτερότητες, κατασκευασμένη με πολύτιμους λίθους και φύλλα χρυσού.

Ο πατήρ Ιωάννης ξεναγεί το Νewsbomb.gr, μας περιγράφει το πώς ακριβώς πελεκήθηκε ο βράχος για να δημιουργηθεί αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα της εποχής του, ενώ απευθύνει μια αγωνιώδη έκκληση προς αυτούς που έκλεψαν τη θαυματουργή εικόνα.

«Πρέπει να γυρίσει πάλι σπίτι της, γιατί εδώ την πονάνε οι άνθρωποι και ήταν ευλογία για τον τόπο μας. Και πιστεύω ότι μια μέρα θα γυρίσει. Η πίστη σε αυτήν, άλλωστε, δημιούργησε αυτό το θαύμα εδώ», αναφέρει.

newsbomb

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης